Formula 1: Τα συνθετικά καύσιμα έρχονται στους αγώνες

Ο κόσμος της αυτοκίνησης αλλάζει καθημερινά και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ακολουθεί τα χνάρια του σιγά-σιγά. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση να ακολουθεί το motorsport τις επιλογές των αυτοκινητοβιομηχανιών, με τους κινητήρες να μικραίνουν σε μέγεθος και οι «πράσινες» τεχνολογίες κάνουν την εμφάνισή τους.
Η Formula 1 υιοθετεί τα τελευταία χρόνια τις δικές της «πράσινες» τεχνολογίες. Το 2009 λάνσαρε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS, ενώ το 2014 έκαναν το ντεμπούτο τους οι υβριδικές μονάδες ισχύος που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Το επόμενο βήμα έρχεται το 2022, που τα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν τα καύσιμα Ε10. Πρόκειται για βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς που εμπεριέχουν 10% αιθανόλη.
Το σχέδιο της Formula 1 είναι να παρουσιάσει μία νέα γενιά μονάδων ισχύος το 2026. Μαζί με τους νέους κινητήρες, θέλει να υιοθετήσει αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα για τους νέους κινητήρες. Μία τέτοια διαδικασία δεν είναι καθόλου απλή, όμως βρίσκεται στη λίστα της Formula 1, που έχει θέσει στόχο μέχρι το 2030 να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα.
Τώρα το σπορ επιβεβαιώνει πως τα συνθετικά καύσιμα θα τα δούμε για πρώτη φορά πρώτα στα πρωταθλήματα Formula 2 και Formula 3. Αυτό θα είναι ένα μεγάλο πείραμα για τη Formula 1 ενόψει 2026. Ο τεχνικός διευθυντής της Formula 1, Πατ Σίμοντς, αναφέρθηκε στα σχέδια του σπορ για τα συνθετικά καύσιμα.
«Θα βάλουμε τα συνθετικά καύσιμα στη Formula 2 και στη Formula 3 πριν τα υιοθετήσουμε στη Formula 1. O λόγος είναι ότι στα πρωταθλήματα αυτά χρησιμοποιείται ένας τύπος κινητήρα και ένα μοναδικό καύσιμο. Οπότε πρέπει να κάνουμε την εργασία αυτή μόλις μία φορά και δεν χρειάζεται μάλιστα να είναι τέλεια. Στη Formula 1 έχουμε διαφορετικούς κινητήρες και πολλές διαφορετικές πετρελαϊκές εταιρείες που κατασκευάζουν καύσιμα κι έτσι πρέπει όλα να είναι τέλεια. Δεν πρέπει να φτιάξουμε ένα καύσιμο που θα δίνει πλεονέκτημα σε έναν κινητήρα έναντι των άλλων. Θα ήταν μεγάλο πρόβλημα», δήλωσε ο Βρετανός.
Ωστόσο αρκετές ομάδες της Formula 2 και της Formula 3 διαφωνούν με τα σχέδια της Formula 1. Δεν επιθυμούν να γίνουν πειράματα στα πρωταθλήματά τους και ο μόνος λόγος που θα συμφωνούσαν είναι αν θα έδινε επιπλέον αξία στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων. Την ίδια άποψη πό τη μεριά του συμμερίζεται ο CEO των Formula 2 και Formula 3, Μπρούνο Μισέλ.
«Πρώτα απ’ όλα μιλάμε για βιωσιμότητα, κάτι που είναι κλειδί για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το να είμαστε ένα εργαστήριο για τη Formula 1 δεν είναι σωστό επιχείρημα. Πρέπει να εργαστούμε για τη βιωσιμότητα των αγώνων. Δεύτερον, είναι πολύ πιο εύκολο να υιοθετήσουμε εμείς τα βιοκαύσιμα γιατί είμαστε ενιαίο πρωτάθλημα, όλοι έχουν τον ίδιο κινητήρα και τα ίδια καύσιμα. Στη Formula 1 είναι διαφορετικά. Οι ομάδες δεν πρέπει να πληρώσουν τα έξοδα για την εξέλιξη, ο διοργανωτής το κάνει και οι ομάδες δεν πρέπει να έχουν την ευθύνη. Δεν ξέρω πότε θα ακολουθήσουν το δρόμο των συνθετικών καυσίμων. Εμείς δεν πρόκειται να δοκιμάσουμε για εκείνους, θα εξελίξουμε κάτι για εμάς. Αν η Formula 1 θα δοκιμάσει την ίδια τεχνολογία μελλοντικά, τότε θα είναι κάτι φοβερό», ανέφερε ο Μισέλ στο Racefans.
Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Formula 2 χρησιμοποιεί λύσεις που μελλοντικά ενστερνίζεται και η Formula 1. Ήδη από το 2020 χρησιμοποιεί τις ζάντες 18 ιντσών που από φέτος θα δούμε και στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Mercedes-AMG, DAMS
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!