Formula 1: Πριν από τα σπριντ, η Ferrari έτρεξε μαραθώνιο
- Καλύτεροι χρόνοι και σετ ελαστικών
- «Πρωταθλήτρια» σε γύρους η Ferrari
- Ο Σάινθ έδειξε το δρόμο
- Τους έπιασε το… ραντάρ
- Η σημασία του πελάτη
Το πρώτο τριήμερο δοκιμών εξέλιξης ενόψει του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2022 αποτελεί παρελθόν και ενώ αναμένουμε το επόμενο τεστ, στις 10-12 Μαρτίου στο Μπαχρέιν, αξίζει να σταθούμε στους αριθμούς από τη Βαρκελώνη.
Υπάρχουν διάφορες κατατάξεις να κοιτάξει κανείς. Άλλες εντυπωσιασμού, άλλες ουσίας. Εξαρτάται τι θέλει να εξετάσει κανείς. Θα ξεκινήσουμε από αυτή στην οποία εμείς δίνουμε τη λιγότερη προσοχή. Δηλαδή αυτή των καλύτερων χρόνων στην πίστα του Μονμελό. Ωστόσο, εμπλουτισμένη με ένα σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την επίδοση αυτή: τα ελαστικά.
Καλύτεροι χρόνοι και σετ ελαστικών
Έτσι λοιπόν, τους δύο ταχύτερους χρόνους του τριημέρου, τους έκαναν οι δύο οδηγοί της Mercedes. Λούις Χάμιλτον και Τζόρτζ Ράσελ κινήθηκαν στο 1.19.1 και το 1.19.2 αντίστοιχα, με τις επιδόσεις τους να έρχονται στην τρίτη και τελευταία ημέρα του τεστ. Και το κυριότερο: με τη C5 γόμα που είναι η πιο μαλακή (άρα και πιο γρήγορη) στη γκάμα της Pirelli.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως αυτή η επιλογή δεν ταιριάζει με το μοτίβο της γερμανικής εταιρείας στους προηγούμενους Χειμώνες όπου συνήθως δεν πίεζε για χρόνους και δεν έκανε αντίστοιχες προσπάθειες με τις πιο μαλακές γόμες.
Ο τρίτος χρόνος του τεστ ήταν και ο καλύτερος που επιτεύχθηκε με τη C4 γόμα και ανήκε στον Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull Racing. Η RB18 πέτυχε το 1.19.5 το απόγευμα της τελευταίας ημέρας.
Όσο για τη C3, που βρίσκεται στο μέσο της γκάμας της Pirelli, με αυτή έκανε τον καλύτερο χρόνο του ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari. Η F1-75 σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.19.6 τη δεύτερη ημέρα του τεστ.
«Πρωταθλήτρια» σε γύρους η Ferrari
Πέραν των εκτιμήσεων για δυναμική παρουσία των Ιταλών, σε κάθε τομέα, βρέθηκαν κορυφή της πιο κρίσιμης κατάταξης – αυτής των γύρων που καλύφθηκαν στην πίστα της Βαρκελώνης. Η αξιοπιστία είναι πάντα απαραίτητη σε αυτό το χρονικό σημείο, πόσο μάλλον από τη στιγμή που έχουμε εντελώς διαφορετικά μονοθέσια, με διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις στα σωθικά τους, αναβαθμισμένες υβριδικές μηχανές και χρήση νέου τύπου καυσίμου.
Η Scuderia κάλυψε 439 γύρους, ήταν η μόνη που πέρασε τους 400. Ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί με 2052 χιλιόμετρα ή αν προτιμάτε 6.6 Grand Prix Ισπανίας. Δίχως αξιοσημείωτα προβλήματα.
Ακολούθησαν Mercedes, McLaren και Red Bull Racing, με αυτή την τετράδα να φέρεται κι ως η τετράδα που ξεκινά γενικά τη σεζόν στην «pole position».
Στο άλλο άκρο, η Alpine περιορίστηκε στους 266 γύρους, η Alfa Romeo είχε πολλά προβλήματα και έμεινε στους 175 ενώ ουραγός έμεινε η περυσινή ουραγός της βαθμολογίας, Haas, με 160. Σε ένα δύσκολο ξεκίνημα σεζόν για την Αμερικανική ομάδα, που ψάχνει αξιοπιστία, ψάχνει βασικό χορηγό αφού έρχεται διαζύγιο με την Uralkali, πιθανώς και οδηγό αντί του Νικίτα Μάζεπιν.
Ο Σάινθ έδειξε το δρόμο
Στην αντίστοιχη ατομική κατάταξη πρώτευσε και μάλιστα με διαφορά (ενός τρίτου του Ισπανικού Grand Prix) ο Κάρλος Σάινθ. Η περυσινή αποκάλυψη αφού όχι μόνο άντεξε την πίεση του Μαρανέλο αλλά επικράτησε και του Λεκλέρκ στην τελική βαθμολογία, έγραψε 236 γύρους δίχως προβλήματα.
Λέτε να βρεθεί στη θέση για την οποία δήλωνε πανέτοιμος μιλώντας στο Gazzetta;
Οι Ντάνιελ Ρικιάρντο, Ράσελ, Άλεξ Άλμπον και Μαξ Φερστάπεν ξεπέρασαν τους 200 γύρους ενώ στο άλλο άκρο, είχαμε τέσσερις οδηγούς που δεν έπιασαν καν τριψήφιο νούμερο. Για τον δοκιμαστή της Alfa Romeo, Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ήταν λογικό από τη στιγμή που οδήγησε μόνο ένα πρωινό – αν κι εκεί, οι 9 γύροι ήταν απογοητευτικός αριθμός.
Ο teammate του και νέος ηγέτης της Alfa Romeo, ο Βάλτερι Μπότας, έκανε μόνο 54 γύρους. Ούτε καν ολόκληρο αγώνα στη Βαρκελώνη. Σε διψήφιο νούμερο έμειναν και οι δύο οδηγοί της Haas, με τον Νικίτα Μάζεπιν να «γράφει» μόλις 71 γύρους ενώ ο Μικ Σουμάχερ 89.
Τους έπιασε το… ραντάρ
Συνέχεια με τις υψηλότερες ταχύτητες που καταγράφηκαν στο τεστ. Την πρώτη ημέρα, η υψηλότερη ταχύτητα που έπιασε το «speed trap» ήταν στα 323 χιλιόμετρα/ώρα και ανήκε στον Κάρλος Σάινθ.
Τη δεύτερη ημέρα ήταν στα 329 χιλιόμετρα/ώρα και ανήκε στον Μάζεπιν – ήταν μάλιστα και η υψηλότερη του τεστ αφού υψηλότερη τελική που είδαμε την τελευταία ημέρα του τεστ ήταν τα 320 χιλιόμετρα/ώρα του Ράσελ.
Στην άλλη άκρη ήταν οι οδηγοί της Alpine αφού δεν λειτουργούσε το DRS στην A522. Αμφότεροι δεν ξεπέρασαν τα 300 χιλιόμετρα/ώρα.
Η σημασία του πελάτη
Μία άλλη ενδιαφέρουσα κατάταξη την οποία αναδεικνύει το γράφημα του motorsport stats, αφορά στους γύρους που έγραψε κάθε κατασκευαστής υβριδικής μηχανής. Με τις αναβαθμίσεις που είχαν όλοι φέτος και τις τελικές προσπάθειες για αναβάθμιση αφού αυτή πάγωσε στις 28/2.
Εδώ το πάνω χέρι το είχε η Mercedes, που εκτός από την εργοστασιακή της ομάδα, προμηθεύει με κινητήρες τις McLaren, Williams και Aston Martin. Η συγκομιδή για τον κινητήρα M13 έφτασε τον εντυπωσιακό αριθμό των 6559 χιλιομέτρων!
Η Ferrari έμεινε στα 3618 αφού εκτός από την εργοστασιακή της ομάδα, προμηθεύει με τον 066/7 κινητήρα τις Alfa Romeo και Haas. Δηλαδή τις δύο ομάδες που αντιμετώπισαν προβλήματα.
Η Red Bull Powertrains-Honda 001 κάλυψε 3113 χιλιόμετρα με τις Red Bull Racing και Scuderia AlphaTauri ενώ στην τελευταία θέση ήταν η Renault/Alpine. Δίχως συνεργάτη, ο Renault E-Tech RE22 κατέγραψε μόνο 1243 χιλιόμετρα, πράγμα που καταδεικνύει πόσο μεγάλο είναι το μειονέκτημα έλλειψης «συμμάχου» για τη γαλλική εταιρεία. Ήταν λοιπόν αναμενόμενο πως η Alpine θα ήταν αυτή που θα αποτελούσε φαβορί για να προμηθεύσει υβριδικές μηχανές την Andretti Global, αν φυσικά η FIA αποδεχθεί την είσοδό της στο σπορ το 2024.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari, Haas, Mercedes-AMG
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!