Η Ευρώπη γκαζώνει και η Ελλάδα φρενάρει
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου φυτοζωεί με κάτω από 80.000 πωλήσεις τον χρόνο, όταν μόνον στη Γερμανία ταξινομήθηκαν πέρυσι πάνω από 235.000 καινούρια Volkswagen Golf!
Και διηγώντας τα να κλαις. Κάπως έτσι θα μπορούσαμε να περιγράψουμε την πορεία της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου σε σχέση με την ελληνική. Το 2016 σημειώθηκε μία αναιμική αύξηση της τάξης του 4,0% στις πωλήσεις καινούριων Ι.Χ., οι οποίες βρέθηκαν λίγο κάτω από τις 80.000, ενώ πριν μερικά χρόνια άγγιζαν το μαγικό όριο των 300.000. Να σημειώσουμε επίσης, ότι περίπου οι μισές ταξινομήσεις αφορούν σε εταιρικές πωλήσεις και ότι η λιανική ζήτηση από ιδιώτες ήταν μειωμένη το 2016 σε σχέση με το 2015.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη η αγορά αυτοκινήτου έχει ανακάμψει όμως πλήρως και το 2016 ήταν η ένατη συνεχόμενη χρονιά με αυξημένες πωλήσεις. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν πέρυσι στις χώρες της ΕΕ 14.641.356 επιβατηγά μοντέλα, δηλαδή 6,8% περισσότερα σε σχέση με το 2015, ενώ τα ανεπίσημα αποτελέσματα του Ιανουαρίου του 2017 αποτυπώνουν τη συνέχιση αυτής της ανοδικής τάσης.
Το VW Golf ήταν και πέρυσι ο Ευρωπαίος Πρωταθλητής των πωλήσεων με 462.827 ταξινομήσεις στις 28 χώρες της ΕΕ και στα τέσσερα κράτη μέλη της ζώνης των ΕFTA (Νορβηγία, Ελβετία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν). Δεύτερο πλασαρίστηκε άλλο ένα μοντέλο της VW, το Polo, με 307.116 πωλήσεις και την τρίτη θέση του βάθρου κατέλαβε το Renault Clio με 283.283 αυτοκίνητα.
Η επιτυχία του Golf και του Polo οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κυριαρχία τους στη γερμανική αγορά. Είναι χαρακτηριστικό, ότι από το σύνολο των περίπου 463.000 πανευρωπαϊκών πωλήσεων του Golf, έγιναν οι 236.000 στη Γερμανία, δηλαδή περισσότερες από τις μισές. Για να είμαστε δίκαιη, το VW Golf κέρδισε την πρωτιά και σε άλλες χώρες, όπως η Νορβηγία, η Σουηδία, η Ελβετία και η Αυστρία, συνήθως όμως με μικρή διαφορά από τα επόμενα μοντέλα και με σαφώς μικρότερους όγκους πωλήσεων σε σχέση με τη Γερμανία.
Οι υπόλοιπες μεγάλες αγορές της Ευρώπης βάφτηκαν στα εθνικά τους χρώματα, αφού καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις εγχώρια μοντέλα, όπως συμβαίνει με τη Γερμανία, όπου η πρώτη τριάδα του 2016 απαρτίζεται από τα VW Golf, Passat και Polο. Στη Μεγάλη Βρετανία ήταν τα τρία εμπορικότερα μοντέλα το Ford Fiesta, το Vauxhall Corsa και το Ford Focus. Στη Γαλλία είχαν την τιμητική τους τα Renault Clio, Peugeot 208 και Renault Megane, ενώ στην Ιταλία βρέθηκε το Fiat Panda καθαρά μπροστά από τη Lancia Ypsilon και το Fiat 500L. Στην Ισπανία είχαμε επίσης κατάληψη των δύο πρώτων θέσεων από τα ντόπια Seat Leon και Ibiza, ενώ τρίτο κατατάχθηκε το Opel Corsa.
Σε επίπεδο ομίλων έχουμε κυριαρχία του γερμανικού ομίλου της VW με συνολικές πωλήσεις 3.641.012 αυτοκινήτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Δεύτερος με σημαντική διαφορά ο ιταλογαλλικός όμιλος της Renault/Nissan με 1.522.629 ταξινομήσεις και στην τρίτη θέση ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot/Citroen) με 1.472.927 πωλήσεις.
Στην Ελλάδα κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις η Toyota, η Nissan και η Opel με 9.496, 7.286 και 7.054 ετήσιες πωλήσεις αντίστοιχα. Πρώτα μοντέλα σε πωλήσεις πέρυσι στη χώρα μας ήταν το Toyota Yaris, το Opel Corsa και το Nissan Micra, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν τα Fiat Panda, VW Polo, Peugeot 208, Nissan Qashqai, Renault Clio, Ford Fiesta και Toyota Auris.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!