Χωμάτινα μπάγκυ! Η νέα τάση στους αγώνες (vid)

Γιώργος Βαρίνος
Χωμάτινα μπάγκυ! Η νέα τάση στους αγώνες (vid)
Η νέα τάση στην αγωνιστική σκηνή της χώρας είναι οι χωμάτινες... φόρμουλες! Και μάλιστα με Ελληνικό άρωμα, αφού δύο διαφορετικοί Έλληνες κατασκευαστές (!) προσφέρουν δύο από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία.

Ναι διαβάσατε καλά. Ελληνικής κατασκευής χωμάτινες φόρμουλες ετοιμάζονται να κυριαρχήσουν στην αγορά, δημιουργώντας το απαιτούμενο buzz γύρω από το ανερχόμενο, όπως όλα δείχνουν, σπορ των χωμάτινων αγώνων με αυτές.

Πριν δούμε από κοντά τις δύο αυτές ελληνικές προσπάθειες, αξίζει να περιγράψουμε τι ακριβώς είναι αυτές οι χωμάτινες φόρμουλες ώστε να καταλάβουν όλοι περί τίνος πρόκειται. Λοιπόν αυτά τα οχήματα κατασκευάζονται για χρήση σε χωμάτινα ή αμμουδερά τεραίν, έχουν συνήθως μία ή δύο θέσεις και είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, κατασκευές που περιλαμβάνουν ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα που παίζει τον ρόλο του σασί, κινητήρα τοποθετημένο πίσω από τις θέσεις οδήγησης, αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές και χωμάτινα ελαστικά με τακούνια. Συνήθως τα ηλεκτρικά τους είναι σφραγισμένα καθώς μετά το τέλος κάθε βόλτας, πλένονται με πίεση και συνήθως η θέση οδήγησης και το εσωτερικό είναι «σπαρτιάτικο» και λιτό. Δεν έχουν παράθυρα ή παρμπρίζ και στα πλάγια παράθυρα υπάρχει μια σήτα, που απαγορεύει τα χέρια να βγουν έξω σε περίπτωση βίαιης ανατροπής. Οι ιπποδυνάμεις διαφέρουν ανάλογα το μοντέλο αλλά η διασκέδαση είναι εγγυημένη καθώς αυτά τα οχήματα χάνουν την πρόσφυσή τους εξαιρετικά εύκολα ακόμα και με ελάχιστη ταχύτητα, ξεκινώντας υπερστροφές κλίσης ή ισχύος και πάντα η υπερστροφή, το «παντηλίκι» δηλαδή είναι πηγή διασκέδασης...

Οι δύο Έλληνες κατασκευαστές είναι η Sotirchos Engineering και η Αthanassoulas Rally Team που ήδη διαθέτουν μοντέλα στην Ελληνική αγορά για χωμάτινη χρήση.

Η Sotirchos Engineering προσφέρει το Edge, με σωληνωτό πλαίσιο (roll cage), σύστημα διεύθυνσης: γρήγορη αγωνιστική κρεμαγιέρα, κινητήρας από Suzuki Hayabusa 1300 κ.εκ., σειριακό κιβώτιο, εμπρός ανάρτηση Bilstein με ελατήρια και παράλληλα διπλά ψαλίδια ρυθμιζόμενα σε κάμπερ και κάστερ, πίσω ανάρτηση FOX με ελατήρια και παράλληλα διπλά ψαλίδια ρυθμιζόμενα σε κάμπερ και κάστερ, φρένα δίσκους 320 χιλιοστών σε κάθε τροχό με τετραπίστονες TOKICO δαγκάνες,

 

Εξάτμιση Yoshimura 4 σε 2 σε 1, ζάντες 175/65/14 για χώμα χώμα ή 185/60/14 για άσφαλτο, μήκος 3.000 χιλιοστά, πλάτος 1.930 χιλιοστά, ύψος: 1.566 χιλιοστά, βάρος: 600kg, τελική ταχύτητα: 200 + χλμ./ώρα, επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα, σε 4 δευτερόλεπτα, εξοπλισμός ασφαλείας, κάθισμα Sparco Pro ADV, Lifeline και πυροσβεστήρα.

Η εταιρεία Αthanassoulas Rally Team προσφέρει το SR Kartcross

Το SR (ακρωνύμιο του Speed Runner) είναι ένα όχημα κατηγορίας KartCross. Ο αρχικός σχεδιασμός του έγινε στην Ολλανδία και στη συνέχεια αγοράστηκε από την Athanasoulas Rally Team (ART) η οποία το εξέλιξε, προσαρμόζοντάς το στις ελληνικές συνθήκες. Από το 2016 παράγεται αποκλειστικά από την ART, στο Λουτράκι. Πρόκειται για ένα όχημα που με μικρές αλλαγές στη γεωμετρία και τη ρύθμιση

της ανάρτησης, όπως και με τα ανάλογα ελαστικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιουδήποτε είδους επιφάνεια (χώμα, άσφαλτο, λάσπη, χιόνι). Το σωληνωτό μεταλλικό πλαίσιο, εγκεκριμένο από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας αναφορικά με την παρεχόμενη ασφάλεια, συνδυάζεται με έναν κινητήρα 600 κ.εκ. που προέρχεται από το Suzuki GSX-R. Η ισχύς του ανέρχεται σε 120 ίππους, ενώ η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων.

Βεβαίως στη χώρα μας μπορεί να βρει κανείς και άλλα οχήματα της ίδιας κατηγορίας με διθέσια διάταξη, που ωστόσο εισάγονται από το εξωτερικό, όπως είναι...

Το Yamaha YXZ 1000 R