Tο καλοκαίρι «χαλαρώνουμε» πίσω από το τιμόνι;

Πέτρος Πιτσίνης
Tο καλοκαίρι «χαλαρώνουμε» πίσω από το τιμόνι;
Η Ford έκανε μια έρευνα και βρήκε τους λόγους που προκαλούνται τα ατυχήματα κατά τους θερινούς μήνες, ρωτώντας 6.500 νεαρούς Ευρωπαίους οδηγούς.

Σύμφωνα με έρευνα, σε όλο τον κόσμο, τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των νεαρών οδηγών, με τα άτομα ηλικίας 18 – 24 ετών να έχουν την υψηλότερη αναλογία θανάτων από οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου.

Στην Ευρώπη, οι νεαροί 18 – 24 ετών αποτελούν το 8% του συνολικού πληθυσμού, αλλά το 15% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Στο καλοκαίρι, το πρόβλημα επιδεινώνεται καθώς οι νέοι ηλικίας 18 – 24 ετών συγκεντρώνουν το 21% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα το καλοκαίρι.

Η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά θεωρείται κύριος παράγοντας σύμφωνα με τις στατιστικές οι οποίες δείχνουν επίσης ότι μεταξύ 2004 και 2013, 62.000 νέοι σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την αναφορά του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, η κακή εκτίμηση του δρόμου, η επιρροή από ουσίες ή το στρες και η διάσπαση της προσοχής είναι από τις πιο συνηθισμένες αιτίες εμπλοκής των νεαρών οδηγών σε ατυχήματα.

Η Ford ανέθεσε τη διεξαγωγή έρευνας μεταξύ 6.500 νεαρών Ευρωπαίων για να κατανοήσει καλύτερα τη ριψοκίνδυνη οδηγική συμπεριφορά των νέων οδηγών. *** Αυτή αποκαλύπτει ότι το 57% έχει υπερβεί τα όρια ταχύτητας, το 43% έχει στείλει SMS ενώ οδηγεί, το 36% έχει κάνει τηλεφωνήματα και έχει στείλει μηνύματα αυτόματης απάντησης, το 16% έχει οδηγήσει χωρίς να φορά ζώνες ασφαλείας, το 13% έχει οδηγήσει μετά από κατανάλωση αλκοόλ, και μέχρι το 11% έχει παρακολουθήσει βίντεο ή κάποιο τηλεοπτικό σόου στις φορητές συσκευές του.

 

Η Ford προσφέρει δωρεάν εκπαίδευση για νεαρούς οδηγούς με το Ford Driving Skills for Life (DSFL). Στην Ευρώπη, μέχρι το τέλος του 2016, το πρόγραμμα θα έχει εκπαιδεύσει πάνω από 20.000 οδηγούς σε 13 χώρες.

«Το καλοκαίρι είναι μία εξαιρετική εποχή για να απολαμβάνεις την ελευθερία της οδήγησης, κάτι που χαρακτηρίζει τη νεολαία της εποχής μας όπως των προηγούμενων γενιών. Ωστόσο πολλοί νεαροί έφηβοι σκοτώνονται σε τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται από ένα συνδυασμό απειρίας και λήψης κακών αποφάσεων,» δήλωσε ο Τζιμ Γκράχαμ, μάνατζερ, του Ford DSFL.

Το 57% των νεαρών οδηγών παραδέχεται επίσης ότι οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια όταν βρίσκονται στο αυτοκίνητο οι γονείς ή οι παππούδες του, ενώ το 41% δήλωσε ότι έχει την τάση να οδηγεί πιο ριψοκίνδυνα με φίλους. Γι’ αυτό το λόγο, η Ford έχει δημιουργήσει ένα νέο χιουμοριστικό βίντεο για να παρουσιάσει τις αρετές των ΄φουσκωτών ενηλίκων’ (“Blown Ups).” Αυτό το φανταστικό προϊόν είναι ένας ενήλικας που φουσκώνει όταν οι νεαροί οδηγοί είναι απερίσκεπτοι πίσω από το τιμόνι.

Ανάμεσα στις χαρές της καλοκαιρινής οδήγησης είναι τα ταξίδια με το αυτοκίνητο, τα μουσικά φεστιβάλ και η παραλία. Η έρευνα έδειξε ότι το 68% των νέων νιώθει πιο χαλαρό στην οδήγηση κατά τις θερινούς μήνες, και το 54% αφαιρείται βλέποντας κάποια ελκυστική παρουσία στο δρόμο.

Από τους ερωτηθέντες, το 45% παραδέχτηκε ότι θα έμπαινε στον πειρασμό να οδηγήσει ένα υπέρβαρο και γεμάτο από φίλους αυτοκίνητο, το 25% ότι θα δεχόταν να μπει στο αυτοκίνητο με κάποιον που γνωρίζει ότι είναι μεθυσμένος, και το 24% ότι θα οδηγούσε έχοντας πάρει ναρκωτικά. Ενώ ο αριθμός όσων επισκέπτονται φεστιβάλ αυξάνεται. Συνολικά, το 41% πιστεύει ότι μερικές φορές οδηγεί παράτολμα, το 26% ότι έχει εμπλακεί σε ατύχημα και ότι το 20% ότι έχει βρεθεί σε αυτοκίνητο που το έχει σταματήσει η αστυνομία.

Συνολικά, το 93% θεωρεί ότι έχει τα κατάλληλα οδηγικά προσόντα – αλλά το 54% παραδέχεται ότι δεν οδηγεί πάντα με απόλυτη ασφάλεια. Η πλειοψηφία θανάσιμων τραυματισμών αφορά νεαρούς οδηγούς και η έρευνα της Ford επιβεβαιώνει ότι αυτοί έχουν την τάση να συμπεριφέρονται ριψοκίνδυνα. Οι νεαροί άνδρες έχουν τριπλάσιες πιθανότητες από τις κοπέλες να διασπαστεί η προσοχή τους βλέποντας μία ελκυστική παρουσία στο δρόμο. Το 25% έχει κληθεί από την αστυνομία να σταματήσει συγκριτικά με το 16% των γυναικών. Οι νεαροί άνδρες έχουν μεγαλύτερη τάση να οδηγούν γρήγορα, να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα και να οδηγούν μεθυσμένοι.

Στη Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Βρετανία, από τους ερωτηθέντες, οι Γάλλοι οδηγοί έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να τους σταματήσει η αστυνομία ενώ οδηγούν. Οι Γερμανοί ανησυχούν λιγότερο για την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα. Οι Ιταλοί κάνουν τημεγαλύτερη χρήση κινητών τηλεφώνων, ενώ οι Ισπανοί τείνουν να οδηγούν ριψοκίνδυνα όταν μεταφέρουν φίλους. Οι Βρετανοί οδηγοί έχουν τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων από διάσπαση της προσοχής εξ αιτίας μιας ελκυστικής παρουσίας στο δρόμο.

Το πρόγραμμα της Ford DSFL που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Αμερική πριν από 13 χρόνια, προσφέρει τώρα σεμινάρια σε Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Ισπανία, Τουρκία και ΗΠΑ. Τα μαθήματα καλύπτουν αναγνώριση κινδύνων, έλεγχο του οχήματος, έλεγχο της ταχύτητας και του όγκου καθώς και τους κινδύνους που προκαλούνται από την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, οδήγηση μετά από χρήση ναρκωτικών ουσιών, και λήψη selfies – μετά από προηγούμενη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford το 2014, αποκαλύφθηκε ότι 1 στους 4 νεαρούς οδηγούς έχει ποζάρει για μία “selfie” πίσω από το τιμόνι.

«Είναι απαραίτητο να βρίσκουμε τον κατάλληλο τρόπο για να πλησιάσουμε τη νεολαία με αυτά τα πολύ σημαντικά μηνύματα και να διασφαλίζουμε ότι όσο το δυνατόν περισσότεροι οδηγοί έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από την εκπαίδευση DSFL,» δήλωσε ο Γκράχαμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!