Η αγορά Ι.Χ. αγνοεί τα capital controls

Πέτρος Πιτσίνης
Η αγορά Ι.Χ. αγνοεί τα capital controls
Αύξηση πωλήσεων 22% κατέγραψε παρά τα capital controls η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο, ενώ στις πρώτες θέσεις πλασαρίστηκαν δύο μάρκες με ακριβά μοντέλα!
Ενάντια στη λογική κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα τον Αύγουστο. Ο όγδοος μήνας του χρόνου έκανε τη μεγάλη έκπληξη, καθώς καταγράφηκαν 4.508 ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. έναντι 3.693 τον περυσινό Αύγουστο. Τα τελικά στοιχεία θα δημοσιοποιηθούν σε λίγες ημέρες, όμως δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις. Μιλάμε δηλαδή για μία αύξηση της τάξης του 22% με τις τράπεζες κλειστές και σε υπολειτουργία, ενώ το κλίμα πολιτικής αστάθειας μόνον καλό δεν κάνει –κανονικά- σε τέτοιες περιπτώσεις. Παραδοσιακά μάλιστα, ο Αύγουστος θεωρείται ο πιο αδύναμος μήνας για την αγορά αυτοκινήτου, καθώς τα μπάνια του λαού βρίσκονται στο φόρτε τους. Ωστόσο η Μεγαλόχαρη φαίνεται ότι έκανε το θαύμα της και οι πωλήσεις ανέβηκαν, μάλιστα τα 2.508 αυτοκίνητα κατέληξαν σε ιδιώτες και τα υπόλοιπα 2.000 σε εταιρείες. Φαίνεται, ότι οι Ελληνες συνεχίζουν να επενδύουν τις αποταμιεύσεις τους στην αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, καθώς δεν γνωρίζουν, αν θα μπορούν να κάνουν κάτι ανάλογο και στο μέλλον. Η Τοyota επιβεβαίωσε και τον Αύγουστο την ηγετική θέση της στην ελληνική αγορά με 594 ταξινομήσεις, ενώ στις άλλες δύο θέσεις του βάθρου ανέβηκαν η Renault και η Opel με 341 και 316 πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. Μεγάλη έκπληξη η τέταρτη θέση της Mercedes με 301 τεμάχια, ενώ ακολουθεί η VW με 291 πωλήσεις και η…BMW με 268. Δηλαδή οι δύο premium κατασκευαστές ακριβών αυτοκινήτων υποσκέλισαν σχεδόν όλες τις μάρκες μαζικής παραγωγής! Εβδομη η Ford με 264 ταξινομήσεις, όγδοη η Peugeot με 244, ένατη η Citroen με 229 και δέκατη η Hyundai με 222 κομμάτια, αλλά και πολύ χαμηλότερα από τις επιδόσεις του παρελθόντος. Στην ουρά της αυγουστιάτικης κατάταξης συναντούμε τις Land Rover, Abarth, Mazda, Subaru και Lexus, οι οποίες πούλησαν από ένα αυτοκίνητο η κάθε μία. Ακριβώς πάνω από αυτές πλασαρίστηκε η Porsche με τρεις πωλήσεις (δύο Macan, μία Cayenne). Στα μοντέλα παρέμεινε τον Αύγουστο πρώτο το Toyota Yaris με 403 πωλήσεις και ακολούθησαν με σημαντική διαφορά το Renault Clio (262 τεμάχια) και το Opel Corsa (202 τεμάχια). Το Top Ten συμπληρώνουν η BMW σειρά 1 (162 τμχ.), το Citroen C3 (154 τμχ.), η Mercedes A-class (145 τμχ.), το VW Polo (132 τμχ.), το Ford Focus (125 τμχ.), το Hyundai i20 (124 τμχ.) και το Peugeot 208 (112 τμχ.). Συνολικά έχουν ταξινομηθεί το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2015 53.097 καινούρια Ι.Χ., δηλαδή 8,8% περισσότερα σε σύγκριση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του προηγούμενου έτους. Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έδειξε μεγάλη αντοχή κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες και επιβεβαίωσε τους ειδικούς, που είχαν προβλέψει την σταδιακή της ανάκαμψη. Βεβαίως τα νούμερα παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά σε σχέση με πριν μία πενταετία, όταν οι ετήσιες ταξινομήσεις κυμαίνονταν γύρω στις 250.000 ή ακόμη και τις ξεπερνούσαν. Οι Ελληνες συνεχίζουν εξάλλου να αγοράζουν ντιζελοκίνητα μοντέλα. Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), το πρώτο επτάμηνο του 2015 πωλήθηκαν 48.588 επιβατηγά αυτοκίνητα, το 61,4% από τα οποία ήταν πετρελαιοκίνητα (περίπου 30.000 κομμάτια). Μάλιστα η κυριαρχία του ντίζελ θα ήταν ακόμη εντυπωσιακότερη, αν δεν αγόραζαν οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων έναν μεγάλο αριθμό μικρών μοντέλων με βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού (μεταξύ 900 και 1.100 κ.εκ.).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!