H πτώση των ντίζελ αύξησε τους ρύπους
Προβληματισμός επικρατεί μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2017 αυξήθηκε μετά από χρόνια η μέση κατανάλωση του στόλου τους. Συγκεκριμένα καταγράφηκε μία ελαφρά αύξηση της τάξης των 0,6 γραμμαρίων, η οποία ακούγεται πολύ μικρή.
Ωστόσο τα φαινόμενα απατούν και θεωρείται πολύ ανησυχητική, επειδή τα τελευταία χρόνια είχαμε συνεχή μείωση της κατανάλωσης του στόλου των καινούριων ευρωπαϊκών μοντέλων. Για παράδειγμα, στη Γερμανία συνέβαινε αυτό σταθερά από το 2008 και μετά, οπότε μειώθηκε η μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από τα 170 στα 127 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Εξάλλου, οι κατασκευαστές πιέζονται ήδη πολύ για να πετύχουν τα εξαιρετικά χαμηλά όρια ρύπων για τα επόμενα χρόνια, οπότε κάθε στασιμότητα ή και αύξηση της κατανάλωσης τους απομακρύνει από τον –έτσι κι αλλιώς δύσκολο- στόχο τους.
Δύο είναι οι λόγοι, στους οποίους οφείλεται κυρίως η αντιστροφή της πτωτικής τάσης, όσον αφορά στη μέση κατανάλωση των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Ο πρώτος έχει να κάνει με την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών από τα οικονομικά πετρελαιοκίνητα μοντέλα στα πιο ενεργοβόρα βενζινοκίνητα. Ο δεύτερος συνδέεται με την μεγάλη ζήτηση για μοντέλα SUV και Crossover, που αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι πιο βαριά και λιγότερο αεροδυναμικά από τα μοντέλα συμβατικών κατηγοριών, οπότε εξανεμίζεται στην περίπτωσή τους το όφελος κατανάλωσης, που προσφέρουν οι σύγχρονοι κινητήρες.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να λύσουν αυτά τα προβλήματα άμεσα, επειδή οι αντιρρυπαντικές προδιαγραφές πρόκειται να γίνουν ακόμη αυστηρότερες και τα πρόστιμα παραβίασής τους θα είναι δρακόντεια. Για το 2020 προβλέπεται μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούρια Ι.Χ. 95 γρ. ανά χιλιόμετρο, ενώ για το 2025 κυκλοφορούν σενάρια για 68 ή 78 γρ. ανά χιλιόμετρο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!