Νέο Ford Ranger Raptor: Στην Ευρώπη το καλοκαίρι με V6 βενζίνης (vid)

Κώστας Μπιτσικώκος
Νέο Ford Ranger Raptor: Στην Ευρώπη το καλοκαίρι με V6 βενζίνης (vid)
Στη νέα γενιά του, το pick up με το αγωνιστικό DNA είναι ακόμη πιο δυνατό και ικανό σε κάθε έδαφος.

Με τη Ford Performance να βάζει τη «σφραγίδα» της σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου, το νέο Ranger Raptor δηλώνει έτοιμο να κατακτήσει κάθε τερέν, όσο εχθρικό και αν φαντάζει. Το νέο pick up παρουσιάστηκε διαδικτυακά από την Ford Ευρώπης, η οποία έδωσε στη δημοσιότητα τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Η έναρξη διάθεσης της νέας γενιάς του Ranger γίνεται με το λανσάρισμα του Raptor, με την έναρξη των παραδόσεων να προγραμματίζεται εντός του καλοκαιριού. Ο δίλιτρος ντίζελ του προηγούμενου μοντέλου δίνει τη θέση του σε έναν 3λιτρο V6 βενζίνης, ο οποίος με τη βοήθεια διπλού τούρμπο αποδίδει ισχύ 288 ίππων και ροπή 491 Nm. Σύμφωνα με τα στελέχη της Ford, θα ακολουθήσουν το 2023 οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (με το γνωστό 2λιτρο μοτέρ και ένα V6, 3 λίτρων), για επιλεγμένες όμως αγορές.

Αγωνιστική ανάρτηση με… άρωμα WRC

Για να μείνει πιστό στο χαρακτήρα ενός «off-roader υψηλών επιδόσεων», το Ranger Raptor δέχτηκε τον επανασχεδιασμό της ανάρτησης από τους μηχανικούς της Ford. Οι εντελώς νέοι, αλουμινένιοι πάνω και κάτω βραχίονες, η εμπρός και πίσω ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και ο αναβαθμισμένος πίσω σύνδεσμος Watt έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

«Οι αναβαθμίσεις της ανάρτησης του Ranger Raptor αξιοποιούν στο μέγιστο βαθμό τα νέα αμορτισέρ FOX Live Valve. Η ανάρτηση προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο ώστε να προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος στο δρόμο, ενώ απορροφά τις μικρές αλλά και μεγάλες ανωμαλίες στις εκτός δρόμου διαδρομές, εξασφαλίζοντας μέγιστο έλεγχο και επιδόσεις» δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Ντέιβ Μπερν, επικεφαλής μηχανολόγος της Ford Performance για το νέο Raptor. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon, που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

 

Ford Ranger Raptor

Η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 χιλ. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό. Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά.

Για την αντιμετώπιση κάθε δυσκολίας, ο οδηγός του νέου Raptor έχει στη διάθεσή του επτά επιλέξιμα προφίλ, στα οποία περιλαμβάνεται και το Baja για δυναμική οδήγηση εκτός δρόμου. «Θέλαμε το πρόγραμμα Baja να είναι η απόλυτη έκφραση των off-road ικανοτήτων του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες», δήλωσε ο Μπερν. «Είναι ακριβώς αυτό που προσδοκούν οι πελάτες του Ranger Raptor».

Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων - από τον κινητήρα και το κιβώτιο μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού. Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.

Ford Ranger Raptor

Προγράμματα εντός δρόμου
• Normal – σχεδιασμένο για άνεση και οικονομία καυσίμου
• Sport – πιο άμεση απόκριση για δυναμική οδήγηση on-road
• Slippery – για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες

Προγράμματα εκτός δρόμου
• Rock crawl – για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη
• Sand – βελτιστοποιεί τις αλλαγές σχέσεων και την απόδοση ισχύος για κίνηση στην άμμο και το βαθύ χιόνι
• Mud/Ruts – για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος
• Baja – ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα

Το νέο Ranger Raptor περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control, που μοιάζει με το cruise control αλλά σε συνθήκες off road. Ο οδηγός απλά επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από τα 32 χλμ/ώρα και το όχημα διαχειρίζεται την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, ώστε ο ίδιος να επικεντρωθεί στο τιμόνι διασχίζοντας δύσκολα εδάφη.

Εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας για περισσότερη ισχύ

Μπορεί να φαντάζει περίεργη η επιλογή ενός κινητήρα με καύσιμο τη βενζίνη σε επαγγελματικό όχημα, όχι όμως για το Ranger Raptor. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, ντυμένο με αμάξωμα ενός pick up. Η Ford επέλεξε λοιπόν ως κύριο κινητήρα τον νέο 3.0 EcoBoost, με διπλό τούρμπο, ο οποίος συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Η μέγιστη ισχύς του V6 ανέρχεται σε 288 ίππους και η ροπή σε 491 Nm. Οι επεμβάσεις της Ford Performance εξασφαλίζουν την άμεση απόκριση του κινητήρα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Διαθέσιμο στο πρόγραμμα Baja είναι το σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST. Διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι.

Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ, τα οποία προσφέρουν στο Ranger Raptor τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον «φωνητικό» του χαρακτήρα.

Ford Ranger Raptor

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τον ήχο κινητήρα που προτιμούν πιέζοντας ένα μπουτόν στο τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drive mode που χρησιμοποιεί μία από τις κάτωθι ρυθμίσεις:
• Quiet – δίνει προτεραιότητα στον αθόρυβο χαρακτήρα έναντι των επιδόσεων και του έντονου ήχου προκειμένου να μην ενοχλεί τους γείτονες νωρίς το πρωί
• Normal – το προφίλ αυτό προορίζεται για καθημερινή χρήση και προσφέρει έναν ήχο εξάτμισης που κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να είναι υπερβολικά δυνατός για χρήση στο δρόμο. Το προφίλ αυτό χρησιμοποιείται by default στα προφίλ οδήγησης Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl
• Sport – προσφέρει μία πιο δυνατή και δυναμική χροιά
• Baja – το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα εξαγωγής συμπεριφέρεται περισσότερο ως ελεύθερη εξάτμιση. Προορίζεται μόνο για χρήση off-road.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!