Τα συν και πλην της οδήγησης μοτοσικλέτας 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου
Με την απόφαση Δ30/A3/113358 το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρέχει την ισοδυναμία διπλωμάτων οδήγησης μεταξύ αυτοκινήτου και δίκυκλου έως 125 κ.εκ. Όπως επισημαίνεται οι κάτοχοι αδειών οδήγησης αυτοκινήτου πέραν της 6ετίας θα πρέπει να παρακολουθήσουν 5 πρακτικά μαθήματα οδήγησης και κατόπιν από τη σχολή σδηγών να λάβουν μια βεβαίωση παρακολούθησης των μαθημάτων.
Μέχρι εδώ όλα καλά. Στην πράξη όμως υπάρχουν ουσιαστικές και αντικειμενικές δυσκολίες.
Τι δείχνει η πράξη
Όσοι έχουν πείρα από οδήγηση μοτοσυκλέτας μέσα σε πόλη, γνωρίζουν πολύ καλά τη συγκέντρωση που πρέπει να έχει ένας αναβάτης προκειμένου να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις, που χρειάζονται ώστε να γυρίζει στη βάση του στο τέλος της ημέρας με ασφάλεια.
Αυτή η διάταξη θέλοντας να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση από αυτοκίνητα στις μεγάλες πόλεις, δίνει τη δυνατότητα σε οδηγούς αυτοκινήτων να περάσουν από τους τέσσερις στους δύο τροχούς.
Αυτό μπορεί να ακούγεται ιδανικό, όμως εγκυμονεί πολλούς κινδύνους που θα τους αναλύσουμε παρακάτω.
Η σωστή αντιμετώπιση
Ένας μέσος οδηγός αυτοκινήτου με μόνο πέντε μαθήματα από σχολή οδηγών δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αντεπεξέλθει στις δύσκολες απαιτήσεις της οδήγησης ενός δικύκλου 125 κ.εκ. μέσα σε μια πόλη. Η έλλειψη τριβής και πείρας από δίκυκλο θα τον δυσκολέψει σε ένα τυπικό καθημερινό μποτιλιάρισμα.
Ο σωστός τρόπος θα ήταν να ακολουθήσουν σταδιακά όλα τα στάδια εκμάθησης οδήγησης δικύκλου σε εύλογο διάστημα που θα διασφαλίζει την σωματική τους ακεραιότητα.
Μέσα στη κρίση γίναμε μάρτυρες του φαινομένου πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων να παροπλίζουν τα ΙΧ τους και να αγοράζουν κάποιο scooter μειώνοντας τα έξοδα μετακίνησης και συντήρησης ενός αυτοκινήτου, περνώντας στους δύο τροχούς. Οι συγκεκριμένοι οδηγοί μέσα στη κίνηση ήταν σαν τη μύγα μέσα στο γάλα όπως πολύ σοφά λέει ο λαός μας.
Τους ξεχώριζες από μακριά από τον ελλιπή -ή ανύπαρκτο- εξοπλισμό ασφαλείας: Για παράδειγμα πολλοί οδηγούσαν με κράνη εργοταξίου, μπουφάν ακατάλληλα για μοτοσυκλέτα και με σκαρπίνια για παπούτσια. Άσε που στην προσπάθεια τους να περάσουν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα έβγαζαν τα πόδια τους από τα μαρσπιέ και τα ακουμπούσαν στο δρόμο ακινητοποιώντας την μοτοσυκλέτα τους και κόβοντας τελείως ταχύτητα, με αποτέλεσμα να δημιουργούν μεγάλες καθυστερήσεις στους υπόλοιπους αναβάτες.
Η όλη τους οδηγική συμπεριφορά ήταν προβληματική και ήταν ευάλωτοι σε ατυχήματα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!