Η φετινή silly season της Formula1 είναι... καυτή
Μένουν οι Σεμπάστιαν Φέτελ, Κίμι Ραϊκόνεν στη Ferrari; Συνεχίζει στη Mercedes ο Βαλτέρι Μπότας και ο Φερνάντο Αλόνσο στη McLaren; Θα επιστρέψει στη δράση ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα; Τι ισχύει ενόψει 2019; Είναι πολλά τα ερωτήματα που έχουν προκύψει στη φετινή silly season της Formula1 και το gazzetta.gr σας παρουσιάζει τα όσα ισχύουν μέχρι τώρα, καθώς οι φήμες και τα σενάρια είναι πολλά.
Χωρίς αλλαγές οι Ferrari, Mercedes, αλλά...
Πολλά συμβόλαια λήγουν φέτος, αλλά τα ονόματα που έχουν συγκεντρώσει τα βλέμματα είναι των δύο πιλότων που τρέχουν με τη Ferrari. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα ανανεώσουν οι Φέτελ, Ραϊκόνεν, κάτι που φαίνεται πως τελικά θα γίνει.
Μάλιστα, αναμένεται οι ανακοινώσεις να έρθουν τον Σεπτέμβριο στη Μόντσα, όμως παραμένει ερωτηματικό ο χρόνος διαρκείας του νέου συμβολαίου του Φέτελ. Ο Γερμανός λέγεται ότι έχει στο... ακουστικό τον Τότο Βολφ, με σκοπό μία ενδεχόμενη... μετακόμιση από το 2019. Γι' αυτό και θέλει μονοετές με τη Scuderia και όχι τριετές, που του προσφέρει με... χρυσές απολαβές έναντι 40 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Όσο για τον Iceman, είναι σίγουρο το μονοετές με ετήσιες απολαβές 5 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα πάντα με τα όσα έχουν διαρρεύσει. Από τη μεριά της, η Mercedes σκέφτεται να κρατήσει για μία ακόμα χρονιά τον Βαλτέρι Μπότας, τη στιγμή που ο Λιούις Χάμιλτον έχει συμβόλαιο και για την επόμενη χρονιά, πριν σκεφτεί την... αναδόμηση του ρόστερ της ενόψει 2019.
Το ενδεχόμενο επιστροφής του Κούμπιτσα
Η έτερη εργοστασιακή ομάδα, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην F1, είναι η Renault. Η ομάδα του Ένστοουν έχει δεσμεύσει για τη νέα χρονιά τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, ενώ είναι ακόμα... ανοιχτή η δεύτερη θέση. Οι Γάλλοι δεν είναι ευχαριστημένοι με τον Τζόλιον Πάλμερ, καθώς δεν έχει πάρει ούτε βαθμό μέχρι τώρα στη σεζόν, ώστε να αναζητούν τον αντικαταστάτη του.
Το όνομα που... παίζει πιο δυνατά είναι του Ρόμπερτ Κούμπιτσα. Ο Πολωνός ψάχνει τη μεγάλη επιστροφή στη Formula1, απ' όπου έμεινε εκτός από το 2011, όταν είχε το σοβαρό ατύχημα σε αγώνα Ράλι. Οι πρώτες φήμες... πυροδοτήθηκαν, όταν έκανε δοκιμές με μονοθέσιο του 2012, την Ε20 της τότε Lotus, στη Βαλένθια. Ακολούθησαν αυτές στην πίστα «Πολ Ρικάρντ» και μετά οι δοκιμές εξέλιξης της Ουγγαρίας, αφού στο Ένστοουν φαίνεται να έχουν πειστεί ότι βρίσκεται ξανά σε καλή φυσική κατάσταση.
Βέβαια, ακόμα δεν έχουν πάρει την οριστική απόφαση, με δεδομένο πως προέρχεται από τραυματισμό και εξακολουθεί να αποτελεί ρίσκο η περίπτωσή του. Βέβαια, σε όλες τις δοκιμές έδειξε πως βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα και ότι δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα, αφού έγραψε πολλούς γύρους.
Μόνες σίγουρες οι Red Bull, Haas
Περνάμε στην τρίτη της βαθμολογίας Red Bull, η οποία έχει φροντίσει από νωρίς να βάλει τέλος στις φήμες και τα σενάρια. Ήδη, ο Γιος Φερστάπεν είχε γνωστοποιήσει ότι ο γιος του, Μαξ, θα συνεχίσει στους «κόκκινους ταύρους» για να το επιβεβαιώσει και ο Κρίστιαν Χόρνερ λίγες ημέρες αργότερα, αφού επιβεβαίωσε ότι ο Ολλανδός και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έχουν συμβόλαιο για το 2018 και πως δε θα αλλάξει κάτι στο οδηγικό δίδυμο.
Το ίδιο έπραξε και η Haas, που επίσης θα διατηρήσει τους ίδιους οδηγούς. Αν και... έπαιζε το όνομα του Ρομάν Γκροζάν μαζί με άλλα για τη Ferrari, σε περίπτωση που αποχωρούσε ο Κίμι Ραϊκόνεν, οι Αμερικανοί ανακοίνωσαν νωρίς ότι θα έχουν και τη νέα χρονιά στο... ρόστερ τους τον Γάλλο και τον Κέβιν Μάγκνουσεν.
Ο Αλόνσο και η McLaren
Άλλο ένα συμβόλαιο που φτάνει στο τέλος του είναι αυτό του Φερνάντο Αλόνσο με τη McLaren. Ο Ισπανός έχει ξεκαθαρίσει ότι θέλει από την ομάδα του Γουόκινγκ να του υποσχεθεί νίκες για να επεκτείνει τη διάρκεια της συνεργασίας του. Βέβαια, αυτό δεν είναι στα χέρια των Βρετανών, αφού το... μπαλάκι πετιέται στη Honda.
Οι Ιάπωνες εξακολουθούν να έχουν θέματα με τον κινητήρα τους, με δεδομένο ότι αυτή είναι η τρίτη τους χρονιά στη Formula1, και θα πρέπει να δώσουν εγγυήσεις για καλύτερο μέλλον, ώστε να έχει και ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής μία ευκαιρία για έναν ακόμα τίτλο.
Γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να βιαστούν, αφού ο Αλόνσο έχει πει πως θα πάρει την απόφασή του μέχρι τον Οκτώβριο. Όσο για τον Στόφελ Φαντόρν, όλα δείχνουν ότι θα είναι και τη νέα χρονιά στη McLaren, αφού ακόμα είναι μικρός για να ζητάει εγγυήσεις.
Το ενδεχόμενο... μετακόμισης Στρολ στη Force India
Από εκεί και πέρα, τις τελευταίες ημέρες προέκυψε το σενάριο... μετακόμισης του Λανς Στρολ στη Force India, εφόσον ο πατέρας του, Λόρενς, αγοράσει μερίδιο μετοχών. Κατά πόσο ισχύει αυτό ακόμα δεν το ξέρουμε, όμως κάτι τέτοιο θα σημάνει το τέλος του Εστεμπάν Οκόν από την ομάδα του Σίλβερστοουν.
Λέμε σίγουρα για τον Γάλλο, με δεδομένο ότι ο Σέρχιο Πέρεζ αναμένεται να ανανεώσει το συμβόλαιό του για μία ακόμη χρονιά, καθώς θα πρέπει να περιμένει κι άλλο για να κάνει το επόμενο βήμα στην καριέρα του. Όσο για τη Williams, ο Φελίπε Μάσα σκοπεύει να συνεχίσει στη Formula1 και το 2018, ενώ είναι τα πάντα ανοιχτά για τη θέση του Στρολ, σε περίπτωση που ισχύσει το παραπάνω σενάριο.
Όλα ανοιχτά σε Toro Rosso, Sauber
Απομένουν οι Toro Rosso και Sauber, με τις δύο ομάδες να μην έχουν εξασφαλίσει το τι μέλλει γενέσθαι για τους οδηγούς τους. Στην ομάδα της Φαένζα έχει γίνει πολύς... ντόρος για τον Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός δήλωσε ότι δε μένει και τέταρτη χρονιά στην STR, καθώς έχει πιο υψηλές βλέψεις, όμως οι πόρτες είναι κλειστές στη Red Bull, όπου είναι ο πρώτος στόχος.
Μάλιστα, φαίνεται ότι ψάχτηκε λίγο στην αγορά και είδε πως δεν υπάρχουν πολλές επιλογές, με αποτέλεσμα να αλλάζει γνώμη και να θεωρεί πιο σίγουρη αυτή τη στιγμή την παραμονή του στη θυγατρική των Αυστριακών. Από τη μεριά του, ο Ντανιίλ Κβιάτ δεν είναι βέβαιος για το μέλλον του και θα τεθεί εκτός F1, αν δε συνεχίσει με τους Ιταλούς.
Όσο για τη Sauber, για τον Πασκάλ Βερλάιν ο Τότο Βολφ έχει πως υπάρχουν επιλογές, αλλά δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιες είναι αυτές, ενώ για τον Μάρκους Έρικσον είναι τα πάντα ανοιχτά, ενώ αυτή τη στιγμή το όνομά του δεν... παίζει για κάποια άλλη ομάδα.
Υπάρχουν και οι αλλαγές στους προμηθευτές κινητήρων
Βέβαια, silly season δε σημαίνει μόνο μεταγραφές προσώπων, αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με τους προμηθευτές κινητήρων. Η Sauber είχε κάνει σε πρώτη φάση συμφωνία με τη Honda, αλλά το... deal χάλασε, με τους Ελβετούς να επιλέγουν τη συνέχεια της συνεργασίας τους με τη Ferrari.
Μάλιστα, η επέκταση του συμβολαίου τους με τη Scuderia συμπεριλαμβάνει όρο, που προβλέπει ότι θα χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες και όχι τους παλιούς, όπως πράττει φέτος. Από τη μεριά της, η McLaren εξακολουθεί να την... ψάχνει με έμμεσο τρόπο για να αφήσει τη Honda και να προμηθεύεται κινητήρες από τη Renault, κάτι που δεν είναι εφικτό στην παρούσα φάση.
Κάτι... τρέχει ενόψει 2019
Για το τέλος αφήσαμε τη μελλοντική silly season, αυτή του 2019. Αυτή αναμένεται να είναι ακόμα πιο... καυτή. Ήδη, έχουμε προαναφέρει ότι η Mercedes σκέφτεται να φτιάξει την πλήρως γερμανική ομάδα, με... μπροστάρη τον Φέτελ και βασικό υποψήφιο τον Βερλάιν, κάτι που σημαίνει πολλές... μετακομίσεις την επόμενη χρονιά.
Άλλωστε, λήγει και το συμβόλαιο του Χάμιλτον και σε αυτή την περίπτωση θα... παίξει το ενδεχόμενο... μετακόμισής του στη Ferrari. Ο Βρετανός έχει εκφράσει την επιθυμία του να ολοκληρώσει την καριέρα του με τη Scuderia, κάτι που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο στην ομάδα του Μαρανέλο. Βέβαια, μέχρι τότε έχουμε ακόμα και περισσότερα θα πούμε και θα γράψουμε την επόμενη χρονιά.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!