Τι απειλεί τη συμμαχία Renault – Nissan;

Πέτρος Πιτσίνης
Τι απειλεί τη συμμαχία Renault – Nissan;
Οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου των δύο εταιρειών καταδεικνύουν το γαλλικό κράτος ως τροχοπέδη της συνεργασίας.

Από οικονομική και εμπορική άποψη, η πορεία της συμμαχίας Renault – Nissan βαδίζει σε δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα. Για πολλοστή χρονιά, τόσο τα μεγέθη της κάθε εταιρείας ξεχωριστά, όσο και της συμμαχίας τους παρουσιάζουν αύξηση, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, όσο και κερδών. Επίσης η συμμαχία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, που της εξασφαλίζει το ιδανικό σημείο εκκίνησης για το μέλλον.

Ωστόσο, όπως και στις καλύτερες οικογένειες, έτσι και σε αυτή υπάρχουν κλυδωνισμοί και προβλήματα. Τα οποία ήρθαν στην επιφάνεια κατά την παρουσίαση των εξαιρετικών αποτελεσμάτων της Renault για το 2016.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο διευθύνων σύμβουλος της συμμαχίας των δύο εταιρειών, ο Κάρλος Γκον, ήταν ιδιαίτερα δηκτικός: «Η Nissan και η Renault θα μπορούσαν πολύ σύντομα να διευρύνουν τη συμμαχία τους. Όσο όμως το γαλλικό κράτος επιμένει να αποτελεί τον σημαντικότερο μέτοχο της Renault, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Μετά τη σαπουνόπερα που παίχτηκε το 2015 με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του γαλλικού κράτους και τη συζήτηση για διπλασιασμό των ψήφων στο διοικητικό συμβούλιο, η Nissan ήταν κάθετη ότι δεν πρόκειται να δεχτεί περαιτέρω ανταλλαγή μετοχών με τη Renault, αν δεν αποσυρθεί ως μέτοχος το γαλλικό δημόσιο».

Μετά από αυτές τις δηλώσεις αλλά και μετά τις κατηγορίες της Renault προς το γαλλικό δημόσιο ότι χρησιμοποίησε εσωτερική πληροφόρηση για να αυξήσει το ποσοστό των μετοχών του στην εταιρεία το 2015, η αντίδραση ήταν άμεση. Ο Μάρτιν Βιάλ, επικεφαλής της δημόσιας εταιρείας που διαχειρίζεται τις μετοχές της Renault, δήλωσε ότι «αυτές είναι αβάσιμες κατηγορίες και θα πρέπει να ανασκευαστούν».

 

Η συμμαχία των Renault και Nissan ξεκίνησε πριν από 18 χρόνια και σταδιακά απέφερε μεγάλα κέρδη από οικονομίες κλίμακας, καθώς και σημαντική διείσδυση σε νέες αγορές. Οι δύο εταιρείες διατηρούν την αυτονομία τους και η μεταξύ τους σχέση έχει να κάνει με τα ποσοστά των μετοχών που μετέφερε η μια στην άλλη. Η κοινή τους πορεία ενίσχυσε σημαντικά και τις δύο μάρκες, που το 2016 διέθεσαν 9.961.000 οχήματα παγκοσμίως, ενώ υπό την ομπρέλα τους βρίσκονται οι μάρκες Nissan, Renault, Dacia, Datsun, Lada, Infinity, Samsung Motors και Mitsubishi. Σε επίπεδο ομίλων, η συμμαχία Nissan – Renault είναι η τέταρτη μεγαλύτερη σε συνολικές πωλήσεις, πίσω από τις VW, Toyota και General Motors, το 2016 ωστόσο είχε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων απειλώντας για λίγες εκατοντάδες μονάδες τη θέση της GM στο βάθρο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!