Ποιο μυστικό κρύβουν 10 υπέροχα αυτοκίνητα;

Γιώργος Βαρίνος
Ποιο μυστικό κρύβουν 10 υπέροχα αυτοκίνητα;
Είναι σπάνια, ακριβά, πολύ γρήγορα, συναρπαστικά και σε ορισμένες περιπτώσεις πανέμορφα. Κάτω όμως από το καπό τους κρύβουν ανομολόγητα μυστικά.

Πέρα από τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, υπάρχει μια πλειάδα μικρότερων βιομηχανιών ή βιοτεχνιών που δεν είναι ευρέως γνωστές. Αυτές παράγουν πολύ ιδιαίτερα σπορ μοντέλα κατά κύριο λόγο, που απευθύνονται στους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης. Μοντέλα με αύρα μονοθέσιων ή γυαλιστερά supercars που δείχνουν εξωτικά, κάτω όμως από το καπό τους φιλοξενούν τόσο ταπεινούς κινητήρες, που βρίσκονται κατά εκατομμύρια σε μοντέλα ευρείας παραγωγής. Αυτό είναι το κοινό μυστικό τους, που οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές που σας παρουσιάζουμε κρύβουν επιμελώς, ενώ άλλοι προβάλουν για να τονίσουν την αξιοπιστία των μηχανικών τους μερών. Η επιλογή αυτή, δηλαδή η υιοθέτηση κινητήρων ευρείας παραγωγής για πολύ ειδικά σπορ μοντέλα, έχει κατά κύριο λόγο σχέση με τους μικρούς προϋπολογισμούς των κατασκευαστών αυτών, που δεν τους επιτρέπουν την κατασκευή δικών τους. Κατά δεύτερο λόγο υπάρχει και το θέμα της αξιοπιστίας, ενώ, παράλληλα, ένα δεδομένο και αξιόπιστο μοτέρ μπορείς σε σχετικά μικρό χρόνο και με σίγουρο αποτέλεσμα να το αναβαθμίσεις σημαντικά. Ας δούμε όμως αναλυτικά τα αυτοκίνητα που δείχνουν –και αποδίδουν- σαν λέοντες αλλά έχουν καρδιά… γάτου:

1. Ariel Atom

Το βρετανικό αυτό «φορμουλάκι» είναι διαβολεμένα γρήγορο, με μόλις 3,1 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα. Κι όμως, στο κέντρο του τοποθετείται ένα τετρακύλινδρος κινητήρας Honda μόλις 2.0 λίτρων, όπως αυτός των άχρωμων και άοσμων Accord. Εδώ όμως αποδίδει 245 ίππους ενώ το βάρος είναι μόλις… 450 κιλά.

2. Caterham Seven

 

Ακόμα ένα βρετανικό και πανάλαφρο, πλην όμως ρετρό σπορ αυτοκίνητο βασισμένο στις πάλαι ποτέ υλοποιήσεις της Lotus, με 0-100 σε μόλις 3.8 δλ. Θα πίστευε κανείς ότι κρύβει έναν άσο κάτω από το καπό του, αντίθετα, διαθέτει τον δίλιτρο κινητήρα Duratec της Ford που στη στοκ μορφή του αποδίδει σκάρτους 150 ίππους. Εδώ έχει 245 και βάρος μόλις… 560 κιλά να κινήσει.

3. ΚΤΜ Χ-Bow

Από το γνωστό αυστριακό κατασκευαστή μοτοσικλετών, αυτό το διθέσιο roadster ήταν μια έκπληξη που συνδυάζει επιδόσεις μοτοσικλέτας και κράτημα αυτοκινήτου. Εκπληκτικές επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Κινητήρας, ο TSi 2.0 λίτρων των VW-Audi ο οποίος κατασκευάζεται κατά… εκατομμύρια. Για την περίσταση αποδίδει 300 ίππους και έχει να ωθήσει μόλις 740 κιλά.

4. Lotus Evora 400

Η γνωστή βρετανική μάρκα σπορ αυτοκινήτων στην περίπτωση της Evora χρησιμοποιεί τον κινητήρα ενός από τα πλέον βαρετά αυτοκίνητα στον πλανήτη, της αμερικανικής έκδοσης του Toyota Camry. Ο τρίλιτρος V6 ωστόσο έχει την αρωγή ενός turbo και έτσι αποδίδει 400 ίππους, καθιστώντας την 400 το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής της Lotus.

5. Morgan Aero 8

To vintage roadster της Morgan μπορεί να δείχνει εσκεμμένα… παλιακό, ωστόσο με αμάξωμα από αλουμίνιο και 367 ίππους βάζει φωτιά στην άσφαλτο και στα χρονόμετρα. Στο τεράστιο εμπρός καπό της γουργουρίζει ο παλιός V8 των 4,8 λίτρων της BMW, που συναντούσαμε επί έτη πολλά στα μοντέλα 7 και Χ5 της γερμανικής εταιρείας.

6. Noble M600

Εδώ τα πράγματα σοβαρεύουν καθότι έχουμε να κάνουμε με ένα supercar, παρότι προέρχεται από ένα μικρό Βρετανό κατασκευαστή. Με αμάξωμα κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα και 650 ίππους, κοστίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, αλλά τον κινητήρα του μπορείτε να τον βρείτε σε πολλά Ford και σε όλα τα Volvo S80 και XC90 προηγούμενης γενιάς. Παρότι ταπεινής καταγωγής, ο V8 κινητήρας των 4,4 λίτρων που κατασκευαζόταν από τη Yamaha και απέδιδε στοκ 330 ίππους, εδώ, με τη βοήθεια 2 turbo περνά σε άλλη διάσταση.

7. Pagani Zonda

Με κόστος που φτάνει πολύ κοντά στο εκατομμύριο (ευρώ, όχι δραχμές) η Pagani Zonda θα περίμενε κανείς ότι έχει κινητήρα που έπεσε από τα… αστέρια. Κοντά είστε. Ο V12 των 7,3 λίτρων που τοποθετείται στο κέντρο της ανήκει στην παλιά σειρά κινητήρων Mercedes AMG. Με διάφορες αλχημείες ο Pagani παίζει με την ισχύ του από τους 550 έως και τους 750 ίππους, χρησιμοποιώντας τον σε όλα σχεδόν τα μοντέλα του, πάντα με ατμοσφαιρική τροφοδοσία.

8. Panoz Esperante

Σε μια παγκοσμίως άγνωστη πόλη στην Ατλάντα των ΗΠΑ, η Panoz κατασκευάζει χειροποίητα σπορ αυτοκίνητα τόσο μοναδικά, όσο και οι ιδιοκτήτες τους, με αμάξωμα από αλουμίνιο. Η κλασική διάταξη κινητήρας εμπρός – κίνηση πίσω συνεχίζεται και στην επιλογή των μηχανικών μερών, που τιμά την αμερικανική καταγωγή του μοντέλου και χρησιμοποιεί το V8 σύνολο της Ford Mustang, σε δύο εκδόσεις ισχύος, 430 ή 560 ίππων. Χωρίς turbo, φυσικά.

9. Spyker C8

Ακόμα ένα πανάκριβο και αισθητικά state of the art μοντέλο που κάτω από το καπό του έχει ένα μαζικής παραγωγής V8 κινητήρα της Audi, χωρητικότητας 4,2 λίτρων. Αντίθετα με άλλες, η ολλανδική εταιρεία προβάλει μάλλον με περηφάνια την προέλευση του κινητήρα της, που αποδίδει ισχύ 400 ίππων και χαρίζει στην πανέμορφη C8 τελική ταχύτητα 300 χλμ./ώρα.

10.Wiesmann MF3

Η ιταλική βιοτεχνία κατασκευάζει vintage roadster για τους νοσταλγούς των κλασικών βρετανικών αυτοκινήτων και τα εξοπλίζει με τους εξακύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 3,2 λίτρων των παλαιών M3, που αποδίδουν 343 ίππους. Οι οποίοι δεν είναι διόλου λίγοι για το βάρος των 1.250 κιλών roadster που έχει τελική 255 χλμ./ώρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!