Οι πιο «ζημιάρικες» μάρκες στην Ευρώπη
Όσοι έχουν δώσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ για την αγορά μιας Mercedes, μιας BMW ή ενός Audi, σίγουρα δεν θα νοιώθουν καθόλου ευχάριστα στο άκουσμα ότι στο Ενωμένο Βασίλειο, τα μοντέλα της Skoda παρουσιάζουν πολύ λιγότερες ζημιές από όλες τις πανάκριβες μάρκες «κύρους».
Ακόμα χειρότερα θα νοιώσουν οι ίδιοι και πολλοί περισσότεροι αγοραστές ακριβών μοντέλων, όταν μάθουν ότι στην ίδια ακριβώς έρευνα της ίδιας ακριβώς εταιρείας, της J.D. Power, στη Γερμανία η πιο αξιόπιστη μάρκα είναι η Mitsubishi, δεκάδες θέσεις εμπρός από την… τελευταία BMW. Στη Γερμανία πάντα, βλέπουμε επίσης τα Hyundai να χαλούν λιγότερο από τις Mercedes, Audi, VW και Opel.
Τα ευρήματα της έρευνας πραγματικά εκπλήσσουν. Μάρκες που τα προϊόντα τους είναι τεχνολογικά αριστουργήματα, παρουσιάζουν μεγαλύτερη συχνότητα βλαβών από αυτές που θεωρούμε «λαϊκές», μαζικές. Ίσως το γεγονός της υιοθέτησης υψηλής τεχνολογίας να κοστίζει σε αξιοπιστία, καθώς πολλά από τα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας γενιάς πιθανόν να παρουσιάζουν προβλήματα νεότητας.
Η μεθοδολογία της έρευνας δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφισβήτησης. Η J.D. Power ζητά από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες να αναφέρουν συγκεκριμένα τα προβλήματα που αντιμετώπισαν το τελευταίο δωδεκάμηνο στα αυτοκίνητά τους, που πρέπει ν α είναι ηλικίας από 12 έως 36 μηνών.
Προκύπτει έτσι ο δείκτης «προβλήματα/100 οχήματα της ίδιας μάρκας». Όπως μπορούμε να δούμε στους σχετικούς πίνακες για Ενωμένο Βασίλειο και Γερμανία, οι λιγότερο αξιόπιστες μάρκες έχουν περισσότερα προβλήματα/100 οχήματα από το συνολικό μέσο όρο, ενώ οι αξιόπιστες λιγότερα.
Το γεγονός ότι αρκετές μάρκες παρουσιάζουν περίπου την ίδια εικόνα αξιοπιστίας στις δύο χώρες ενώ άλλες σημαντικά διαφορετική, έχει επίσης την εξήγηση του. Η οποία δεν είναι φυσικά μια. Οι κυκλοφοριακές συνθήκες, το επίπεδο του after sales της κάθε μάρκας στη χώρα, οι συνήθειες των οδηγών της και πολλά ακόμα στοιχεία, μπορεί να είναι παράγοντες που αναδεικνύουν ή καμουφλάρουν αντίστοιχα τα αδύνατα σημεία του κάθε κατασκευαστή.
Το γενικό πάντως συμπέρασμα παραμένει: οι μάρκες κύρους έχουν θέμα με την αξιοπιστία, ενώ αυτές με το λαϊκό και μαζικό προφίλ καταφέρνουν με λιγότερη «μούρη» να επιτυγχάνουν πιο καλό αποτέλεσμα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!