Σχεδόν όλοι ρυπαίνουν
Η συζήτηση που άνοιξε το παράτυπο λογισμικό της VW στους diesel κινητήρες της, έφερε στο φως το μεγάλο πρόβλημα των ρύπων των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες, συγκριτικά με τις εργαστηριακές μετρήσεις που πραγματοποιούνται για να πάρουν έγκριση τύπου. Μια νέα έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία αποκαλύπτει πως τα diesel μοντέλα πολλών μεγάλων κατασκευαστών, μεταξύ αυτών η Mazda, η Mercedes, η Ford, η BMW και φυσικά η VW και η Audi, εκπέμπουν πολύ περισσότερα οξείδια του αζώτου από τους diesel κινητήρες τους σε πραγματικές συνθήκες, σε σχέση με τις προδιαγραφές που υποτίθεται ότι καλύπτουν. Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα της Mazda, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της έρευνας, εκπέμπουν έως και 6,1 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε φέτος από τον δόκτωρα Τζέιμς Τέιτ, καθηγητή του τμήματος Μεταφορών του πανεπιστημίου του Leeds και χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων της Μεγάλης Βρετανίας. Αφορούσε αυτοκίνητα με κινητήρες προδιαγραφών Euro6 και οι μετρήσεις έγιναν σε πραγματικές συνθήκες με δείγμα περισσότερων από 300 μοντέλων με κινητήρες Euro6. Ένα από τα ιδιαίτερα εντυπωσιακά ευρήματα της έρευνας, που δείχνει και το εύρος της αναντιστοιχίας των εργαστηριακών μετρήσεων με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων, αναφέρει ο καθηγητής Τζέιμς Τέιτ: «Βρήκαμε μικρά αυτοκίνητα πόλης να ρυπαίνουν περισσότερο από διώροφα λεωφορεία και φορτηγά 40 τόνων…»
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!