Θα αποκτήσει διόδια η Γερμανία;

Πέτρος Πιτσίνης
Θα αποκτήσει διόδια η Γερμανία;
Η γερμανική βουλή αποφάσισε να φέρει νόμο σύμφωνα με τον οποίο θα επιβάλλονται τέλη διοδίων μόνο στα αλλοδαπά οχήματα.

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια αλλά τελικά φαίνεται πως θα περάσει των Γερμανών. Από το 2014 συζητείται η επιβολή διοδίων στα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες που κυκλοφορούν στους φημισμένους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους, τις άουτομπαν.

Ένα αρχικό σχέδιο νόμου το 2015 κόλλησε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πλέον, με αλλαγές και τροποποιήσεις, επανέρχεται από τη γερμανική βουλή. Η πρόθεση των Γερμανών μάλιστα δεν έκανε καθόλου χαρούμενους τους γείτονές τους –και ειδικότερα του Αυστριακούς- οι οποίοι μάλιστα, με επικεφαλής τον υπουργό Συγκοινωνιών της Αυστρίας Γιέργκ Λάιχτφριντ, έκαναν λόμπι ώστε να πλήξουν τη σχετική νομοθετική ρύθμιση στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

Σύμφωνα με το νέο γερμανικό σχέδιο νόμου που έφερε προς συζήτηση ο υπουργός Συγκοινωνιών Αλεξάντερ Ντομπρίντ τα οχήματα με ξένες πινακίδες θα πληρώνουν ένα αντίτιμο για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων της χώρας ανάλογα με το διάστημα κυκλοφορίας τους σε αυτή και των ρύπων που εκπέμπουν. Το ανώτατο ετήσιο κόστος δεν θα ξεπερνά τα 130€ σύμφωνα με το Reuters, ενώ τα Euro6 μοντέλα θα επιβαρύνονται ελάχιστα σε σχέση με τα παλαιότερων προδιαγραφών οχήματα.

Ωστόσο οι αντιρρήσεις που έχει να διαχειριστεί η κυβέρνηση, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters, δεν αφορούν μόνο τους εκτός συνόρων γείτονες αλλά και ορισμένες συνοριακές περιοχές της ίδιας της Γερμανίας όπως αυτές του Σάαρλαντ και του Ρίνελαντ – Παλατινάτε. Εκεί οι τοπικοί αξιωματούχοι ζητούν να εξαιρεθούν από το μέτρο, αν τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες δεν συνεχίσουν στο εσωτερικό της χώρας, αλλά κινηθούν μόνο στα διοικητικά τους όρια.

 

Είναι γεγονός ότι στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη είναι πολύ συχνή και συνήθης η διάσχιση των συνόρων, καθώς μεγάλο μέρος του πληθυσμού μπορεί να ζει και να εργάζεται σε διαφορετικές όμορες χώρες. Ταυτόχρονα, οι εμπορικές σχέσεις είναι συνεχείς και καθημερινές, κάτι που σημαίνει ότι εκατομμύρια ιδιωτικά οχήματα που διασχίζουν τη Γερμανία θα υποβάλλονται σε ένα επιπλέον έξοδο. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι για τα φορτηγά η Γερμανία έχει επιβάλλει ήδη, από το 2015, τέλος χρήσης των αυτοκινητοδρόμων της.

Από την πλευρά της η γερμανική κυβέρνηση πασχίζει να περάσει το μέτρο, καθώς έχει υπολογίσει ότι θα εισρέουν από αυτό στα δημόσια ταμεία κάθε χρόνο 500.000.000€, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!