Οι ΗΠΑ εγκαλούν την VW

Γιώργος Βαρίνος
Οι ΗΠΑ εγκαλούν την VW
Μια έρευνα σχετικά με τις προδιαγραφές ρύπων των κινητήρων diesel της VW στις ΗΠΑ, δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στη γερμανική εταιρεία.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, περίπου 500.000 οχήματα VW diesel που πωλήθηκαν στη χώρα από το 2009, διέθεταν ένα λογισμικό που ξεγελούσε τις συσκευές μέτρησης, μειώνοντας την ισχύ των κινητήρων και τους εκπεμπόμενους ρύπους έτσι ώστε να καλύπτουν τις αυστηρές προδιαγραφές της πολιτείας της Καλιφόρνια. Η κατηγορία των αμερικανικών αρχών εστιάζεται κυρίως στις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (ΝοΧ), οι οποίες σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των κινητήρων της VW ήταν έως και 40 φορές περισσότερες. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος Σίνθια Ζιλ, «η χρήση τρόπων παραποίησης της μέτρησης των ρύπων του κινητήρα είναι παράνομη και απειλητική για τη δημόσια υγεία».

Σε συνέχεια των ευρημάτων της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ η VW, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Το διοικητικό συμβούλιο της VW θεωρεί τα ευρήματα της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ πολύ σοβαρά. Προσωπικά ζητώ συγγνώμη που προδώσαμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και του κοινού. Θα συνεργαστούμε στενά με τις αρμόδιες υπηρεσίες, επειγόντως και με πλήρη διαφάνεια, ώστε με απόλυτη ειλικρίνεια να δούμε τα δεδομένα της υπόθεσης. Μάλιστα η VW παρήγγειλε σε ανεξάρτητο φορέα έρευνα για το συμβάν».

Το πρόβλημα για τη VW έχει δύο σκέλη: την κατακόρυφη πτώση της αξιοπιστίας της και φυσικά την αντιμετώπιση τεράστιων οικονομικών προστίμων μαζί με το κόστος ανάκλησης περίπου 500.000 οχημάτων. Μάλιστα, η κατηγορία αυτή έρχεται σε μια στιγμή καθόλου θετική για την VW στις ΗΠΑ, καθώς η μεγαλύτερη, πλέον, εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο, δεν είχε καταφέρει να εκπληρώσει τους στόχους των πωλήσεών της και αντιμετώπιζε μείωση των πωληθέντων οχημάτων της στη βορειοαμερικανική ήπειρο. Ταυτόχρονα το θέμα αυτό έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις τόσο στον γερμανικό, όσο και συνολικά στον ευρωπαϊκό Τύπο, ενώ δεν είναι λίγες οι φωνές που ζητούν την «κεφαλή επί πίνακι» του διευθύνοντος συμβούλου της VW, Μάρτιν Βίντερκορν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!