Όταν ο Πούτιν οδηγούσε μονοθέσιο Formula 1 (vid)
Ο Βλάντιμιρ Πούτιν έχει στρέψει πάνω του την προσοχή όλης της ανθρωπότητας με όσα συμβαίνουν στην Ουκρανία, πράγμα που μας θύμισε τις… περιπέτειές του στη Formula 1.
Δεν είναι τυχαίο πως η Ρωσία εντάχθηκε στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο χάρτη υπό τη δική του προεδρία. Φιλοξενεί Grand Prix στο τουριστικό θέρετρο του Σότσι από το 2014, μάλιστα έχει βρεθεί κι ο ίδιος εκεί για τις απονομές στους νικητές.
Όμως παράλληλα με την είσοδο της χώρας στο καλεντάρι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την τελευταία δεκαετία έχουμε γενικότερη άνθιση του motorsport με την ανάδειξη νέων ταλέντων και την οικονομική υποστήριξη των προσπαθειών τους στην παγκόσμια σκηνή.
Στη Formula 1 έφτασαν ο Βιτάλι Πετρόφ που οδήγησε την περίοδο 2010-2012 για τις Renault και Caterham, ο Σεργκέι Σιρότκιν που έτρεχε για λογαριασμό της Williams το 2018 και φυσικά ο Δανιήλ Κβιάτ που μετράει ήδη δύο θητείες, την περίοδο 2014-2017 και τη διετία 2019-2020, μαχόμενος για τις Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing και Scuderia AlphaTauri. Μάλιστα ο 27χρονος που ενδιάμεσα πέρασε κι από τη Ferrari, πέρυσι ήταν εφεδρικός οδηγός στην Alpine ενώ φέτος κάνει ντεμπούτο στους αγώνες αντοχής.
Όμως μονοθέσιο F1 οδήγησε ένας ακόμα Ρώσος – ο ίδιος ο Πούτιν! Ήταν Νοέμβριος του 2010 όταν υποδέχθηκε την ομάδα δοκιμών της Renault στην γενέτειρά του, την Αγία Πετρούπολη.
Ειδικά τότε, για λογαριασμό της γαλλικής ομάδας οδηγούσε ο Πετρόφ ενώ ήταν δεδομένοι και οι δεσμοί με τη Lada. Όχι τυχαία, στο πλευρό του Πούτιν βρισκόταν η Οκσάνα Κοσατσένκο, τότε μάνατζερ του Πετρόφ και γνώριμη φιγούρα στα paddock της Formula 1.
Η Renault διέθεσε μία απλοποιημένη έκδοση της R26 του 2006 και ο Πούτιν πέρασε αρκετές ώρες οδηγώντας. Αρχικά μονοθέσιο της Formula 3 για να εξοικειωθεί κι έπειτα, ανέβηκε κατηγορία με αυτό της Formula 1.
Ο Ρώσος πρόεδρος φορούσε κράνος στα χρώματα της σημαίας της χώρας κι όταν στριμώχτηκε στο κόκπιτ, είπε χαριτολογώντας: «Το παλιό μου Zaporozhets είχε περισσότερο χώρο». Αναφερόμενος στο ZAZ Zaporozhets, ένα μικρό οικονομικό ρωσικό όχημα που παράχθηκε σε δύο γενιές, με την παραγωγή του να ξεκινά το 1958 και να ολοκληρώνεται 3.4 εκατομμύρια μονάδες μετά, το 1994. Ο Πούτιν είχε στην κατοχή του ένα ZAZ-968 του 1972.
Μετά την ολοκλήρωση του τεστ που έγινε σε χώρο στα προάστια της πόλης και έπιασε ταχύτητα της τάξης των 240 χιλιομέτρων/ώρα, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Για πρώτη φορά, καλά ήταν». Δεν βρέθηκε κάποιος να φέρει αντίρρηση.
Το gMotion by Gazzetta μεταφέρει καθημερινά όλη τη δράση από τη Βαρκελώνη και τις πρώτες δοκιμές εξέλιξης του 2022. Με LIVE κάλυψη όσων συμβαίνουν στο ισπανικό σιρκουί, ρεπορτάζ, σχόλιο, εικόνες και video, με «εκκίνηση» λίγο πριν τις 10 το πρωί.
Φωτογραφίες: AP
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!