Θα βοηθήσει ο Τραμπ μια ιστορική συγχώνευση;

Πέτρος Πιτσίνης
Θα βοηθήσει ο Τραμπ μια ιστορική συγχώνευση;
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat – Chrysler Σέρτζιο Μαρκιόνε, επαναφέρει τις βλέψεις του για συγχώνευση με την GM. Μέσω Τραμπ αυτή τη φορά.

«Απ’ ότι έχω καταλάβει, ο πρόεδρος Τραμπ θα επιθυμούσε μια συγχώνευση της FCA (Fiat – Chrysler) με την GM» δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου αμέσως μετά το άνοιγμα της διεθνούς έκθεσης του Ντιτρόιτ, τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου, ο Σέρτζιο Μαρκιόνε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ιταλός τιμονιέρης του ομίλου FCA θίγει το θέμα αυτό. Μέγας υποστηρικτής των συγχωνεύσεων, υποστηρίζει ότι οι κατασκευαστές, λειτουργώντας ως μονάδες, χάνουν δισεκατομμύρια ευρώ, που θα μπορούσαν να κερδίζουν με κοινά προγράμματα ανάπτυξης μοντέλων και γραμμές παραγωγής.

Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε εξαγόρασε την Chrysler και γι’ αυτό το λόγο πρότεινε το 2015 στην GM να έλθουν εις γάμου κοινωνία. Ωστόσο η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors Μαίρη Μπάρα, το ξέκοψε. Καμία πρόθεση για συνεργασία δεν υπήρξε τότε, ούτε υπάρχει σήμερα.

Είναι γεγονός ότι η πρόταση Μαρκιόνε θα δημιουργούσε έναν κατασκευαστικό γίγαντα που θα άλλαζε άρδην τις ισορροπίες στη βιομηχανία αυτοκινήτου. GM και FCA διέθεσαν το 2015 9,8 και 4,75 εκατομμύρια επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Το άθροισμα λοιπόν φτάνει στα 14,55 εκατομμύρια αυτοκίνητα, πολλά περισσότερα από τα 10,15 που διέθεσε η πρώτη σε πωλήσεις Toyota (group) το 2015, ή τα 10,1 εκατομμύρια του δεύτερου VW Group.

 

Με άξονα λοιπόν την πολιτική ενίσχυσης των παραγωγικότητας των κατασκευαστών αυτοκινήτων στο εσωτερικό των ΗΠΑ που θέλει να επιβάλλει ο Τραμπ, ο Μαρκιόνε πιέζει επικοινωνιακά την Μαίρη Μπάρα και ίσως και ολόκληρο το διοικητικό συμβούλιο της GM προς την κατεύθυνση της επιλογής του, τη συγχώνευση.

Με δεδομένο μάλιστα ότι μετά της δηλώσεις αυτές η μετοχή της FCA ενισχύθηκε στο χρηματιστήριο του Μιλάνου κατά 3,6%, είναι προφανές ότι ο Μαρκιόνε δεν έχει εμμονές, αλλά είναι ένας πανέξυπνος παίκτης που ξέρει να κερδίζει. Και ίσως με χείρα βοηθείας τον Τραμπ καταφέρει, κλείνοντας τη μεγαλύτερη συμφωνία της καριέρας του, να αποσυρθεί όπως έχει δηλώσει μετά το 2018, με το όνομά του όμως γραμμένο ανεξίτηλα στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!