Formula 1: Η Andretti έχει ήδη βρει κινητήρες
Πριν από λίγες ημέρες, ο Μάριο Αντρέτι ανακοίνωσε πως ο γιος του, Μάικλ, θέλει να δημιουργήσει τη δική του ομάδα στη Formula 1. Μάλιστα ο Αμερικανός κατέθεσε επίσημα το αίτημά του στην FIA με στόχο να εισέλθει στο σπορ το 2024.
Τώρα ο πρωταθλητής Formula 1 του 1978, αποκάλυψε σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Ντέιβιντ Λαντ, πως η Andretti Autosport έχει ήδη συμφωνήσει με τη Renault για παροχή κινητήρων. Το γεγονός αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση που η προσπάθεια εισόδου της Andretti Global στο σπορ είναι επιτυχής, θα είναι η δεύτερη που θα φορά τους κινητήρες της γαλλικής φίρμας - μετά την Alpine.
Ο Αντρέτι αποκάλυψε αρχικά τα πλάνα της ομάδας για είσοδο στη Formula 1: «Από τη στιγμή που είπαμε να ξεκινήσουμε το εγχείρημα, θα το κάνουμε πράξη. Έχουμε ήδη κάνει αρκετή δουλειά, ξέρουμε που θα χτίσουμε τις εγκαταστάσεις μας στην Αγγλία. Έχουμε τους κατάλληλους ανθρώπους για τη δουλειά αυτή. Έχουμε πολλά πράγματα στο μυαλό μας».
Όσον αφορά τη συμφωνία με τη Renault, o Αμερικανός αποκάλυψε: «Έχουμε επίσημη συμφωνία με προμηθευτή κινητήρων και θα είναι η Renault. Τώρα μπορώ να το αποκαλύψω. Ο Τότο Βολφ ανησυχούσε πως θα ήταν η Ferrari κι έτσι θα είχε περισσότερες ψήφους στα διοικητικά του σπορ. Είναι ένα τεράστιο βήμα αλλά είμαστε έτοιμοι. Έχουμε φοβερούς συνεργάτες με το μέρος μας. Ζούμε και αναπνέουμε για τους αγώνες ταχύτητας και ο Μάικλ είναι σε μία ηλικία όπου πρέπει να κάνει το μεγάλο βήμα και να αφοσιωθεί σε αυτό το πρότζεκτ τα επόμενα 20-25 χρόνια. Είμαστε έτοιμοι».
Το γεγονός αυτό απέφερε ιδιαίτερες ανησυχίες στα paddock της Formula 1, με αρκετούς διευθυντές ομάδων να είναι επιφυλακτικοί για το ενδεχόμενο οι ομάδες του σπορ να γίνουν 11. Μάλιστα ο επικεφαλής της Mercedes, Τότο Βολφ, είχε δηλώσει στο πλαίσιο των χειμερινών δοκιμών της Βαρκελώνης: «Πρέπει η Andretti να αποδείξει πως μπορεί να προσφέρει στις υπόλοιπες ομάδες, τη Formula 1 και την FIA ώστε να αξίζει μια θέση στο σπορ».
Από την πλευρά της, η FIA δεν έχει ανοίξει αιτήσεις συμμετοχής στο πρωτάθλημα της Formula 1. Επιπλέον, σύμφωνα με την Συμφωνία Ομονοίας που είναι σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2025, οποιαδήποτε ομάδα πάρει το πράσινο φως, πρέπει να καταβάλλει ρήτρα εισόδου της τάξης των 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Το ποσό αυτό μπορεί να φαντάζει υπέρογκο, όμως στην εποχή όπου οι ομάδες της Formula 1 μετατρέπονται σε franchise, η τιμή πώλησής τους είναι πολύ μεγαλύτερη από τη ρήτρα εισόδου.
Φωτογραφίες: Andretti, BMW, redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!