Ο αθόρυβος κίνδυνος των δρόμων

Πέτρος Πιτσίνης
Ο αθόρυβος κίνδυνος των δρόμων
Στις ΗΠΑ 2.400 πεζοί τραυματίζονται το χρόνο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς είναι τόσο αθόρυβα που δεν γίνεται αντιληπτή η ύπαρξή τους.

Μια νέα οδηγία στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας των ΗΠΑ, υποχρεώνει όλους τους κατασκευαστές να κάνουν, σε συγκεκριμένες συνθήκες, πιο… θορυβώδη τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που θα παράγουν.

Συγκεκριμένα, η Αμερικανική Υπηρεσία Μεταφορών πέρασε νομοθεσία για την προστασία των πεζών από την αθόρυβη κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με αυτή, οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξοπλίσουν τα συγκεκριμένα οχήματα, επιβατικά και επαγγελματικά, με συσκευές που θα παράγουν αναγνωριστικό ήχο όταν κινούνται με ταχύτητα μικρότερη των 30 χλμ./ώρα, τόσο στην κανονική πορεία τους, όσο και στην όπισθεν.

Το όριο έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε μεγαλύτερες ταχύτητες, ο ήχος που παράγουν τα ελαστικά και ο αέρας αρκούν για να κάνουν αντιληπτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους πεζούς.

Η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι από το Σεπτέμβριο του 2018 τουλάχιστον τα μισά από τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις ΗΠΑ θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τις συσκευές ηχητικής προειδοποίησης. Όμως από το Σεπτέμβριο του 2019, δεν θα επιτρέπεται να πωλείται κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν θα… ακούγεται.

 

Η συγκεκριμένη οδηγία αφορά φυσικά και τα υβριδικά οχήματα, όταν αυτά κινούνται μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα. Να σημειωθεί ότι το θέμα αυτό, δηλαδή του κινδύνου που εγκυμονεί η αθόρυβη κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους πεζούς, είχε απασχολήσει πρώτα τους κατασκευαστές, από τη δεκαετία του ’90 ακόμα.

Έτσι, τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής που κυκλοφόρησαν τότε, είχαν μια «δευτερεύουσα κόρνα», που δημιουργούσε έναν χαμηλής έντασης ήχο και ενεργοποιούταν από τον οδηγό, όταν αντιλαμβανόταν πεζούς στην πορεία του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!