Η αμήχανη στάση της αυτοκινητοβιομηχανίας απέναντι στον πόλεμο στην Ουκρανία
Με στόχο την οικονομική… ασφυξία της Μόσχας, η παγκόσμια κοινότητα αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση ειδικότερα, επεκτείνουν το φάσμα κυρώσεων προς τη Ρωσία και σε μία σειρά από επιχειρήσεις, κρατικές και μη. Και ενώ σε τομείς όπως η πολιτική αεροπορία και ο αθλητισμός παρατηρείται μία κοινή, σκληρή, στάση απέναντι στον Πούτιν, η κατάσταση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι από αμήχανη έως ουδέτερη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ACEA, η Ένωση των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, δεν έχει κάνει ακόμη καμία δημόσια τοποθέτηση σχετικά με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Τα όποια σχόλια έχουν γίνει από μεμονωμένες εταιρείες ή ανώτατα στελέχη, όπως ο Διευθύνων Σύμβουλος του Volkswagen Group. Ο Χέρμπερτ Ντις ανέφερε στο twitter ότι παρακολουθεί την επίθεση στην Ουκρανία «με μεγάλη ανησυχία και φόβο. Είμαστε πεπεισμένοι ότι βιώσιμη λύση στη σύγκρουση μπορεί να υπάρξει μόνο στη βάση του διεθνούς δικαίου».
Η Volkswagen είναι ένας από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων με την μεγαλύτερη εξάρτηση από τη Ρωσία και την Ουκρανία. To εργοστάσιό της στην Καλούγκα, περίπου 170 χλμ. νοτιοδυτικά της Μόσχας, απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους και παράγει σε ετήσια βάση 118.000 οχήματα. To Volkswagen Group διαθέτει επίσης εργοστάσιο της Skoda στο Σολομόνοβο της Ουκρανίας, ενώ εισάγει πρώτες ύλες από τις δύο χώρες που βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση, για την παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία. Ήδη ανακοίνωσε ότι αυτή την εβδομάδα δύο από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, στο Τσβικάου και τη Δρέσδη, θα διακόψουν την παραγωγή για λίγες μέρες, λόγω της έλλειψης απαραίτητων εξαρτημάτων.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!