Στο στόχαστρο της Peugeot η Proton και η Lotus

Πέτρος Πιτσίνης
Στο στόχαστρο της Peugeot η Proton και η Lotus
«Ορεκτικό» φαίνεται ότι ήταν για τη γαλλική εταιρεία η εξαγορά των Opel/Vauxhall, καθώς οι επεκτατικές της διαθέσεις συνεχίζονται αμείωτες.

Το γαλλικό γκρουπ των Peugeot, Citroen και DS επιβεβαίωσε ότι διεκδικεί μερίδιο της Μαλαισιανής Proton, η οποία έχει υπό τον έλεγχό της και την βρετανική Lotus.

Έχοντας προφανώς ολοκληρώσει σχεδόν την εξαγορά των Opel/Vauxhall στην Ευρώπη, ο γαλλικός όμιλος στρέφει το ενδιαφέρον του στην τεραστίων δυνατοτήτων αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας, ψάχνοντας για μια βάση επέκτασης τόσο στην Κίνα, όσο και στις εξαιρετικά πολλά υποσχόμενες αγορές της Μαλαισίας, της Ινδονησίας και της Ινδίας.

Σύμφωνα με διεθνούς οίκους ανάλυσης της ασιατικής αγοράς, η PSA ψάχνει εδώ και καιρό μια κατάλληλη ευκαιρία μεγαλύτερης διείσδυσης στις παραπάνω αγορές και αύξησης του μεριδίου της. Η εξαγορά της Opel θα την καταστήσει το δεύτερο ισχυρότερο όμιλο στην Ευρώπη, ωστόσο ένας ακόμα πυλώνας υψηλών πωλήσεων είναι απαραίτητος, για να αντιμετωπίζονται επαρκώς οι κυκλικές υφέσεις που εμφανίζονται στην αγορά αυτοκινήτου κατά τακτά χρονικά διαστήματα.

Η Proton αποτελεί τον ιδανικό υποψήφιο για την PSA καθώς διαθέτει μια δυναμική παραγωγής έως και 600.000 οχημάτων στη Μαλαισία, ωστόσο το 2016 παρήγαγε μόλις 102.000 οχήματα. Το γεγονός αυτό υποβαθμίζει τη θέση της και σημαίνει χαμηλό κόστος. Επιπρόσθετα η Μαλαισιανή μάρκα έχει στο χαρτοφυλάκιό της την Lotus, που παρά τους μικρούς όγκους παραγωγής αποκλειστικά σπορ αυτοκινήτων, διαθέτει πολύ μεγάλη τεχνογνωσία σε τομείς όπως η μείωση του βάρους και τα συνθετικά υλικά.

 

Παρότι όμως η όρεξη των Γάλλων είναι μεγάλη και το Μαλαισιανό «πιάτο» ιδιαίτερα εύγευστο, δεν κάθονται μόνοι τους στο τραπέζι. Τη διάθεση για εξαγορά ή συνεργασία με την Proton έχει εκφράσει εδώ και ένα περίπου χρόνο και η κινεζική Geely, η οποία δεν πρέπει να θεωρείται εύκολος αντίπαλος.

Το βέβαιο είναι ότι παρά τις διαθέσεις της Μαλαισιανής κυβέρνησης, που δημιούργησε και στήριξε την Proton στο πλαίσιο της προσπάθειας εκβιομηχάνισης της χώρας, κανείς κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν μπορεί να σταθεί στο παγκόσμιο στερέωμα με πωλήσεις λιγότερες των 500.000 μονάδων. Και όσες υπάρχουν, ανήκουν σε κάποιο μεγάλο όμιλο. Επομένως η Proton είναι σίγουρα έτοιμη να περάσει στο επόμενο στάδιο, όπως και η γαλλική σκέπη για να την υποδεχτεί. Ακόμα και τα λογότυπα των δύο εταιρειών συντελούν σε αυτό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!