Έτοιμο για την πίστα!
Mε τις πωλήσεις των σούπερ σπορ μοτοσικλετών στην κατηγορία των 600 κ.εκ. να έχουν πέσει αισθητά, οι περισσότερες μάρκες μοτοσικλετών έχουν σταματήσει να δίνουν βάρος σε αυτήν την κατηγορία, έχουν παύσει να εξελίσσουν τα μοντέλα, ή τα έχουν εντελώς καταργήσει. Η Yamaha σε αυτήν την κατηγορία συνεχίζει να πετυχαίνει εντυπωσιακά νούμερα πωλήσεων καθώς κατέχει το 17% της αγοράς και φυσικά δεν μπορεί να σνομπάρει τους πιστούς πελάτες της. Επίσης έχει κερδίσει τα τρία από τα πέντε τελευταία παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατηγορία των 600 κ.εκ. μια κατηγορία που παραμένει μια πάρα πολύ δημοφιλής επιλογή, σε εθνικά πρωταθλήματα ή ως μοτοσυκλέτες track day από τους σοβαρούς χομπίστες. Με τον αέρα λοιπόν της κορυφαίας εταιρείας σε αυτή την κατηγορία, η Yamaha αποφάσισε να εμφανίσει το νέο της Supersport όχι στην σημαντικότερη για την παγκόσμια αγορά Έκθεση της Κολωνίας INTERMOT, αλλά στην αμερικάνικη AIMExpo, στο Ορλάντο στοχεύοντας κατά βάση τους αμερικανούς πελάτες της που είναι δεκάδες χιλιάδες μόνο σε αυτό το μοντέλο.
Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ μας προσκάλεσε στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων για μια δια ζώσης γνωριμία στην πίστα -με αγωνιστικό εξοπλισμό- με το νέο της supersport μοντέλο.
Η εμπειρία 14 ετών στους αγώνες εντούρο δεν είναι αρκετή για να πλησιάσουμε το επίπεδο των φίλων μας Δημήτρη Διατσίδη και Θανάση Χούντρα που μπαίνουν πριν από μας. Θα αρκεστούμε σε σβέλτους γύρους για να κατανοήσουμε την μοτοσυκλέτα και να διασκεδάσουμε δίχως να πλησιάσουμε κανενός είδους όριο.
Η Yamaha έχει φέρει για την περίπτωση δύο μοτοσυκλέτες μια απλή, όπως θα πωλείται στα καταστήματα και μία βελτιωμένη για αγωνιστική χρήση Track Day, που μπορεί να αποτελέσει και το εφαλτήριο βελτιώσεων για σοβαρή εμπλοκή και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας.
Επιλέγουμε να οδηγήσουμε πρώτα την απλή ώστε να πάρουμε μια ιδέα για το πως στέκεται στην πίστα δίχως καμμιά προετοιμασία.
Βελούδινη, εύκολη και πολύ δυνατή χρειάζεται να την συνηθίσεις για να εκμεταλλευτείς όλο το όριο των στροφών του κινητήρα. Στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους άλλαζαμε ταχύτητες με το αυτί... και διαπιστώσαμε πως δεν ανεβάζαμε τις στροφές ούτε μέχρι τις 8.000 όταν ο κινητήρας στροφάρει μέχρι τις 16.000! Μόλις αλλάξαμε στυλ και διατηρούσαμε τις στροφές γύρω στις 8-10.000 και ανοίγαμε από εκεί το γκάζι, η μοτοσυκλέτα μεταμορφώθηκε. Τρομερή δύναμη παντού, που ωστόσο με την βοήθεια των ηλεκτρονικών κατεβαίνει άνετα στην άσφαλτο. Η επιτάχυνση υπό κλίση είναι παιχνιδάκι και η πληροφόρηση από το στιβαρό μπροστινό σύστημα της KYB (πλήρως ρυθμιζόμενο κατά 4 τρόπους: προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης και αργή / γρήγορη απόσβεση επαναφοράς) που έρχεται αυτούσιο από το R1, εντυπωσιακή.
Πριν ξεκινήσω, παρατηρούσα την επιθετική, εξωτερική του εμφάνιση. Διάολε μοιάζει με τις μοτοσυκλέτες Μ1 του MotoGP. Το YZF-R6 είναι το πρώτο νέο Supersport εδώ και 8 χρόνια!
Aκολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές της R1, με τα κρυμμένα φώτα κάτω από τοram-air. Αντίστοιχες ομοιότητες με το R1 βρίσκουμε και στο πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας. Νέο είναι και το ρεζερβουάρ μειώνοντας το βάρος κατά 1,2 κιλά και το χυτό υποπλαίσιο από μαγνήσιο, εξισορροπώντας το βάρος που προστέθηκε με το ABS, το traction control και το μεγαλύτερο πιρούνι.
Το μοντέλο 2017 ανακάτεψε ανταλλακτικά τόσο του προηγούμενου R6 όσο και του νέου R1, δημιουργώντας ένα πολεμικό όπλο για τους σοβαρούς χομπίστες ή μια εξαιρετική βάση για τα εθνικά πρωταθλήματα. Μπροστινό από το R1, φρένα από το R1, αλλά πλαίσιο από το προηγούμενο R6. Παράλληλα πλήθος ηλεκτρονικών, νέες πλάκες τιμονιού και το πιο αεροδυναμικό κουστούμι που έχει κατασκευάσει η Υamaha στην ιστορία της, συνθέτουν ένα αναμφισβήτητα γοητευτικό πακέτο για σοβαρή χρήση σε πίστα.
Κακά τα ψέματα. Το YZF-R6 είναι μια καθαρόαιμη αγωνιστική μοτοσυκλέτα που τυχαίνει να έχει φλας πίσω και καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας εμπρός.
Όσο οι γύροι περνούν, τόσο η εμπιστοσύνη στην κατασκευή μεγαλώνει. Μας τσακίζει λίγο την ψυχολογία ο Λευτέρης Πίππος που έχει μπει μαζί μας και μας ρίχνει γύρο στους 3 γύρους, αλλά μην τρελλαθούμε τώρα... Αδιαφορούμε για το τι κάνουν οι άλλοι (που τυχαίνει να είναι Πρωταθλητές) και ασχολούμαστε στην κατανόηση των βελτωμένων αναρτήσεων, στην συμπεριφορά του ABS στο τέλος της ευθείας που μας βρίσκει με 200+ χλμ./ώρα, αλλά και του νέου εξελιγμένυ traction control που μας επιτρέπει να επιταχύνουμε υπό κλίση με τέρμα γκάζι.
Ολοκληρώνοντας τους γύρους μας αντιλαμβανόμαστε πως θέλαμε και άλλο. Η εμπειρία είναι εθιστική. Δεν βλέπουμε την ώρα για να οδηγήσουμε το επόμενο μοντέλο Yamaha σε πίστα. Ίσως αυτή τη φορά στην καταπληκτική πίστα των Σερρών. Οι σκέψεις που στριφογυρνούν στο μυαλό μας είναι πως η Yamaha προχώρησε σε μια νέα δημιουργία χρησιμοποιώντας απλώς υπάρχοντα υλικά. Είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα που θα πρέπει να περιμένουμε το 2018 ή ίσως το 2019 για να απαντήσουν οι άλλες μάρκες που στην κατηγορία αυτή, δεν έχουν καμμιά τύχη.
Η μοτοσυκλέτα προσφέρεται σε 3 χρώματα:
Intensity White/Matte Silver, Matte Raven Black και Team Yamaha Blue.
Με τιμή που ξεκινά από 14.900€ για την απλή, η YZF-R1 είναι η ακριβότερη supersport στα 600 κ.εκ. αλλά... είναι μακράν και η καλύτερη._
YAMAHA YZF-R6 TRACK DAY
Με την εμπειρία οδήγησης της απλής YZF-R6, η οδήγηση της βελτιωμένης R6 για αγωνιστική χρήση, θα ήταν θεωρητικά μια απολαυστική διαδικασία. Και όντως ήταν έτσι. Ο ανεστραμμένος τρόπος αλλαγής ταχυτήτων με την πρώτη πάνω μας μπέρδεψε μόνο μια φορά (που κοντέψαμε να σπάσουμε το μοτέρ... καθώς κατεβάσαμε 2 ταχύτητες...) αλλά μετά μάλλον θα λέγαμε πως το συνηθίσαμε εύκολα. Η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά διαφορετική από την απλή και πολύ πιο εύκολη στην πίστα καθώς όλα γίνονται με πιο «σωστό» τρόπο για γρήγορη οδήγηση. Σίγουρα για χρήση και στον δρόμο τα καλούδια που χρησιμοποιεί ως after market ανταλλακτικά θα δυσκολεύουν τον απλό οδηγό και γι αυτό άλλωστε δεν είναι τοποθετημένα εξ αρχής. Θα έλεγα με δυό λόγια, πως η R6 Track Day είναι μια διαφρετική μοτοσυκλέτα. Τόσο μεγάλη διαφορά έχει ,καθώς για χρήση σε πίστα -πολύ λογικά- είναι καλύτερη από την απλή R6 παντού! Ας δούμε όμως τις αλλαγές που ξεκινούν από τις μανέτες, που είναι διαφορετικές, από το αγωνιστικό κιτ μαρσπιέ που διαθέτει και τον μηχανισμό μετατροπής του κιβωτίου από πρώτη κάτω σε πρώτη πάνω, από την διαφορετική CCU, που συνεργάζεται με το Y-Trac App για να μπορεί ο οδηγός να επεξεργάζεται τα στοιχεία της τηλεμετρίας του (πολύ χρήσιμο για βελτίωση των χρόνων σε πίστα), διαφορετική ζελατίνα, νέο τελικό εξάτμισης της Acrapovic, κιτ κινητήρα με φλάντζες διαφορετικής συμπίεσης, ελατήρια βαλβίδων, πιο άγριους εκκεντροφόρους, racing μπουζί, προστατευτικά σε διάφορά σημεία, προστατευτικά πτώσεων και καλυπτικά/τάπες για την απομάκρυνση των καθρεπτών. Ο κατάλογος δεν τελειώνει και συνεχώς θα παρουσιάζονται νέα «ειδικά» ανταλλακτικά ώστε να κρατούν -σε σχέση με τον ανταγωνισμό- την R6 στην κορυφή!