Ένα Honda CRF 300 L γίνεται «πολεμικό»

Βασίλης Ορφανός
Ένα Honda CRF 300 L γίνεται «πολεμικό»
Ο Βασίλης Ορφανός περιγράφει πώς εκπληρώνονται οι χωμάτινες ανησυχίες για εκτός δρόμου εξορμήσεις.

Χτυπάει το τηλέφωνο μου, και απ' την άλλη άκρη της γραμμής ακούω ένα πολύ καλό μου φίλο να με ενημερώνει ότι σκέφτεται να αγοράσει μια καινούργια μοτοσυκλέτα on-off, και συγκεκριμένα την CRF 300 L της Honda. «Βασίλη, ποια η γνώμη σου, την εγκρίνεις; Μπορείς να κλείσουμε ραντεβού και να πάμε μαζί στο κατάστημα που την έχω δει, ώστε να την παρατηρήσουμε από κοντά, με σκοπό να με βοηθήσεις να αποφασίσω τι να κάνω;», με ρώτησε.

Έτσι και έγινε. Κλείσαμε ραντεβού και πήγαμε μαζί στο κατάστημα για να δούμε τη νέα 300άρα μοτοσυκλέτα, όπου μετά τη σοβαρή συζήτηση που κάναμε, ο καλός μου φίλος αποφασίζει τελικά να την αγοράζει. Έπειτα από λίγες ημέρες, αφού έχουν εκδοθεί, άδεια κυκλοφορίας και πινακίδα, πηγαίνουμε ξανά μαζί για να την παραλάβουμε. Προτού καλά-καλά ο φίλος μου την καβαλήσει, γεμίζοντας με καύσιμα το ρεζερβουάρ της, μου ανακοινώνει: «Πάρ' την τώρα και θέλω να την προετοιμάσεις για χωμάτινη χρήση, για το χωριό».

crf

Με αυτή την εντολή, ήμουν ο δεύτερος μετά τον ιδιοκτήτη της που την οδήγησε, πηγαίνοντας στη βάση της VOM. Η σύντομη αυτή διαδρομή, ύστερα από 32 χρόνια εμπειρίας σε χωμάτινα εδάφη σε όλο τον πλανήτη, ήταν αρκετή για να έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα για την ολοκαίνουργια Honda CRF 300 L. Παρατήρησα αμέσως τις αλλαγές που χρειάζεται η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, με πρώτη και ουσιαστικότερη την μακριά τελική της σχέση μετάδοσης. Η λύση είναι απλή αλλά σημαντική: αν τοποθετηθεί ένα μεγαλύτερο τελικό γρανάζι στον πίσω τροχό, με αλλαγή αντί για 40 σε 44 δόντια, θα «ξυπνήσει» ο κινητήρας και η μοτοσικλέτα θα γίνει πιο «κοντή», πιο βολική για χωμάτινη χρήση.

 

Δεύτερη βασική αλλαγή, ήταν να αλλαχθούν τα ελαστικά της με καθαρά χωμάτινα. Έτσι επιλέξαμε τα οικολογικά εντούρο της Pirelli Scorpion με διαστάσεις 90/90/21 μπροστά και 120/80/18 πίσω, για άριστη πρόσφυση στο χώμα. Αφού αφαιρέθηκαν οι τροχοί και μπήκαν τα σωστά χωμάτινα ελαστικά, σειρά είχε να τοποθετηθεί και το μεγαλύτερο πίσω γρανάζι, με αλλαγή με ένα αλουμινίου ειδικού κράματος, πολύ πιο ελαφρύ από το αρχικά πολύ βαρύτερο σιδερένιο. Με αυτήν την αλλαγή στο πίσω γρανάζι, όμως, χρειαστήκαμε και μια μακρύτερη σε κρίκους καινούργια o-ring αλυσίδα για τις χωμάτινες εξορμήσεις.

crf

Παράλληλα με αυτές τις εργασίες, αφαιρέθηκαν και αρκετά πλαστικά προστατευτικά, όπως η πίσω βάση του λασπωτήρα, τα φλας, το πλαϊνό κάλυμμα του εμπρός γραναζιού κίνησης, μια μεγάλη πλαστική πλαϊνή εργαλειοθήκη κ.α. Με όλα αυτά γλιτώσαμε 5 κιλά συνολικού βάρους, γεγονός που βοήθησε τη μοτοσυκλέτα, να γίνει πιο ελαφριά και πιο ευέλικτη. Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν καινούργιο αλουμινένιο τιμόνι σε κόκκινο χρώμα, καινούργια κόκκινα γκριπ, καινούργιες προστατευτικές χούφτες για προστασία από κλαδιά, πέτρες κ.α. Επίσης τοποθετήσαμε φίλτρο αέρα (αντί του ακατάλληλου για χώμα αρχικού χάρτινου) για καλύτερη εισαγωγή αέρα με την καλύτερη προστασία από τυχόν μικρό-σωματίδια σκόνης, αφού τώρα η μοτοσυκλέτα θα κινείται σε χωμάτινο έδαφος.

Μία ακόμα σοβαρή προσθήκη ήταν η τοποθέτηση προστατευτικής ποδιάς από ειδικό κράμα αλουμινίου στην κάτω βάση του σκελετού, με σκοπό την προστασία τόσο του κινητήρα, όσο και του σκελετού της CRF 300 L από τις ανωμαλίες που σίγουρα θα συναντήσει στα χωμάτινα τερέν που θα βρεθεί. Τελικό στάδιο ήταν να ρυθμίσουμε το sag των αναρτήσεων με σκοπό να έχουμε την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά και πρόσφυση στο χώμα.

crf

Αφού έγιναν όλες αυτές οι αλλαγές, και η μοτοσυκλέτα βελτιώθηκε στα σημεία που κρίναμε αναγκαία για χωμάτινες εξορμήσεις, δεν έμεινε παρά να οδηγηθεί και να δοκιμαστεί - πού αλλού, εκεί που την ετοιμάσαμε: στο χώμα. Έτσι, ανανεώσαμε το ραντεβού με τον καλό μας φίλο και μια ηλιόλουστη χειμωνιάτικη μέρα, στα όρια της Αττικοβοιωτίας, οδηγήσαμε αναγνωριστικά, ουσιαστικά ροντάροντας και δοκιμάζοντας, τη νέα, χωμάτινη αυτήν τη φορά, Honda CRF 300 L.

Οι εντυπώσεις μας ήταν πολύ θετικές. Η μοτοσυκλέτα, αν και on-off, πέρασε από παντού απροβλημάτιστα, είχε παντού δύναμη, ωραία κατευθυντικότητα, ήταν φιλική και λειτουργική, ειδικά για ένα αρχάριο αναβάτη στο χώμα ή ένα λάτρη του βουνού.

Η μόνη αλλαγή που σκεφτόμαστε να κάνουμε στο μέλλον, αλλά όχι τώρα, ίσως να είναι ένα η αλλαγή στο πίσω τελικό τμήμα της εξάτμισης, ώστε να ελευθερωθεί ο κινητήρας και να ελαφρύνει άλλα 3-4 κιλά η μοτοσυκλέτα. Μέχρι τότε, καλές χωμάτινες εξορμήσεις και βόλτες. Ας μην ξεχνάμε ότι η επαφή με τη φύση, ακόμα και αν αυτό γίνεται με μια μοτοσυκλέτα, σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Β.Ο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!