Formula 1: Ποιος θα πάρει τη θέση του «έκπτωτου» Μάζεπιν;
Μπορεί οι αποφάσεις του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να άφησαν μία χαραμάδα αισιοδοξίας για τον Νικίτα Μάζεπιν και τους υπόλοιπους Ρώσους οδηγούς, ωστόσο η ανακοίνωση του Motorsport UK έφερε οριστικό σκοτάδι.
Οδηγοί με Ρωσική αγωνιστική λισάνς δεν μπορούν να λάβουν μέρος σε αγώνες που διεξάγονται επί βρετανικού εδάφους, άρα ο Μοσχοβίτης δεν μπορεί να τρέξει στο Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας ακόμα κι αν μπορέσει να βρει τρόπο διατηρήσει τη θέση του στη Haas, ακόμα κι αν τρέξει υπό τη σημαία της FIA, ακόμα κι αν κλείσει το στόμα του και δεν πει λέξη σχετικά με τον εν εξελίξει πόλεμο.
Έτσι λοιπόν η Haas έχει μπροστά της ένα αδιέξοδο και μία βεντάλια επιλογών. Το αδιέξοδο είναι χορηγικό. Μετά τη φόλα με τη Rich Energy που ακόμα της χρωστάει, είναι η δεύτερη φορά που μένει στα κρύα του λουτρού αφού τις επόμενες ώρες αναμένεται να επισημοποιηθεί το διαζύγιο με την Uralkali, η οποία κάλυπτε ένα μεγάλο κομμάτι του ετήσιου budget. Τώρα εκεί υπάρχει μία τεράστια τρύπα, την οποία η Haas δεν θα μπορεί να καλύψει από μόνη της και λογικά θα λάβει χείρα βοηθείας από τη Formula 1.
Βέβαια αυτή η τρύπα συνδέεται με τη βεντάλια αφού οδηγός που φέρνει χρήματα φεύγει, οδηγός που θα φέρει χρήματα μπορεί να έρθει. Και λέμε μπορεί γιατί με τις ελεύθερες δοκιμές του Μπαχρέιν να είναι μόλις 16 ημέρες μακριά, υπάρχει και η πίεση χρόνου. Ποιος θα πάρει λοιπόν τη θέση του Μάζεπιν;
Η λογική επιλογή
Εδώ συναντάμε το όνομα του Πιέτρο Φιτιπάλντι. Ο εγγονός του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Έμερσον (1972, 1974), είναι ήδη μέλος της Haas και εφεδρικός οδηγός της. Ρόλος στον οποίο βρίσκεται από το 2019 άρα ένα μεγάλο ατού είναι πως είναι ήδη εγκλιματισμένος στον τρόπο λειτουργίας της Αμερικανικής ομάδας.
Μάλιστα ο 25χρονος οδήγησε δύο φορές για λογαριασμό της σε Grand Prix, όταν στο τέλος του 2020 αντικατέστησε τον τραυματία Ρομέν Γκροζάν. Ήταν 17ος στο Grand Prix του Σακχίρ και 19ος στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι.
Μάλιστα ο διευθυντής της Haas, Γκίνθερ Στάινερ, επιβεβαίωσε στο Speed City Broadcasting που θα αποτελεί τη λογική επιλογή: «Το πρώτο τηλεφώνημα θα είναι στον Πιέτρο Πιέτρο. Είναι ήδη μερικά χρόνια μαζί μας και είναι μαζί μας για κάποιο λόγο. Τα τελευταία χρόνια, χρειαζόμασταν έναν εφεδρικό οδηγό έχοντας πάντα την Covid-19 να απειλεί. Ήταν λοιπόν πάντα μαζί μας. Ξέρει την ομάδα, ξέρει το μονοθέσιο και μπορεί από τη μία ημέρα στην άλλη να μπει σε αυτό. Δεν υπάρχει κάποιος καλύτερος αυτή τη στιγμή».
Η επιλογή της Ferrari
Η Scuderia προμηθεύει με υβριδικές μηχανές την ομάδα του Τζιν Χάας και παραδοσιακά, την προμηθεύει και με οδηγούς. Η συμφωνία είναι απλή. Κάνει σκόντο στο «πακέτο» για να «ψήνονται» τα ταλέντα της. Αυτό συμβαίνει με τον Μικ Σουμάχερ. Γιατί λοιπόν να μη βάλει και άλλο οδηγό της εκεί;
Μόνο που πρώτη επιλογή δεν θα είναι ένας άγουρος πιτσιρικάς αλλά ο εφεδρικός οδηγός της Ferrari, ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι. Δεν κατάφερε να τον κρατήσει στο τιμόνι της Alfa Romeo, ίσως στις καθυστερήσεις να του βρει άλλη θέση. Και για τη Haas, η εμπειρία των 62 εκκινήσεων και 21 βαθμών, σίγουρα θα τη βοηθήσει.
Όσο για το συμβόλαιο του Ιταλού στη Formula E με τη Dragon/Penske Autosport, τα συμβόλαια είναι για να σπάνε.
Η αλλαγή αγωνιστικής λισάνς
Στην οικογένεια της Ferrari βρίσκεται και ο Ρόμπερτ Σβάρτσμαν, που λογικά θα ήταν πρώτος στη σειρά… διαδοχής αλλά όπως και ο Μάζεπιν, έχει ένα βασικό μειονέκτημα: είναι Ρώσος. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε κάτι. Ο αποκλεισμός δεν είναι βάσει καταγωγής αλλά αγωνιστικής λισάνς.
Οποιοσδήποτε Ρώσος οδηγός λοιπόν, βρει ομοσπονδία που δεχθεί να του ανοίξει την αγκαλιά της, μπορεί να τρέξει με αγωνιστική άδεια άλλης χώρας. Έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν, μπορεί να γίνει ξανά.
Ωστόσο εδώ πρέπει να υπολογίσουμε και τυχόν αρνητικές συνέπειες επικοινωνιακά, μιας και θα είναι μία ντρίπλα στους περιορισμούς και τα μέτρα.
Ο τέλειος αναπληρωματικός
Έτσι βαφτίστηκε από τη Racing Point ο Νίκο Χούλκενμπεργκ όταν χρειάστηκε να αντικαταστήσει τόσο τον Σέρχιο Πέρες όσο και τον Λανς Στρολ. Από οδηγικής πλευράς, είναι μακράν ο καλύτερος διαθέσιμος πιλότος εκεί έξω αν και εδώ, θα χρειαστεί πολλή καλή θέληση από πλευράς Aston Martin για να τον αποδεσμεύσει.
Όσο για τον Γερμανό, μετά από δύο σεζόν στον πάγκο, θα έβλεπε με καλό μάτι την επιστροφή, έστω και με τη Haas. Ο 34χρονος δεν θα έχει πολλές ακόμα ευκαιρίας για να αυξήσει τις συμμετοχές του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μετράει 182, με 1 pole position, 2 ταχύτερους γύρους και 521 κερδισμένους βαθμούς. Μπορείτε να φανταστείτε κάποιον καλύτερο;
Φωτογραφίες: Haas, Alfa Romeo, Ferrari, Racing Point
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!