Πώς αντιδρά η αγορά Ι.Χ.;

Πέτρος Πιτσίνης
Πώς αντιδρά η αγορά Ι.Χ.;
Θεαματική πτώση για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβρίο, που έχει επηρεαστεί από το αλαλούμ με τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και την ολιγωρία της κυβέρνησης όσον αφορά στο θέμα των μοντέλων με προδιαγραφές Euro 5.
Τα σενάρια τρόμου με τα νέα τέλη κυκλοφορίας και την φορολόγηση των Ι.Χ. δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστη την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Τα πρώτα, ανεπίσημα στοιχεία, δείχνουν μία πτώση της τάξης του 20% έως 25% στις πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. τον Οκτώβριο στη χώρα μας. Πρόκειται για μία ανώμαλη προσγείωση σε μία περίοδο, όπου η αγορά αυτοκινήτου φαινόταν να σταθεροποιείται και να ανακάμπτει. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν την επιφυλακτικότητα των πελατών, που περιμένουν να δουν πρώτα «πού θα κάτσει η μπίλια» στα τέλη κυκλοφορίας και μετά να προχωρήσουν στην αγορά ενός νέου επιβατηγού μοντέλου. Ενα μέρος μάλιστα από αυτούς ενδέχεται να μην προχωρήσει καν σε κάποια καινούρια αγορά, αν διαπιστώσει ότι τελικά δεν θα έχει κανένα όφελος αλλάζοντας το παλιό του μοντέλο με ένα νέο, αντιρρυπαντικών προδιαγραφών. Μέχρι τώρα λειτουργούσε ως κίνητρο η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, οπότε αναμένουν όλοι τις τελικές αποφάσεις. Ο δισταγμός των υποψήφιων αγοραστών οφείλεται επίσης και στο ομιχλώδες τοπίο της φορολόγησης των Ι.Χ. Κανένας δεν γνωρίζει, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, πώς θα φορολογούνται τα αυτοκίνητά μας, αν δηλαδή θα συνυπολογίζεται η τιμή αγοράς τους, ο κυβισμός του κινητήρα τους ή οτιδήποτε σκαρφιστεί ο νομοθέτης, προκειμένου να γεμίσουν τα άδεια ταμεία του ελληνικού κράτους. Φρένο στις πωλήσεις έβαλε επίσης η αναβλητικότητα της ελληνικής κυβέρνησης, όσον αφορά στην ταξινόμηση μοντέλων Euro 5, η οποία απαγορεύεται αυτή τη στιγμή. Το αρμόδιο υπουργείο έχει ανακοινώσει, ότι θα δοθεί παράταση στις ταξινομήσεις τέτοιων μοντέλων, πιθανότατα έως τα τέλη του 2015. Ωστόσο δεν έχει υπογραφεί μέχρι στιγμής η απαραίτητη Υπουργική Απόφαση και έτσι περιμένουν το τελωνείο αρκετές χιλιάδες αυτοκίνητα Euro 5, τα οποία θα βρίσκονταν κανονικά ήδη στη διάθεση των πελατών. Ενα ατέλειωτο αλαλούμ δηλαδή με στόχο -για πολλοστή φορά- την τσέπη των κατόχων αυτοκινήτων. Ισως μάλιστα να δούμε και ακόμη χειρότερα σενάρια, όπως είναι για παράδειγμα η αύξηση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης, που θα επιβαρύνει όσους αγόρασαν τα τελευταία χρόνια ένα νέο, ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!