Ξεχάστε απόσυρση και απαλλαγή τελών κυκλοφορίας
Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές μας, η κυβέρνηση έχει καταλήξει στην λήξη του μέτρου της απόσυρσης για το 2016, ενώ όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας προσανατολίζεται στην άρση της απαλλαγής των νέων αυτοκινήτων που έχουν εκπομπές CO2 χαμηλότερες από 100 γρ./χλμ. και την επιβολή σε αυτά ενιαίου τέλους ύψους περίπου 50€.
Η φημολογία για υπέρογκες αυξήσεις τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού δεν ισχύει, ενώ τέλη κυκλοφορίας δεν θα πληρώνουν όσα αυτοκίνητα έχουν εκπομπές CO2 μικρότερες από 80 γρ./χλμ. Σύμφωνα με τις πηγές μας, η κυβέρνηση όντως θέλει να συνδέσει τα τέλη κυκλοφορίας με την αξία αγοράς των νέων αυτοκινήτων. Δηλαδή, ένα αυτοκίνητο αξίας 10.000€ με εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ., να πληρώνει λιγότερο από ένα αυτοκίνητο αξίας 20.000€ με τις ίδιες εκπομπές CO2. Ωστόσο κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο να ισχύσει άμεσα, για την πληρωμή δηλαδή των τελών κυκλοφορίας του 2016 έως το τέλος του 2015, καθώς χρειάζονται αλλαγές στη μηχανογράφηση και βάσεις δεδομένων με τις αξίες όλων των αυτοκινήτων.
Επίσης η πολιτική ηγεσία προσανατολίζεται στη μικρή μείωση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με ηλικία μεγαλύτερη των 10 ή 15 ετών, με στόχο να ανακόψει το κύμα των μαζικών καταθέσεων πινακίδων, ειδικά των παλαιών αυτοκινήτων με κινητήρες υψηλού κυβισμού. Επίσης, ως ισοδύναμο της παύσης του μέτρου της απόσυρσης και με στόχο να μην «καταδικάσει» την αγορά του αυτοκινήτου σε μαρασμό, σκέφτεται επίσης τη μικρή μείωση του τέλους ταξινόμησης στα αυτοκίνητα χαμηλής αξίας. Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων, το βέβαιο είναι ότι το αυτοκίνητο καλείται να πληρώσει ακόμα μια φορά το «μάρμαρο» της ύφεσης, ενώ ο ήδη χειμαζόμενος κλάδος που είδε τις πωλήσεις να μειώνονται πάνω από 70% από το 2009 έως σήμερα, θα αντιμετωπίσει και νέες προκλήσεις επιβίωσης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!