Formula 1: Από τη μία αναποδιά στην άλλη η Haas (vid)
Από τη μία αναποδιά στην άλλη πηγαίνει η ομάδα της Haas, που σίγουρα κερδίζει βραβείο ατυχίας με όσα συμβαίνουν έως τώρα φέτος, πατώντας φρένο στις προσπάθειές της να ανακάμψει από την τελευταία θέση στην κατάταξη κατασκευαστών της Formula 1.
Τα στραβά ξεκίνησαν από το πρώτο χειμερινό τεστ εξέλιξης στη Βαρκελώνη, όπου η VF-22 αποδείχθηκε το μονοθέσιο με τα περισσότερα προβλήματα νεότητας. Οι Νικίτα Μάζεπιν και Μικ Σουμάχερ κάλυψαν μόλις 160 γύρους – ενώ στο άλλο άκρο η Scuderia Ferrari έφτασε τους 439!
Αριθμός πολύ μικρός δεδομένου πως με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1, κάθε γύρος δοκιμών ισοδυναμεί με… χρυσό για τις ομάδες, που θέλουν να εκμεταλλευτούν αυτή την αλλαγή σελίδας στο σπορ για να αλλάξουν τις ισορροπίες υπέρ τους.
Έπειτα ήρθε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι συνέπειές της. H αναπόφευκτη διακοπή της συνεργασίας με τον βασικό χορηγό της ομάδας, την Uralkali, δημιουργεί μία μεγάλη τρύπα στον προϋπολογισμό του 2022 – άσχετα αν ο Τζιν Χάας παρουσιάζεται καθησυχαστικός σχετικά με την οικονομική κατάσταση της ομάδας.
Με την παραπάνω διακοπή χορηγίας να συνεπάγεται και το «διαζύγιο» με τον Μάζεπιν, ουσιαστικά σπατάλησε το μισό έως τώρα πρόγραμμα της, με έναν οδηγό που δεν θα βρεθεί ξανά πίσω από το τιμόνι της VF-22.
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, η Haas κινδυνεύει να χάσει και την πρώτη ημέρα δοκιμών εξέλιξης του Μπαχρέιν, που διεξάγονται 10 με 12 Μαρτίου. Επίσης δίχως δική της ευθύνη. Βλέπετε ένα από τα αεροπλάνα της DHL που αναλαμβάνει τη μεταφορά του εξοπλισμού των ομάδων στις πίστες του κόσμου, καθηλώθηκε στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης λόγω τεχνικού προβλήματος.
Έτσι, δεν βρέθηκε όπως προβλεπόταν στο Ντόνκαστερ της Αγγλίας, για να παραλάβει τις δύο VF-22 και τον υπόλοιπο εξοπλισμό της Haas. Θυμίζουμε πως μία εβδομάδα μετά, πάλι στο Σακχίρ, έχουμε τον πρώτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, άρα οι ομάδες παίρνουν… όλη την πραμάτεια τους μαζί!
Τι γίνεται λοιπόν τώρα; Η Αμερικανική ομάδα έψαχνε μέχρι το βράδυ της Δευτέρας που υπήρχε η τελευταία ενημέρωση, τρόπο να λύσει το θέμα εγκαίρως. Πράγμα που κάθε ώρα που περνούσε, φάνταζε και πιο δύσκολο.
Σύμφωνα με τον Γερμανό δημοσιογράφο Τόμπι Γκρούνερ, το «Σχέδιο Β’», αφορούσε μεταφορά του εξοπλισμού στο αεροδρόμιο Ίστ Μίντλαντς και από εκεί, μέσω Λειψίας, ο εξοπλισμός να φτάσει στη Μανάμα.
Ακόμα κι έτσι, το χρονοδιάγραμμα είναι εξαιρετικά στενό και όχι τυχαία, ο διευθυντής της Haas, Γκίνθερ Στάινερ, εκτιμά πως θα χαθεί η πρώτη ημέρα των δοκιμών.
«Μπορούμε κατά πάσα πιθανότητα να ξεγράψουμε την πρώτη ημέρα του τεστ. Όλες οι υπόλοιπες ομάδες θα έχουν προβάδισμα δύο ημερών στην προετοιμασία τους», είπε ο 56χρονος στο AMuS.
Όλα αυτά ενώ αναζητείται και ο διάδοχος του Μάζεπιν. Ο Πιέτρο Φιτιπάλντι, ο εφεδρικός οδηγός της Haas, αναμένεται να οδηγήσει στο τεστ αλλά να μην είναι ο εκλεκτός για την αγωνιστική σεζόν.
Φωτογραφίες: Haas F1
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!