Más que una victoria

Βάρεσε το καμπανάκι, ολοκληρώθηκε ο γύρος #18, οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι επέστρεψαν στις γωνίες τους. Αν είχαμε grid girls θα κρατούσαν την ταμπέλα με το #19 καλύπτοντας το κενό ανασυγκρότησης για τους μονομάχους, προτού αφεθούν ελεύθεροι στο ασφάλτινο ρινγκ. Έτοιμοι να λυσσάξουν, να κονταροχτυπηθούν, να ρίξουν ο ένας τον άλλο στο καναβάτσο με κάθε τρόπο.
Αντί αυτού, έχουμε μερικές ημέρες σιγής ασυρμάτου, ίσα-ίσα ώστε το καραβάνι της Formula 1 να ολοκληρώσει το ταξίδι από την Πόλη του Μεξικού προς το Σάο Πάολο. Απαραίτητες για να γεμίσουν μπαταρίες αλλά και για να προχωρήσουμε εμείς στο απαραίτητο ταμείο μετά τη φιέστα των ταύρων στο Autodromo Hermanos Rodriguez.
Κάτι περισσότερο από μία νίκη
Πόσο σημαντική ήταν λοιπόν για την οικονομία του πρωταθλήματος αυτή η νίκη του Μαξ Φερστάπεν; Να είστε σίγουροι, ήταν χρυσός. Όχι μόνο για τους 7 επιπλέον πόντους αλλά για το σύνολο του αβαντάζ που του χάρισε: βαθμολογικού αλλά και ψυχολογικού.
«Μεγάλε τα μοτέρ δουλεύουν καίγοντας βενζίνη, όχι ψυχολογία», θα μου πείτε κι ίσως σε ένα βαθμό να έχετε δίκιο. Όμως στο τέλος της ημέρας, όσο προηγμένη τεχνολογία κι αν εφαρμόζεται στον μαγικό κόσμο της Formula 1, όσο κι αν η επιτυχία από την αποτυχία μπορεί να απέχουν μία αστοχία υλικού ή ένα λάθος αντιπάλου, ειδικά στη συγκεκριμένη περίπτωση η ψυχολογία ΕΙΝΑΙ παράγοντας που θα λάβω πολύ σοβαρά υπόψη.
Υπάρχει ένας σημαντικός λόγος που επιμένω: η απειρία του Φερστάπεν. Όχι στην οδήγηση σε αυτό το επίπεδο - στα 23 του είναι σχεδόν… βετεράνος και οδηγικά δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει πως τα τελευταία χρόνια έχει ωριμάσει εντυπωσιακά. Όμως δεν έχει πρότερη εμπειρία στον πρωταθλητισμό στη Formula 1. Δεν έχει δώσει μάχες που να αποτελούν ακροβασία σε τεντωμένο σκοινί, όπου ενδεχόμενη πτώση να σημαίνει και απώλεια ενός τίτλου. Όλα αυτά, είναι πρωτόγνωρα για εκείνον και το τονίζω καιρό, πρόκειται για έναν τομέα όπου ο μπαρουτοκαπνισμένος Λούις Χάμιλτον έχει ξεκάθαρα το πάνω χέρι.
Θέλει να γλιτώσει το φώτο-φίνις
Όμως αυτή η απειρία θα παίξει ρόλο αν όλα πάνε στην κόψη του ξυραφιού. Αντίθετα, εδώ και τρεις αγώνες, από την Τουρκία και μετά, ο Mad Max διευρύνει σταθερά το προβάδισμά του. Όχι εντυπωσιακά, λίγο λίγο, όμως πλέον είναι στο +19 κι αυτό είναι ένα τεράστιο μαξιλαράκι ασφαλείας.
Του δίνει την πολυτέλεια να αποδεχθεί ήττες, εφόσον τις συνοδέψει με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες. Του δίνει την πολυτέλεια να έχει μία αναποδιά, μια εγκατάλειψη, ένα λάθος. Του δίνει την πολυτέλεια να πάρει ρίσκα, να μην είναι αυτός που όταν οι ρόδες βρεθούν δίπλα-δίπλα, θα σηκώσει το πόδι πρώτος από το γκάζι. Του δίνουν την πολυτέλεια να προσεγγίζει πλέον αυτή τη μάχη ως το απόλυτο φαβορί.
Τίτλο με τον οποίο πήγε και στο Μεξικό. Έχοντας κερδίσει έδαφος στην Τουρκία, μία πίστα όπου πέρυσι ο Λούις είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα, έχοντας θριαμβεύσει στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, ταξίδεψε νότια έχοντας μπροστά του δύο πίστες τις οποίες η Red Bull είχε «κυκλώσει» στο καλεντάρι μετρώντας κουκιά στο κυνήγι του τίτλου. Στην πρώτη κέρδισε, σειρά έχει το Ιντερλάγκος.
A nightmare start for Bottas, a thriller for Verstappen 😳😅#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/YimWSYxe9i
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Ο παράγοντας «wing-man»
Πάμε και στην ψυχολογία που ανέφερα. Εκκινώντας πίσω από τις δύο Mercedes οι οποίες ξαφνικά στο Q3 είχαν γίνει… βέλη, ο Φερστάπεν είχε δει το πλάνο του να κινδυνεύει να καταρρεύσει σα χάρτινος πύργος. Κράτησε όμως. Με αρωγό την οκνότητα του Βάλτερι Μπότας στα 900 μέτρα καθοδόν για την πρώτη στροφή, έστριψε πρώτος και… game over. Στέρησε από τη Mercedes την ελπίδα πως μπορεί να κερδίσει σε πίστα όπου ουδείς περίμενε να είναι ανταγωνιστική, στέρησε από τον Λούις την ευκαιρία να έρθει πάλι σε απόσταση αναπνοής.
Τώρα ο Βρετανός κυνηγάει και θα καλείται να κάνει υπερβάσεις και το να είσαι με την πλάτη στον τοίχο συχνά οδηγεί σε υπερβολές, που συνήθως δεν βγαίνουν. Σαν αυτές που έκανε το 2018 ο Σεμπάστιαν Φέτελ, βλέποντας πως στην τελική ευθεία της σεζόν η Ferrari του δεν μπορούσε να πιάσει τη Mercedes του Λούις.
Βέβαια σε σχέση με τότε, υπάρχει μία σημαντική διαφορά. Αν δεχθούμε πως στη Βραζιλία η Red Bull αναμένεται να είναι πάλι το φαβορί, έπειτα έχουμε ταξίδι στη Μέση Ανατολή. Με τις δύο πρώτες στάσεις εκεί, να είναι στάσεις στο άγνωστο του Κατάρ και της Σαουδικής Αραβίας. Αν λοιπόν ο Χάμιλτον ελαχιστοποιήσει τις απώλειες την προσεχή Κυριακή, θα έχει την ευκαιρία να επιστρατεύσει την εμπειρία του και να κάνει ρελάνς. Αλλά όλα δείχνουν, πως η κατάσταση δεν είναι πια στα χέρια του. Είναι στα χέρια του Μαξ.
Κλείνοντας, θα προσθέσω έναν ακόμα παράγοντα. Τους Νο2 οδηγούς. Ο Σέρχιο Πέρεζ προέρχεται από το παρθενικό βάθρο μπροστά στους συμπατριώτες του, χαίρει άκρας εμπιστοσύνης από την ομάδα του και το σημαντικότερο: έχει συμβόλαιο για το 2022. Από την άλλη, ο Μπότας προέρχεται από έναν αγώνα που υστέρησε την κρίσιμη στιγμή, έγινε αποδέκτης κριτικής από την ομάδα αλλά και τον teammate του και μετράει μέρες στη Mercedes. Τη νέα σεζόν θα οδηγεί για την Alfa Romeo. Αυτά δεν θα κρίνουν μόνο τον τίτλο των κατασκευαστών όπου η μάχη των Mercedes και Red Bull Racing είναι πια στον πόντο, μπορεί να κρίνουν και τη μάχη στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Ένα πρωτάθλημα που αγώνα με τον αγώνα, φαντάζει να γέρνει προς την πλευρά του Φερστάπεν.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!