Γιατί πουλάει η GM την Opel στους Γάλλους

Πέτρος Πιτσίνης
Γιατί πουλάει η GM την Opel στους Γάλλους
Όλα τα παρασκήνια και οι αντιδράσεις πίσω από την κίνηση - έκπληξη της GM να προσφέρει στον γαλλικό όμιλο της PSA (Peugeot/Citroen) τη θυγατρική της Opel.

Ποιοι λόγοι ώθησαν τη GM να βάλει πωλητήριο στην Opel και γιατί ενδιαφέρεται για την εταιρεία με σήμα τον κεραυνό ο όμιλος PSA με μέλη τις Peugeot, Citroenκαι DS; Ουσιαστικά πρόκειται για το τέλειο timing, αφού o Πρόεδρος της Peugeot, Κάρλος Ταβάρες έχει δηλώσει επανειλημμένα, ότι θέλει να φτάσει στην κορυφή, ενώ η General Motors δεν είναι καθόλου ευχαριστημένη από τη ζημιογόνα θυγατέρα της.

Ο Ταβάρες πιστεύει, ότι με την Opel θα ισχυροποιηθεί αφάνταστα ο όμιλος της PSA, που ανήκει κατά 13% στο γαλλικό κράτος και πουλάει περίπου 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο. Σε αυτά θα προστεθούν τα 1,16 εκατομμύρια οχήματα, που αντιστοιχούν στις ετήσιες πωλήσεις της Opel, με αποτέλεσμα να ανέβει ο νέος παίκτης στην όγδοη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Επίσης σημαντικό είναι, ότι οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στενά τα τελευταία χρόνια με την από κοινού εξέλιξη πατωμάτων για μοντέλα τους, όπως του νέου Opel CrosslandX και του Peugeot 3008. Έτσι υπάρχει μεταξύ τους ένα κανάλι επικοινωνίας και διευκολύνεται οποιαδήποτε διαδικασία εξαγοράς. Μία άλλη παράμετρος αφορά στoν αποκλεισμό της Opel από τις κερδοφόρες αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ στο πλαίσιο της κατανομής ρόλων εντός του αμερικανικού ομίλου της GM. Εφόσον περάσει στα χέρια των Γάλλων, θα αξιοποιηθεί η Opel ως προγεφύρωμα του νέου ιδιοκτήτη της για τις συγκεκριμένες χώρες και θα του ανοίξει νέες προοπτικές.

Γιατί θέλει όμως να πωλήσει η GM μία τόσο ιστορική μάρκα, όπως την Opel, η οποία ανήκει στο χαρτοφυλάκιό της από το 1929, δηλαδή σχεδόν ενενήντα χρόνια; H πρόεδρος του αμερικανικού κολοσσού, Μέρι Μπάρα, διαβεβαίωσε με γράμμα της τους εργαζόμενους της Opel, ότι θα προστατευθούν όλα τα δικαιώματά τους, ωστόσο είναι απογοητευμένη και οργισμένη με την άτακτη «κόρη της». Η Μπάρα φέρεται έντονα δυσαρεστημένη από τις επιδόσεις της θυγατρικής της, η οποία καταγράφει από το 1999 συνεχώς ζημιές. Το ποτήρι ξεχείλισε πριν λίγο καιρό, όταν η Opel σημείωσε ζημιές 257 εκατομμυρίων ευρώ για το έτος 2016, αν και ο πολυπράγμων Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής μάρκας, Καρλ – Τόμας Νόιμαν είχε προβλέψει με έμφαση επιστροφή στην κερδοφορία.

 

Έτσι βλέπει πλέον η GM την Opel σαν ένα βαρίδι, που της κοστίζει χρήματα και δεν εκπληρώνει τους στόχους της, ενώ δεν την αφήνει να επενδύσει σε αναπτυσσόμενες αγορές.

Ο Υπουργός Οικονομικών του γερμανικού κρατιδίου της Ρηνανίας – Παλατινάτου, Φόλκερ Βίσινγκ, θεωρεί επίσης ότι ρόλο στην απόφαση της GM μπορεί να έπαιξε και η αποχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας από την ΕΕ. Η άποψη του Βίσινγκ έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, γιατί η ιστορική έδρα της Opel βρίσκεται στην πόλη του Ρίσελσχαϊμ του κρατιδίου του, οπότε διαθέτει πληροφόρηση από πρώτο χέρι.

Η υπόθεση της εξαγοράς της Opel φαίνεται πάντως ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, μάλιστα φημολογείται, ότι επίκειται συνάντηση του Κάρλος Ταβάρες με την Καγκελάριο Μέρκελ, η οποία παρακολουθεί με ενδιαφέρον τα τεκταινόμενα. Όχι και άδικα βέβαια, καθώς τον Σεπτέμβριο γίνονται ομοσπονδιακές εκλογές στη Γερμανία και η Μέρκελ δεν θα ήθελε να φορτωθεί με κανέναν τρόπο προεκλογικά ένα ενδεχόμενο κύμα απολύσεων στο πλαίσιο της απόκτησης της Opel από την PSA. Όπως δείχνουν πάντως τα πράγματα, στο Ρίσελσχαϊμ θα πρέπει να αρχίσουν εντατικά μαθήματα της γαλλικής γλώσσας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!