Η κινεζική αυτοκρατορία αντεπιτίθεται
Landwind, Brilliance, Cherry. Αυτές είναι λίγες μόνο από τις μάρκες που τα προηγούμενα χρόνια προσπάθησαν να εισχωρήσουν ευθέως ή πλαγίως στην ευρωπαϊκή αγορά, με ελάχιστη επιτυχία. Τα κόστη εισαγωγής που δεν τους επέτρεψαν να είναι σκανδαλωδώς φτηνές, η χαμηλή ποιότητα κατασκευής, η αποτυχία στις δοκιμές ασφάλειας και η γενικότερα χαμηλή απόδοση, ήταν τα κυρίαρχα στοιχεία που στέρησαν στα μοντέλα τους μια αξιοπρεπή πορεία πωλήσεων στη Γηραιά Ήπειρο.
Ωστόσο οι Κινέζοι φαίνεται ότι έμαθαν πολύ καλά το μάθημά τους και επανέρχονται στις ώριμες αγορές αυτοκινήτου του κόσμου –μαζί φυσικά με αυτές και στην ευρωπαϊκή- με «δούρειους ίππους». Με απλά λόγια, μέσω της εξαγοράς ιστορικών μαρκών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Geely, η οποία μετά την εξαγορά της Volvo έκανε όλες τις σωστές κινήσεις. Κατά πρώτον, έριξε πακτωλό χρημάτων στην σουηδική εταιρεία ώστε να εξελίξει μια εντελώς νέα γκάμα μοντέλων με τεχνολογία αιχμής. Επίσης, διατήρησε την αυτονομία της και τη διακριτή της παρουσία σε όλο τον κόσμο.
Από την άλλη πλευρά, έφερε τις ομάδες μηχανικών της Geely και τις Volvo σε άμεση επαφή για την ανάπτυξη κοινής τεχνολογίας και οικονομιών κλίμακας. Ταυτόχρονα ξεκινά, με την τεχνογνωσία της Volvo στην κατασκευή μοντέλων κύρους, τη δημιουργία μιας εντελώς νέας μάρκας, της Lynk & Co.
Χρησιμοποιώντας το πλαίσιο με την ονομασία Compact Modular Architecture ή CMA, το πρώτο μοντέλο της Lynk & Co είναι γεγονός, με την ονομασία 01. Στο ίδιο πλαίσιο θα βασίζεται επίσης η επόμενη σειρά μοντέλων 40 της Volvo. To 01 είναι ένα συμπαγές, σύγχρονο SUV, το οποίο θα πωλείται φθηνότερα από τα Volvo αλλά θα διαθέτει το ίδιο DNA απόδοσης. Κάτι δηλαδή σαν VW και Skoda.
Η Lynk & Co θα λανσαριστεί με το 01 την επόμενη χρονιά στην Κίνα και μέχρι το 2019 και στην Ευρώπη. Χρησιμοποιώντας τα εργοστάσια της Volvo για την παραγωγή της, καθώς θα διαθέτει κοινό πλαίσιο και μηχανικά μέρη. Ο δούρειος ίππος που αναφέραμε πιο νωρίς.
Όπως μπορείτε να δείτε και στις εικόνες, το Lynk & Co 01 είναι ένα ιδιαίτερα σύγχρονο οπτικά και με δικό του χαρακτήρα μοντέλο. Που δύσκολα θα χαρακτήριζες υποτιμητικά «κινέζικο». Συγκρατήστε λοιπόν το όνομά του, όπως και αυτό του ιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της κινεζικής Geely, του Li Shufu. Οι οποίος με μεθοδικά, εύστοχα και πολύ καλά υπολογισμένα βήματα, χτίζει την πρώτη ίσως κινεζική αυτοκρατορία αυτοκινήτου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!