Όλοι στο κόλπο με τις εκπομπές ρύπων;
Υποπτες για απάτη είναι πολλές εταιρείες αυτοκινήτων, αφού τα γνωστά τρικ στις μετρήσεις κατανάλωσης και ρύπων, δεν δικαιολογούν έως 50% αποκλίσεις από τις πραγματικές τιμές!
Βράζουν τελικά όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στο ίδιο καζάνι; Ερευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Τ & Ε), που συνεργάζεται στενά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφέρει ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα Made in EU εκπέμπουν στην πραγματικότητα έως και 50% περισσότερα οξείδια του άνθρακα συγκριτικά με τις τιμές των εργοστασιακών μετρήσεων. Οι εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα είναι αλληλένδετες με την κατανάλωση καυσίμου, όπου το Ινστιτούτο με έδρα της Βρυξέλλες διαπιστώνει εξίσου μεγάλες αποκλίσεις.
Οι επιστήμονες του Τ & E θεωρούν τις αποκλίσεις αδικαιολόγητα μεγάλες, ακόμη και με βάση τα γνωστά τρικ, που χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τις μετρήσεις της κατανάλωσης. Ετσι προτείνουν, να διερευνηθεί από κάποια ανεξάρτητη Αρχή, πώς καταφέρνουν και αποκρύπτουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τις πραγματικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Στην έκθεση του Ινστιτούτου καταγράφονται διάφορα καινούρια ευρωπαϊκά μοντέλα, μεταξύ άλλων Mercedes, Peugeot και BMW, που καταναλώνουν περίπου 50% περισσότερα καύσιμα συγκριτικά με τις εργαστηριακές μετρήσεις.
Όπως επισημαίνει το T & E, μόνον η Toyota καταφέρνει και πιάνει τα ευρωπαϊκά όρια των 130 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο για το 2015, χωρίς να εκμεταλλεύεται τα παραθυράκια, που αφήνουν ανοιχτά οι ‘’δημιουργικές ασάφειες’’ στη διαδικασία μέτρησης της κατανάλωσης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!