Ντεμπούτο για το πρωτότυπο Nissan BladeGlider στο Ρίο (pics)
Ως χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων 2016 η Nissan επέλεξε το Ρίο για την... επίσημη πρώτη του πρωτότυπου BladeGlider. Αυτό είναι στατικής σχεδιαστικής μελέτης και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2013 στο Τόκιο, ενώ διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες που ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνάει τα 190 χλμ./ώρα και τα 0-100 επιτυγχαίνονται σε λιγότερα από 5 δεύτερα, τη στιγμή που η ισχύς φτάνει τους 268 ίππους και η ροπή τα 707 Nm.
Αναλυτικά το δελτίο Τύπου της Nissan
4/08/2016
Ντεμπούτο για το πρωτοποριακό πρωτότυπο Nissan BladeGlider στο Rio De Janeiro
Η Nissan πρωτοπαρουσίασε το BladeGlider ως ένα πρωτότυπο στατικής σχεδιαστικής μελέτης το 2013, στο Tokyo Motor Show. Από τότε κύλισε αρκετό νερό στο αυλάκι και το ριζοσπαστικής σχεδίασης BladeGlider, εξελίχθηκε σε ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο με προηγμένες τεχνολογίες που ξεπερνούν κάθε προσδοκία!
Το BladeGlider αρχικά βασίστηκε στο όραμα της Nissan για ένα ευέλικτο, αποτελεσματικό, αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα που θα προσφέρει μια νέα διασκεδαστική διάσταση στην οδήγηση, χάρη στη σχεδόν αθόρυβη λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων που διαθέτει, αλλά και του αεροδυναμικού σχήματος υψηλής απόδοσης, που μοιάζει με πτερύγιο αεροσκάφους.
Τώρα, μετά από δύο χρόνια δουλειάς στον σχεδιασμό, τη μηχανική και την ανάπτυξή του, το Nissan BladeGlider έχει εξελιχθεί περαιτέρω, όντας ένα συναρπαστικό, προηγμένο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Συν τοις άλλοις το BladeGlider αποτελεί την επιτομή της Nissan στην ευφυή κινητικότητα, υιοθετώντας πλήρως την φιλοσοφία της για τη δημιουργία συναρπαστικών αυτοκινήτων που επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο που οδηγούνται, κινούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία.
Τα προς επίδειξη πρωτότυπα στο Rio De Janeiro, διαθέτουν μια προηγμένη διαμόρφωση πλαισίου με στενό εμπρός μετατρόχιο και αντίστοιχα φαρδύτερο πίσω, για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση και σταθερότητα στον χειρισμό.
Με δύο πρωτότυπες πόρτες, αλλά και με ανοιχτή οροφή που συνοδεύεται από υψηλό βαθμό ακαμψίας του αμαξώματος, το BladeGlider συνδυάζει την απόλαυση ενός ανοικτού αγωνιστικού αυτοκινήτου με την ασφάλεια ενός coupé.
Η θέση του οδηγού είναι σε διάταξη βέλους, με αυτόν να κάθεται ελαφρώς μπροστά από τους υπόλοιπους δύο επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν πλούσιο χώρο στο ύψος των γονάτων. Η θέαση για όλους τους επιβαίνοντες είναι πανοραμική, χάρη στην ενιαίο παρμπρίζ που παραπέμπει σε πιλοτήριο αεροσκάφους. Τα συστήματα ελέγχου του BladeGlider ενσωματώνονται στο τιμόνι του, ενώ μια προηγμένη οθόνη απεικονίζει την ταχύτητα, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, την λειτουργία αναγέννησης, όπως και την χαρτογράφηση της ροπής. Η κεντρική οθόνη πλαισιώνεται από δύο ακόμα οθόνες, που λειτουργούν ως καθρέπτες, βελτιώνοντας στο μέγιστο την αεροδυναμική απόδοση του BladeGlider. Συγκεκριμένα στις οθόνες αυτές εμφανίζονται εικόνες των δύο καμερών που βρίσκονται επιμελώς τοποθετημένες πίσω από τους εμπρόσθιους τροχούς και δείχνουν τι υπάρχει στο πλάι και στο πίσω μέρος του οχήματος. Όταν επιλεγεί η όπισθεν, οι οθόνες απεικονίζουν τις εικόνες από τις δύο κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του οχήματος για να διευκολύνουν την πορεία του οδηγού.
Το όχημα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις, χάρη στην μπαταρία και τον προηγμένο κινητήρα που αναπτύχθηκε από την Williams Advanced Engineering, τον τεχνικό συνεργάτη της Νissan, ειδικά για το BladeGlider. Η μέγιστη ταχύτητα των μοντέλων επίδειξης ξεπερνά τα 190 χλμ/ώρα*, με τα 0-100χλμ/ώρα να έρχονται σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα*. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς από δύο ηλεκτροκινητήρες των 130kW, έναν για κάθε τροχό.
Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης διαθέτει κατανεμητή ροπής, ελέγχοντας το μέγεθος της ροπής που παραδίδεται στους κινητήριους τροχούς . Αυτό συνεπάγεται εξαιρετικό χειρισμό, καθώς εάν το αυτοκίνητο αρχίζει να υποστρέφει, στέλνει αυτόματα περισσότερη ροπή στον εξωτερικό τροχό για την αντιμετώπιση της υποστροφής. Σχεδιασμένο για να προσδώσει στον οδηγό του περισσότερη απόλαυση και όχι μονοτονία, το συγκεκριμένο σύστημα διαθέτει τρεις ρυθμίσεις : off, agile και drift mode.
H ισχύς παρέχεται από μια συστοιχία πέντε συσσωρευτών 220kW λιθίου-ιόντων υψηλής απόδοσης, ενώ για την ψύξη τόσο των μπαταριών όσο και των κινητήρων, έχουν αναπτυχθεί αντίστοιχα ειδικά συστήματα.
Το εσωτερικό του BladeGlider αντανακλά τον σπορτίφ χαρακτήρα του, με ζώνες ασφαλείας 4 σημείων για κάθε επιβάτη. Τα καθίσματα προσφέρουν κορυφαία πλευρική στήριξη και είναι κατασκευασμένα από ένα εξαιρετικής αφής υλικό που αποτελείται από ύφασμα με επικάλυψη εποξικής ρητίνης. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό καθώς προσφέρει τέλεια συγκράτηση των επιβαινόντων στις θέσεις τους.
Με δύο ξεχωριστά χρώματα, το Cyber Green και το Stealth Orange, τα δύο πρωτότυπα BladeGlider θα παρουσιαστούν στο Ρίο ντε Τζανέιρο εντός του Αυγούστου, με το ένα εξ αυτών να βρίσκεται στο Ολυμπιακό Πάρκο για στατική επίδειξη, ενώ το δεύτερο θα προσφέρει μια αξέχαστη οδηγική εμπειρία στους ανθρώπους των μέσων ενημέρωσης, αλλά και στους VIPs της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων.
BladeGlider
Μέγιστη ταχύτητα >190km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h < 5 δευτερόλεπτα
Ισχύς 200kW (268hp)
Ροπή 707Nm
Βάρος 1300kg
Μήκος 4300mm
Πλάτος 1850mm
Ύψος 1300mm
Μεταξόνιο 2800mm
*Δεδομένα κατ’ εκτίμηση.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!