Επιτέλους, στην Πάτρα με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο

Πέτρος Πιτσίνης
Επιτέλους, στην Πάτρα με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο
Ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό αφιέρωμα στο νέο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πάτρας, που μειώνει το χρόνο οδήγησης και αυξάνει κατακόρυφα την ασφάλεια.

Ο αυτοκινητόδρομος που ταλαιπώρησε περισσότερο τους Έλληνες και έγινε αιτία να χάσουν τη ζωή τους εκατοντάδες συμπολίτες μας, είναι πλέον παρελθόν. Με καθυστέρηση δεκαετιών, αφήνουμε πίσω μας την ταλαιπωρία της μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση, την ανασφάλεια της ανύπαρκτης προστασίας από τα αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα και τον κίνδυνο από τις απότομες κλειστές στροφές χωρίς ορατότητα, σε ένα δρόμο που οδηγεί στο μεγαλύτερο λιμάνι εξόδου – εισόδου στη χώρα και σε όλη τη δυτική Ελλάδα.

Την Τρίτη 11 Απριλίου –επισήμως πλέον με την παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζη- παραδόθηκε ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πάτρας, που κατασκευάστηκε και θα λειτουργεί από την κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός».

Ο νέος αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) και θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα στην Πάτρα στη 1 ώρα και 40 λεπτά μόλις. Αυτό όμως που θα μειώσει και μας αφορά πολύ περισσότερο, είναι τα ατυχήματα. Καθώς πλέον οι δύο κατευθύνσεις είναι πλήρως διαχωρισμένες και ο αυτοκινητόδρομος κλειστός.

Το εντελώς νέο τμήμα της «Ολυμπίας οδού» από Κόρινθο έως Πάτρα έχει μήκος 120 χιλιόμετρα και αποτέλεσε ένα από τα πιο απαιτητικά τεχνικά έργα στη χώρα, λόγω της αστάθειας του εδάφους αλλά και τις ανάγκες για δεκάδες κόμβους, γέφυρες και σήραγγες.

 

Στη νέα διαδρομή που εκπλήσσει με την άνεση, την ευκολία, την ασφάλεια και την ταχύτητα που εξασφαλίζει, έχουν κατασκευαστεί 13 ανισόπεδοι κόμβοι, 47 γέφυρες και 12 σήραγγες (6 δύο κατευθύνσεων). Για την εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών προβλέπεται να λειτουργήσουν συνολικά 5 σταθμοί (ΣΕΑ).

Το μήκος των σηράγγων ξεπερνά ελάχιστα τα 16 χιλιόμετρα, ενώ τους έχουν δοθεί ονόματα επιφανών Ελλήνων της αντίστασης, της πολιτικής και της τέχνης. Μια επίσης φέρει το όνομα του Παύλου Μυλωνά, του συναδέλφου δημοσιογράφου και φοιτητή που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα στον παλιό αυτοκινητόδρομο, με αποτέλεσμα ο χαμός του να γίνει η αφορμή για τη δημιουργία του Ιδρύματος Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Πιο συγκεκριμένα, οι σήραγγες θα ονομάζονται :

· «Πάνου Μυλωνά» στην Αιγείρα

· «Καπετάν Νικήτα», από τον αγωνιστή της αντίστασης στην Ακράτα

· «Κωστή Παλαμά», εις μνήμη του μεγάλου μας ποιητή στον Πλάτανο

· «Κωστή Στεφανόπουλου», προς τιμή του πρώην ΠτΔ στη Βολίμη

· «Νίκου Τεμπονέρα», από τον δολοφονημένο στην Πάτρα εκπαιδευτικό η σήραγγα στον Πάνορμο.

· Τέλος η σήραγγα Παναγοπούλας θα ονομαστεί «Ανδρέα Παπανδρέου» προς τιμή του πρώην πρωθυπουργού και ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ.

Στη συνέχεια, το φωτογραφικό αφιέρωμα αναδεικνύει την εικόνα του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, στον οποίο η διέλευση θα κοστίζει 11,50€ (από Αθήνα έως Πάτρα), παράλληλα όμως θα εξασφαλίζει σημαντικό όφελος στην κατανάλωση καυσίμου, με ασφάλεια και άνεση οδήγησης πρωτόγνωρες για τα μέχρι σήμερα δεδομένα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!