Volkswagen ID. Buzz: Το θρυλικό Bulli επιστρέφει το φθινόπωρο!

Κώστας Μπιτσικώκος
Volkswagen ID. Buzz: Το θρυλικό Bulli επιστρέφει το φθινόπωρο!
Διαθέσιμο σε πενταθέσια επιβατική ή επαγγελματική έκδοση βαν, το πισωκίνητο ID. Buzz φέρει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων.

Η αποκάλυψη του ID. Buzz πλησιάζει, λίγους μήνες πριν αρχίσει να κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποτελεί την «μετενσάρκωση» του Bulli, του θρυλικού βαν των χίπιδων, διατηρώντας ρετρό σχεδιαστικά στοιχεία αλλά και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Ως μέλος όμως της οικογένειας ID. της Volkswagen, είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Αυτή την περίοδο, τα καμουφλαρισμένα αυτοκίνητα προ-παραγωγής πραγματοποιούν δοκιμές σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Το καμουφλάζ από το αμάξωμα μήκους 4,71 μέτρων θα αφαιρεθεί στις 9 Μαρτίου, κατά την παγκόσμια πρεμιέρα. Η παραγωγή του θα αρχίσει εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους, με το λανσάρισμα στην Ευρώπη να ακολουθεί το φθινόπωρο. Το μεταξόνιο στο επιβατικό ID. Buzz και το επαγγελματικό ID. Buzz Cargo φθάνει τα 2,99 μέτρα, παρόμοιο με αυτό του T6.1, παρά το σημαντικά μικρότερο μήκος. Το πλάτος ανέρχεται σε 1,98 μ. και το ύψος σε 1,94 μ. Η Volkswagen θα λανσάρει σε δεύτερο χρόνο μία έκδοση του ID. Buzz με μακρύτερο μεταξόνιο και περισσότερες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού.

Η χρήση της, αποκλειστικής για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πλατφόρμας ΜΕΒ εξασφαλίζει στο ID. Buzz πλούσιους εσωτερικούς χώρους. Στην πενταθέσια επιβατική έκδοση, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 1.121 λίτρα, χωρίς αναδίπλωση καθισμάτων. Ενώ στο τριθέσιο επαγγελματικό ID. Buzz Cargo, πίσω από το διαχωριστικό υπάρχει χώρος φόρτωσης 3,9 κυβικών μέτρων.

Volkswagen ID. Buzz

 

Το εμπορικό λανσάρισμα του ID. Buzz, τόσο στην επιβατική όσο και στην επαγγελματική έκδοση, θα γίνει με τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων και ροπής 310 Nm, τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Ενέργεια λαμβάνει από μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh (εκμεταλλεύσιμη 77 kWh). Η Volkswagen δεν ανακοίνωσε την αυτονομία, ανέφερε πάντως ότι η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ/ώρα.

Η Volkswagen διαθέτει με το ID. Buzz τη δυνατότητα αμφίδρομης παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και εξ΄αποστάσεως ενημέρωσης του λογισμικού (over the air), τόσο για το σύστημα πολυμέσων όσο και για τη διαδικασία φόρτισης. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη λειτουργία αυτόνομης στάθμευσης ‘Trained Parking’, επικοινωνία με το περιβάλλον ‘Car2X’ και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ‘Travel Assist’.

Το ID. Buzz δεν είναι πάντως το πρώτο ηλεκτρικό Bulli. Στην έκθεση του Ανόβερου το 1972, η Volkswagen είχε παρουσιάσει μία πρωτότυπη έκδοση του T2 με ηλεκτροκινητήρα. Η αυτονομία πάντως ήταν μόλις 85 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!