Ποιες μάρκες προτιμούν οι συνταξιούχοι;
Ποιες μάρκες αυτοκινήτων είναι πιο δημοφιλείς στους αγοραστές μεγαλύτερης ηλικίας και ποιες επιλέγουν οι νεότεροι πελάτες;
Η γήρανση του πληθυσμού αποτελεί κοινό πρόβλημα για σχεδόν όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του πλανήτη. Αυτό αντανακλάται και στον μέσο όρο ηλικίας των αγοραστών αυτοκινήτων, ο οποίος ανεβαίνει συνέχεια. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία, διαπιστώθηκε ότι ο μέσος αγοραστής ενός καινούριου Ι.Χ. στη χώρα ήταν τα 53 χρόνια, όταν είκοσι χρόνια νωρίτερα βρισκόταν στα 46 χρόνια και το 2011 στα 51,3 χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι το φαινόμενο αφορά σε όλες τις μάρκες με εξαίρεση τη Suzuki. H ιαπωνική μάρκα είναι η μόνη, την οποία επιλέγουν ολοένα νεότεροι πελάτες με τον μέσο όρο της ηλικίας τους να βρίσκεται πλέον –στη Γερμανία- στα 48,8 χρόνια.
Ωστόσο σε απόλυτα νούμερα, η μάρκα που προσελκύει τους νεότερους αγοραστές είναι η Seat. Ο μέσος πελάτης της Seat Γερμανίας είναι «μόλις» 45 ετών, δείγμα του νεανικού χαρακτήρα που εξακολουθεί να έχει η γκάμα της ισπανικής εταιρείας.
Ακριβώς στην αντίθετη πλευρά της όχθης, βρίσκεται η Subaru. Η εταιρεία με ειδίκευση στους μπόξερ κινητήρες και στην τετρακίνηση προσελκύει το ενδιαφέρον των ηλικιακά ωριμότερων αγοραστών. Συγκεκριμένα, ο μέσος αγοραστής ενός καινούριου Subaru στη Γερμανία είναι ακριβώς 57,4 ετών, με αποτέλεσμα να βρίσκεται η ιαπωνική μάρκα στην κορυφή της σχετικής λίστας με τους πιο ηλικιωμένους πελάτες.
Στις άλλες δύο θέσεις του…βάθρου ανεβαίνουν επίσης εταιρείες από την Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα η Lexus με 56,9 χρόνια μέση ηλικία και η Honda.
Ακόμη και μάρκες με νεανικό χαρακτήρα απευθύνονται στην πραγματικότητα σε ωριμότερους αγοραστές, οι οποίοι διαθέτουν εξάλλου και τα απαραίτητα χρήματα για τα ακριβά μοντέλα τους. Για παράδειγμα ο μέσος αγοραστής της BMW είναι 53 ετών, της Porsche 55,3 ετών, αλλά και της Fiat 54,6 ετών, αν και διαθέτει προσιτά μοντέλα.
Ο τυπικός πελάτης μίας Mercedes στη Γερμανία ήταν πέρυσι 55,2 χρονών και της Volkswagen 54,8 ετών. Μοντέλα της Volvo προτίμησαν αγοραστές με μέσο όρο ηλικίας 51,3 ετών, ενώ οι πελάτες της Range Rover είναι σχετικά νέοι με 49,8 έτη.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ωστόσο και μία άλλη παράμετρος, η οποία αφορά στα SUV. Η συγκεκριμένη κατηγορία διαφημίζεται ως νεανική, όμως η αλήθεια είναι διαφορετική, καθώς ο μέσος αγοραστής ενός SUV στη Γερμανία ήταν πέρυσι 55,2 χρονών, ενώ περίπου 4 στους 10 πελάτες της κατηγορίας ξεπερνούσαν σε ηλικία τα 60 έτη.
Η πιο ακραία περίπτωση είναι εκείνη της BMW 2 Active Tourer, που διαφημίζεται από τη βαυαρική εταιρεία ως «ιδανικός συνοδός για μία ενεργή και δραστήρια ζωή». Στην πραγματικότητα όμως, μόνον το 21,1% των αγοραστών της στη Γερμανία ήταν το 2015 κάτω των 50 ετών, ενώ αντίθετα το 30% είχε συμπληρώσει τα 70!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!