Αργούν ακόμα τα αυτόνομα οχήματα

Γιώργος Βαρίνος
Αργούν ακόμα τα αυτόνομα οχήματα
Ένας – ένας οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και λογισμικού αποκαλύπτουν ότι πλήρως αυτόνομα οχήματα δεν είναι εφικτά έως το 2020.

Μπορεί τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων να αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο της αυτοκίνησης, με την εμπλοκή μάλιστα των κολοσσιαίων εταιρειών πληροφορικής σε αυτή, ωστόσο οι προβλέψεις για την κυκλοφορία τους έως το 2020 αποδεικνύονται φρούδες. Σε διάφορα συνέδρια και παρουσιάσεις κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης του Ντιτρόιτ, κατέστη σαφές από δηλώσεις πολλών κορυφαίων στελεχών εταιρειών αυτοκινήτου και πληροφορικής ότι η εξέλιξη αυτοκινήτων που θα κινούνται μόνα τους σε όλες τις συνθήκες έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει.

Πιο συγκεκριμένα, ένας από τους «γκουρού» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Κάρλος Γκον της συμμαχίας Renault – Nissan, παραδέχτηκε ότι: «Αν μιλάμε για ένα αυτόνομα κινούμενο όχημα σε όλες τις συνθήκες, όπως σε μια πόλη με διασταυρώσεις και φανάρια όπου το αυτοκίνητο θα πρέπει να πραγματοποιεί έναν τεράστιο όγκο υπολογισμού παραμέτρων, τότε ειλικρινά δεν πιστεύω ότι θα είμαστε έτοιμοι έως το 2020». Ο Γκον δήλωσε ότι σήμερα υπάρχει η τεχνολογία ένα αυτοκίνητο να κινείται μόνο του στον αυτοκινητόδρομο ή να αλλάζει λωρίδα. Αυτό όμως, όπως τόνισε, είναι μια λειτουργία υποβοήθησης του οδηγού, όχι πλήρως αυτόνομη λειτουργία.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο διευθύνων σύμβουλος του προγράμματος δοκιμών αυτόνομα κινούμενων οχημάτων στην Google, o Τζον Κράφτσικ, δήλωσε ότι: «Στα επόμενα βήματα της εξέλιξης της τεχνολογίας για αυτόνομα κινούμενα οχήματα, θα χρειαστούμε σίγουρα βοήθεια. Έτσι, θα μας δείτε να συνεργαζόμαστε με πολλούς ακόμα κατασκευαστές για να επιτύχουμε το στόχο μας».

Ο Κράφτσικ, που είναι στέλεχος προερχόμενο από τη βιομηχανία αυτοκινήτου, καθώς παλαιότερα εργαζόταν για τις Ford και Hyundai, έχει επίγνωση ότι τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα δεν είναι απλή υπόθεση. Παραδέχτηκε μάλιστα πως παρότι η Google έχει πραγματοποιήσει περισσότερα από 2.000.000 χιλιόμετρα με το στόλο των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων της, υπάρχουν ακόμα ακραίες καιρικές συνθήκες στις οποίες δεν έχουν αξιολογηθεί και σε αυτές μπορούν να προκύψουν πολλά νέα προβλήματα.

 

Αν λοιπόν αυτή είναι η πραγματικότητα σήμερα, γιατί όλοι οι κατασκευαστές αναλώνονται σε έναν πόλεμο πρωτότυπων μοντέλων με δυνατότητες αυτόνομης κίνησης και σε καταρράκτες δηλώσεων σχετικά με τη δυνατότητά τους να τα έχουν στους δρόμους έως το 2020; Σε αυτό το ερώτημα, η θέση του Κάρλος Γκον είναι ξεκάθαρη και αποκαλυπτική: «Υπάρχει ένας εμπορικός πόλεμος που κυρίως γίνεται επικοινωνιακά. Αυτό είναι λογικό, όλοι θέλουν να έχουν μια καλή θέση σε αυτή την εξέλιξη (της τεχνολογίας αυτόνομα κινούμενων οχημάτων)».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!