Ρεύμα από τον ήλιο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το μεγάλο πρόβλημα για την άμεση επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά είναι ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών τους.
Τεχνολογίες όπως οι κυψέλες καυσίμου, όπου με καύσιμο το υδρογόνο παράγεται ηλεκτρισμός για την κίνηση των κινητήρων, απαιτούν μεγάλες και υψηλού κόστους υποδομές και δεν φαίνεται ότι θα επικρατήσουν στο μέλλον.
Μια πολύ πιο προσιτή οικονομικά και μάλιστα απόλυτα οικολογική λύση, είναι η εκμετάλλευση του ήλιου. Νέα φωτοβολταϊκά πάνελ σε μορφή φιλμ με συντελεστή απόδοσης που φτάνει το –πολύ υψηλό για ηλιακούς συλλέκτες- ποσοστό του 25%, υπόσχονται την τροφοδότηση με αρκετό ρεύμα μια ηλιόλουστη μέρα, ώστε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητα να μπορεί να λειτουργήσει δευτερεύοντα συστήματα, όπως τον κλιματισμό ή τα θερμαινόμενα καθίσματα, χωρίς την μείωση της ενέργειας στις μπαταρίες κίνησης του αυτοκινήτου.
Ήδη η Audi, σε συνεργασία με την κινεζική Hanergy, θα παρουσιάσει εντός του 2017 μια τεχνολογία ενσωμάτωσης εύκαμπτων φωτοβολταϊκών φιλμ στις γυάλινες πανοραμικές οροφές ηλεκτρικών της μοντέλων. Στο άμεσο μέλλον, όλη η οροφή των αυτοκινήτων, όπως επίσης το εμπρός και πίσω καπό, μπορούν να είναι καλυμμένα με τα πρωτοποριακά αυτά πάνελ, αυξάνοντας σημαντικά την παραγόμενη ενέργεια και τροφοδοτώντας απευθείας τις μπαταρίες κίνησης των αυτοκινήτων.
Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι μεγάλο μέρος της κατανάλωσης ενέργειας των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων να καλύπτεται από τον ήλιο, που είναι μια αειφόρος και απόλυτα οικολογική πηγή. Ήδη αρκετές μάρκες, όπως η Ford και Toyota, έχουν πειραματιστεί με φωτοβολταϊκές εφαρμογές, κυρίως όμως σε πρωτότυπα οχήματα και όχι παραγωγής.
Ακόμα όμως και με την εν μέρει εφαρμογή των νέων φωτοβολταϊκών άμεσα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορέσουν να απαλλαγούν από την επιπρόσθετη κατανάλωση ενέργειας των περιφερειακών τους συστημάτων, έτσι ώστε μια πολύ ζεστή ή μια πολύ κρύα ημέρα του χρόνου, να μην μειώνεται σημαντικά η αυτονομία τους.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!