Eκαναν το…μαύρο άσπρο!
Τα ντιζελοκίνητα μαύρα ταξί του Λονδίνου παροπλίζονται. Πιθανός αντικαταστάτης τους το λευκό ηλεκτρικό ταξί ινδού επιχειρηματία, που προτιμά και ο δήμαρχος του Λονδίνου.
Μπιγκ Μπεν, κόκκινοι τηλεφωνικοί θάλαμοι, διώροφα λεωφορεία αποτελούν σήμα κατατεθέν του Λονδίνου. Το ίδιο ισχύει ωστόσο και για τα κλασικά μαύρα ταξί, αν και οι ημέρες τους είναι μετρημένες. Ο δήμαρχος της βρετανικής πρωτεύουσας, Μπόρις Τζόνσον, θα εφαρμόσει από το 2018 τις λεγόμενες «ζώνες μηδενικών ρύπων», στις οποίες θα απαγορεύεται η είσοδος των παλιομοδίτικων Black Cabs με τους ρυπογόνους ντιζελοκινητήρες.
Από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα σχέδια του Τζόνσον, εξελίσσουν διάφοροι αυτοκινητοκατασκευαστές εναλλακτικές προτάσεις. Η Nissan για παράδειγμα, φιλοδοξεί να καθιερώσει το ηλεκτρικό NV200 ως ταξί μετά τη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο. Επίσης θεωρείται βέβαιο, ότι θα υπάρξει και πρόταση της Mercedes με βάση το Vito, που βρίσκεται εδώ και μερικά χρόνια πολύ ψηλά στην εκτίμηση των ταξιτζήδων του Λονδίνου.
Η πιο ενδιαφέρουσα πρόταση, την οποία υποστηρίζει μάλιστα με θέρμη ο ίδιος ο δήμαρχος Μπόρις Τζόνσον, είναι το New Metrocab της εταιρείας Frazer-Nash. Ο Τζόνσον βρίσκει το συγκεκριμένο μοντέλο «αθόρυβο σαν μία Rolls-Royce», ενώ επισημαίνει ότι και το σχήμα του παραμένει σχεδόν ταυτόσημο με εκείνο των σημερινών μαύρων ταξί, αναβαθμισμένο ωστόσο με προβολείς LED.
Η εξέλιξη του New Metrocab διάρκεσε μία ολόκληρη δεκαετία, τις επόμενες ημέρες ξεκινά το τελικό τεστ δοκιμών του και την άνοιξη του 2015 υπολογίζεται, ότι θα αρχίσουν οι πωλήσεις του. Ψυχή του συγκεκριμένου πρότζεκτ είναι ο ινδικής καταγωγής μηχανικός και επενδυτής Καμάλ Σιντίκι, που δεν βρήκε τον λόγο γιατί θα έπρεπε να διαφοροποιείται το ντιζάιν του νέου ταξί από το αντίστοιχο του απερχόμενου.
Το New Metrocab εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 68 ίππων ο καθένας, τοποθετημένους κοντά στους πίσω τροχούς. Τα ηλεκτρικά μοτέρ εφοδιάζονται με ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου ενσωματωμένες στο πάτωμα, χάρη στις οποίες εξασφαλίζει το αυτοκίνητο περίπου 80 χιλιόμετρα αυτονομία. Ο Σιντίκι συνδύασε ωστόσο τους δύο ηλεκτροκινητήρες με έναν τρικύλινδρο βενζίνης, τοποθετημένο κάτω από το μπροστινό καπό. Ο χιλιάρης βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια των δύο ηλεκτρικών μοτέρ, για να αυξήσει την αυτονομία του νέου ταξί. Σύμφωνα με τη New Metrocab, η συνδυασμένη κατανάλωση ανέρχεται σε κάτι παραπάνω από τρία λίτρα ανά 100 χλμ., δηλαδή είναι 75% χαμηλότερη από την κατανάλωση των Black Cabs.
Το εξαθέσιο μοντέλο με δυνατότητες μεταφοράς αναπηρικών καροτσιών παρουσιάστηκε σε λευκό χρώμα, μπορεί ωστόσο να παραγγελθεί και σε μαύρο, ενώ η φόρτιση των μπαταριών του γίνεται εναλλακτικά με φωτοβολταϊκά πάνελ ή με φτηνό νυχτερινό ρεύμα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!