Πόσο μας κοστίζουν οι εργοστασιακές καταναλώσεις;
Καπέλο περίπου 500 ευρώ τον χρόνο πληρώνει ο μέσος Ευρωπαίος οδηγός εξαιτίας της διαφοράς μεταξύ των τυποποιημένων και των πραγματικών τιμών κατανάλωσης καυσίμων των Ι.Χ. μας.
Οι ουτοπικές τιμές κατανάλωσης που προκύπτουν από τις τυποποιημένες μετρήσεις βλάπτουν σοβαρά την τσέπη μας. Το Ινστιτούτο Μεταφορών και Περιβάλλοντος με έδρα τις Βρυξέλλες υπολόγισε, ότι ο μέσος Ευρωπαίος οδηγός πληρώνει κάθε χρόνο περίπου 480 ευρώ παραπάνω από ό,τι θα έπρεπε, επειδή δεν ανταποκρίνονται οι εργοστασιακές μετρήσεις στην πραγματικότητα. Το συγκεκριμένο ποσόν μπορεί να αποκλίνει από χώρα σε χώρα εξαιτίας των διαφορών στις τιμές των καυσίμων και στα χιλιόμετρα, που διανύονται κατά μέσο όρο, αποτελεί όμως ένα ενδεικτικό μέγεθος που προκαλεί ανησυχία.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η ψαλίδα μεταξύ πραγματικών και εργοστασιακών τιμών κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται σε 40% και μάλιστα αφορά σχεδόν όλες τις εταιρείες αυτοκινήτων. Το ινστιτούτο υπογραμμίζει, ότι το χάσμα μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ολοένα περισσότερο ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου.
Η απόκλιση μεταξύ ρεαλιστικής και θεωρητικής κατανάλωσης καυσίμου έχει πενταπλασιαστεί από το 2003 έως σήμερα, καθώς δώδεκα χρόνια πριν κυμαινόταν στο 8% και τώρα βρίσκεται πλέον στο 40%, ενώ μόλις τον προηγούμενο χρόνο είχε μετρηθεί στο 31%.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι μεγάλες διαφορές οφείλονται στα τρικ που εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να πετύχουν ουτοπικά χαμηλές τιμές, όπως για παράδειγμα τη μείωση της πίεσης των ελαστικών, το κλείσιμο διάφορων εισόδων και στομίων για καλύτερη αεροδυναμική, κλπ.
Τονίζουν επίσης, ότι αυτοί που πραγματοποιούν τις μετρήσεις πληρώνονται από τις ίδιες τις εταιρείες αυτοκινήτων, αντί να ανήκουν σε κάποιον ανεξάρτητο οργανισμό! Όταν πληρώνεται ο ελεγκτής από τον ελεγχόμενο, τότε το αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι σωστό.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!