6+1 πράγματα που μας έμειναν από το GP Ολλανδίας

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
6+1 πράγματα που μας έμειναν από το GP Ολλανδίας
Ο Πάνος Σεϊτανίδης καταγράφει τις ιδιαιτερότητες του πρώτου αγώνα στο Ζάντβοορτ μετά από 36 χρόνια

Μετά το κυνήγι πέστροφας στην καρδιά των Αρδεννών και το «κάτι σαν Grand Prix» που έγινε στο Σπα, ο αγώνας στην Ολλανδία αποτέλεσε επιστροφή στην κανονικότητα. Τέρμα γκάζι επί 72 γύρους, σε ένα εντυπωσιακό sprint που παρότι δεν έκρυβε ανατροπές ή ατυχήματα, μας κράτησε στην τσίτα μέχρι τέλους.

Με εντυπωσιακό ρυθμό, διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα συνηθισμένα, εκρηκτική ατμόσφαιρα και μία εντός πίστας κόντρα που παρότι δεν ήταν ρόδα με ρόδα, έκρυβε στοιχεία στρατηγικής και κρίθηκε στις λεπτομέρειες. Πάμε να δούμε τα 6+1 πράγματα που μας έμειναν από τον αγώνα στο Ζάντβοορτ.

#1 Ήταν σαν γήπεδο

Η πίστα στα παράλια της Βόρειας Θάλασσας ήταν προγραμματισμένο να επιστρέψει στο καλεντάρι της F1, για πρώτη φορά από το 1985, πέρυσι. Ωστόσο, με την παγκόσμια πανδημία να σαρώνει, η επιλογή να γίνει ο αγώνας κεκλεισμένων των θυρών απλά… δεν αποτελούσε επιλογή. Το γιατί φάνηκε φέτος αφού το ελευθέρας για να κάνει απόβαση ο «Πορτοκαλί Στρατός» των υποστηρικτών του Max Verstappen, έκανε το Ζάντβοορτ να θυμίζει σκληρή ποδοσφαιρική έδρα. Φωνές, καπνογόνα, σε μία μοναδική ατμόσφαιρα που έδινε συγκλονιστικό ρυθμό στην αγωνιστική δράση του τριημέρου. Και τα αποτελέσματα έκαναν και τη χάρη στους 72.000 θεατές, αφού ο ήρωάς τους πήρε pole position, πήρε τη νίκη, πήρε και τα ηνία στη βαθμολογία.

Max Verstappen

#2 Ασταθής ζυγαριά

Φέτος έχουμε ντέρμπι: το φωνάζαμε από το χειμώνα, επιβεβαιώνεται σε κάθε νέα στροφή του πρωταθλήματος. Μία προσωποκεντρική μάχη, Verstappen εναντίον Lewis Hamilton, με κάθε αγώνα να κρίνεται στις λεπτομέρειες. Στα χαρακτηριστικά της κάθε πίστας, τα ελαστικά, τις θερμοκρασίες, τα λάθη. Αυτή τη φορά η Mercedes προσπάθησε αλλά δεν είχε αντίδοτο στην ταχύτητα της Red Bull και παρά τις υπερβάσεις του παγκόσμιου πρωταθλητή, αρκέστηκε στο 2-3.

 

Στους οδηγούς έχουμε μία ακόμα αλλαγή στην κορυφή, η ζυγαριά έγειρε ξανά προς την πλευρά του «Mad Max». Κάλλιστα την επόμενη Κυριακή μπορεί να συμβεί το αντίθετο. Κάπως έτσι θα πάμε μέχρι τη γραμμή του τερματισμού του 2021!

Max Verstappen

#3 Η μαγεία του οβάλ

Είναι αλήθεια πως το Ζάντβοορτ δεν έκρυβε πολλά προσπεράσματα, είναι στενή πίστα που δεν προσφέρεται για ρίσκα. Είναι στενή διαδρομή και συνήθως τα λάθη σε συγχωρούνται – κοστίζουν ακριβά. Όμως δύσκολα θα διαφωνήσει κανείς πως οι έντονες κλίσεις σε κάποια σημεία της διαδρομής, θυμίζοντας τα περίφημα οβάλ της άλλης πλευράς του Ατλαντικού ωκεανού, έδιναν μία ξεχωριστή εσάνς. Ειδικά η στροφή 3, μάλλον έκλεψε την παράσταση ακόμα κι από το εντυπωσιακό φινάλε του γύρου.

Και παρότι στο πρόσφατα ανακαινισμένο Ζάντβοορτ δεν πρόκειται να αλλάξουν πολλά τα επόμενα χρόνια, αυτές οι σχεδιαστικές λύσεις θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε μελλοντικές πίστες, προσαρμοσμένες με τέτοιο τρόπο, που να δίνουν τα χαρακτηριστικά που μας εντυπωσίασαν, παρέχοντας παράλληλα δυνατότητες προσπεράσματος.

Max Verstappen

#4 Διαζύγιο

Ο Valtteri Bottas προβάρει ήδη τα ερυθρόλευκα της Alfa Romeo και δεν είναι τυχαίο που έστω και με τεσσερισήμισι σεζόν καθυστέρηση, όρθωσε ανάστημα έναντι της Mercedes και αγνοώντας την οδηγία της ομάδας του, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο λίγο πριν το φινάλε. Τελικά ο Hamilton είχε την απάντηση στο τελευταίο πέρασμα του αγώνα, πήρε λοιπόν αυτόν τον έναν έξτρα βαθμό και σε ένα βαθμό εκτόνωσε την κατάσταση.

Αλλά έχουμε μισό ημίχρονο ακόμα μπροστά στη σεζόν και η παρουσία ενός οδηγού που έχει πάρει ήδη το χαρτί της απόλυσής του, δεν είναι και ότι καλύτερο για μία ομάδα που κάνει πρωταθλητισμό. Το μόνο που σώζει την κατάσταση, είναι η σχέση του Φινλανδού με τον επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff. Που παρά το πως παρουσιάζονται οι ισορροπίες, εξακολουθεί να έχει τον 32χρονο υπό την ομπρέλα του.

Valtteri Bottas

#5 Πολύ ταλέντο, λίγες θέσεις

H Red Bull ανανέωσε πριν από μερικές ημέρες το συμβόλαιο του Sergio Perez. Δικαίως, το κέρδισε ο Μεξικανός με όσα έχει κάνει έως τώρα. Στην Ολλανδία πλήρωσε τους λάθος υπολογισμούς της ομάδας στο Q1 και αποκλείστηκε πρόωρα. Έβαλε νέο κινητήρα (τώρα, που η ποινή που συνοδεύει την αλλαγή δεν θα είχε μεγάλο τίμημα), εκκίνησε από το pit lane και τελικά τερμάτισε όγδοος κάνοντας damage control.

Ψηφίστηκε και ως «ο οδηγός του αγώνα», αν και για πολλούς τη διάκριση αυτή θα μπορούσε να τη λάβει και ο Pierre Gasly, που εκκίνησε και τερμάτισε τέταρτος με τη Scuderia AlphaTauri. Έχει περάσει ακριβώς ένας χρόνος από την παρθενική του νίκη στη Μόντσα. Έκτοτε, το μόνο που κάνει είναι να «φωνάζει» εντός πίστας που αξίζει μία ακόμα ευκαιρία για πρωταθλητισμό. Δεν θα την έχει, ούτε το 2022.

Pierre Gasly

Αντίστοιχα ο οδηγός που τον αντικατέστησε το 2019, ο Alex Albon, είναι επίσης εκτός χορού. Προσπαθεί η Red Bull να του εξασφαλίσει μία θέση στη Williams αλλά η Mercedes ασκεί βέτο: «Έχουν τέσσερα μονοθέσια στο grid και δεν έχουν που να βάλουν τους οδηγούς τους»;

#6 Η ηλικία είναι απλά αριθμός

Αν δεν το πιστεύεις, δες τι κάνει ο Fernando Alonso. Σαραντάρης πια, συχνά καλύτερος από δύο εικοσάρηδες. Μετά τη διετή απουσία του άργησε λίγο να βρει ρυθμό, η Alpine A521 δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά με το που έπιασαν οι ζέστες, άργησε να δείχνει τον παλιό, καλό του εαυτό. Εννέα τερματισμοί στους βαθμούς, με αποκορύφωμα την Ουγγαρία αλλά και μία ακόμα θετική εμφάνιση την περασμένη Κυριακή.

Με παράσταση α λα Alonso στον πρώτο γύρο και μεστό αγώνα, στον οποίο κέρδισε έδαφος και μπήκε σφήνα ανάμεσα στις δύο Ferrari. Ποια ηλικία και ποια 40;

Fernando Alonso

#7 Αυτή ναι, είναι Scuderia

Φέτος δεν μπορούσε να περιμένει κανείς θαύματα από τη Ferrari, ωστόσο ότι έχει κάνει έως τώρα θα μπορούσε και να χαρακτηριστεί έτσι. Η βελτίωση ήταν δεδομένη αλλά οι Ιταλοί έχουν κάνει άλμα στην απόδοσή τους και το κυριότερο, δείχνουν σοβαροί. Αξιόπιστοι. Για πρώτη φορά φέτος η Scuderia κατάφερε να πάρει προβάδισμα 11.5 πόντων από τη McLaren στο κυνήγι της τρίτης θέσης των κατασκευαστών.

Ναι, δεν μοιάζει σε τίποτα με την πάλαι ποτέ αυτοκρατορία αλλά φαντάζει να έχει απεγκλωβιστεί από τη σπαγγετοκουλτούρα των τελευταίων ετών. Πράγμα που κάνει τους Ιταλούς να ονειρεύονται για το 2022, όταν οι νέοι κανονισμοί θα ανακατέψουν για τα καλά την τράπουλα στον μαγικό κόσμο της F1.

Charles Leclerc

Φωτογραφίες: redbullcontentpool.com, Mercedes-AMG, Alpine, Scuderia Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.