Εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα - Η θέση της Ελλάδας στην ΕΕ
Η στροφή των οδηγών στην Ευρώπη προς εξηλεκτρισμένα μοντέλα – αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά – έχει σημαντική επίδραση στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και κυρίως του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Η τάση αυτή καταγράφεται και στον μέσο όρο εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το 2020 ο μέσος όρος CO2 στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μειώθηκε κατά 11,3%, στα 108,2 γρ/χλμ. Η χώρα με τον χαμηλότερο μέσο όρο CO2 ανά νέο επιβατικό αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε το 2020 είναι η Ολλανδία, με 82,3 γρ. CO2 ανά χλμ. Εκτός ΕΕ, πρώτη και με διαφορά είναι η Νορβηγία με μόλις 38,2 γρ/χλμ! Οι επιδόσεις αυτές εξηγούνται από το υψηλό μερίδιο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στις δύο χώρες.
Η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά στη σχετική κατάταξη, με μέσο 107,3 γρ. CO2 ανά χλμ. για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφόρησαν το 2020 στη χώρα μας (-7,2% σε σχέση με το 2019). Η επίδοση της Ελλάδας δεν έχει να κάνει όμως με το υψηλό μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά με το γεγονός ότι οι καταναλωτές στη χώρα μας αγοράζουν μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, τα οποία εκπέμπουν και χαμηλούς ρύπους.
Στον ακόλουθο πίνακα μπορείτε να δείτε τον μέσο όρο CO2 για όλες τις χώρες της Ευρώπης (η μείωση αφορά τη σύγκριση του 2020 με το 2019).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!