O Tζέιμς Μποντ «πουλάει» αυτοκίνητα
Οι συνεφίλ λατρεύουν τα επικά αυτοκυνηγητά στις ταινίες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες τρίβουν τα χέρια τους, όταν βλέπουν τα μοντέλα τους να…διαλύονται στην οθόνη!
Στην υπηρεσία της Αυτού Μεγαλειότητας, αλλά και των αυτοκινητοβιομηχανιών! Ο Ντάνιελ Κρεγκ δεν κυνηγά τους κακούς στην τελευταία ταινία του Τζέιμς Μποντ, Spectre, μόνον για λογαριασμό της Queen, αλλά και για να εξυπηρετήσει μερικές γνωστές μάρκες αυτοκινήτων. Η τοποθέτηση προϊόντων έχει αποκτήσει ζωτικό χαρακτήρα πλέον για τις κινηματογραφικές υπερπαραγωγές και βέβαια οι εταιρείες αυτοκινήτων αξιοποιούν κάθε δυνατότητα του λεγόμενου Product – Placement στις μεγάλες οθόνες.
Το Spectre αποτελεί την ακριβότερη ταινία του θρυλικού πράκτορα 007 με περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ κόστος παραγωγής, όμως πάνω από 30 εκατομμύρια δαπανήθηκαν απλά και μόνον για το στόλο των πανάκριβων μοντέλων στο πλευρό του Ντάνιελ Κρεγκ, του «αρχιγκάνγκστερ» Κρίστοφ Βαλτς και των υπόλοιπων ηθοποιών.
Η Aston Martin δημιούργησε αποκλειστικά για τις ανάγκες του Spectre το πρωτότυπο DB10 δια χειρός του αρχισχεδιαστή της Μάρεκ Ράιχμαν, το οποίο δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει ποτέ σε δημόσιους δρόμους. Το στρατόπεδο των κακοποιών χρησιμοποιεί με τη σειρά του ένα στόλο Land Rover Defender,Range Rover Sport, Jaguar F-Type και CX-75, τα περισσότερα από τα οποία καταστρέφονται για τις ανάγκες της ταινίας. Μόνον για τα γυρίσματα στους δρόμους της Ρώμης και του Βατικανού, όπου τα supercars του Τζέιμς Μποντ και της παρέας του ανέπτυξαν ταχύτητες άνω των 150 χλμ./ώρα, διαλύθηκαν αυτοκίνητα αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν κάθε λόγο να νιώθουν…ευτυχισμένες, όταν βλέπουν τα πανάκριβα μοντέλα τους να γίνονται φύλλο και φτερό στις οθόνες. Είναι μάλιστα πρόθυμες όχι μόνον να παραχωρήσουν τα αυτοκίνητά τους στους παραγωγούς, αλλά και να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να δει τα μοντέλα τους ένα κοινό περίπου 150 εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον πλανήτη. Τόσοι παρακολούθησαν για παράδειγμα την ταινία MissionImpossible στις κινηματογραφικές αίθουσες, στο Διαδίκτυο, από DVD, στη συνδρομητική τηλεόραση, κλπ.
Πρόκειται για έναν αριθμό ατόμων, τον οποίο είναι αδύνατον να προσεγγίσεις με τους συμβατικούς τρόπους διαφήμισης. Σε αυτόν δεν έχουμε υπολογίσει τα εκατομμύρια θεατών των διαφόρων τρέιλερ της ταινίας, όπου προβάλλονται εντυπωσιακές σκηνές με τα συναρπαστικά μοντέλα.
Γιαυτό εξάλλου και η περίπτωση του Spectre δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά επιβεβαιώνει τον κανόνα. Η σειρά ταινιών Mission Impossible με τον Τομ Κρουζ χρησιμοποιεί σταθερά μοντέλα του ομίλου BMW, στον οποίο ανήκουν η MINIκαι η Rolls-Royce. Η νέα Mercedes GLE έκανε την παρθενική της εμφάνιση στην τελευταία ταινία της σειράς Jurassic Park , ενώ τα αποκαλυπτήρια της MercedesGLK είχαν γίνει από την Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ως ‘’Κάρι Μπράντσοου’’ στο ‘’Sex and the City 2’’. Οι παλιότεροι θα θυμούνται σίγουρα τις διάφορες Ferrari, που οδηγούσαν οι ντετέκτιβ Τόμας Μάγκνουμ και Σόνι Κρόκετ της cultτηλεοπτικής σειράς ‘’Miami Vice’’.
Υπάρχει ωστόσο και ένας άλλος λόγος εκτός της άμεσης διαφήμισης, που κάνει τις ταινίες όπως το Spectre τόσο ελκυστικές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως είναι λογικό, απαγορεύεται αυστηρά στα διαφημιστικά σποτάκια τους οποιαδήποτε τροχαία παράβαση, είτε μιλάμε για υπερβολική ταχύτητα είτε για κάποια ριψοκίνδυνη προσπέραση. Αντίθετα, ο Τζέιμς Μποντ ‘’επιβάλλεται’’ να πηγαίνει «με χίλια», μπορεί να στουκάρει πάνω σε άλλα αυτοκίνητα χωρίς να παρεξηγηθεί και να προσπερνά όπου γουστάρει, χωρίς να ξεσηκώνει τη δημόσια κατακραυγή, επειδή πάτησε διπλή, διαχωριστική γραμμή. Άσε που δεν υπάρχει περίπτωση, να του κάνουν αλκοτέστ στον δρόμο!
Με αυτή την έννοια, έχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες την ευκαιρία να προβάλλουν τα προσόντα των νέων μοντέλων τους παραμένοντας politicallycorrect στις επίσημες διαφημιστικές τους καμπάνιες!
Όλα αυτά ακούγονται πιο απλά απ΄ ό,τι στην πραγματικότητα, αφού οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να συμπίπτει το λανσάρισμα των νέων μοντέλων τους με την πρεμιέρα της ταινίας, αν και τα γυρίσματα του φιλμ έχουν γίνει τουλάχιστον έναν χρόνο νωρίτερα. Γιαυτό αναγκάζονται να δημιουργήσουν νωρίτερα πανάκριβα πρωτότυπα αξίας άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ το καθένα, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να παίρνουν δρακόντεια μέτρα, ώστε να μην δουν πρόωρα το φως της δημοσιότητας.
Ορισμένες φορές χρησιμοποιούν πρωτότυπα τρικ, όπως έγινε στην περίπτωση της νέας σειρά 7 της BMW, που λανσαρίστηκε στην ταινία Mission Impossible. Εκεί πραγματοποιήθηκαν τα εξωτερικά γυρίσματα του αυτοκινήτου με ένα μοντέλο της προηγούμενης γενιάς και έπεσε γενναίο ρετουσάρισμα στον υπολογιστή. Μόνον για τις λήψεις του εσωτερικού χρησιμοποιήθηκε μία νέαBMW σειρά 7 σε ένα ερμητικά αποκλεισμένο στούντιο έναν χρόνο, πριν ξεκινήσουν οι πωλήσεις του πολυτελούς μοντέλου.
Τελικά δεν αρκούν μόνον τα χρήματα, αλλά θέλει και τρόπο!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!