Σου είπε ποτέ ο Χάμιλτον πως σκέφτεται να τα παρατήσει;

Έλειπε. Τώρα έχει επιστρέψει. Τέσσερις μόνο λέξεις, που ισοπεδώνουν τόσες και τόσες χιλιάδες άλλες, ανούσιες, που γράφτηκαν το τελευταίο δίμηνο σε άρθρα και social media. Ο Λούις Χάμιλτον είναι εδώ, με μπαταρίες φορτισμένες στο 100% και έτοιμος να κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα από τον καθένα: να δίνει όλο του το είναι κυνηγώντας τους αγωνιστικούς στόχους του.
Είναι εδώ κόντρα στο αφήγημα που τον ήθελε να ρίχνει μαύρη πέτρα και να γυρνά την πλάτη στο σπορ επειδή έχασε τον τίτλο του 2021 όπως τον έχασε.
I’ve been gone. Now I’m back! pic.twitter.com/Y8i0cgJXZq
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) February 5, 2022
Αδικήθηκε στο Άμπου Ντάμπι; Φυσικά. Θα ήταν πρωταθλητής αν δεν έφευγαν αυτά τα πέντε μονοθέσια που χώριζαν τη W12 από την RB16B του Μαξ Φερστάπεν; Με πάσα βεβαιότητα. Όμως αυτά βγήκαν από τη μέση, ο Ολλανδός επανεκκίνησε τον αγώνα της Yas Marina κολλημένος πίσω του, με φρέσκα ελαστικά και αναπόφευκτα τον πέρασε. Και του πήρε τον τίτλο.
Ο Χάμιλτον δέχθηκε την απώλεια του θρόνου με περίσσια αρχοντιά και όποια εκ των υστέρων αντίδραση, όπως η απουσία από το γκαλά απονομής βραβείων της FIA, ήταν απόλυτα κατανοητή. Σίγουρα, στο μυαλό του η μάχη του πρωταθλήματος χειραγωγήθηκε στο φινάλε από τον Μάικλ Μάσι.
Σίγουρα πέρασε ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν καθρέφτη ή κοιτώντας συγκλονιστικά ηλιοβασιλέματα στην άγρια Δύση, μονολογώντας, λέγοντας όσα θα ήθελε να έλεγε αν είχε μπροστά του ένα μικρόφωνο εκείνες τις ώρες. Όμως κράτησε αυτά τα λόγια, αυτό το παράπονο, για τον εαυτό του. Όσο κι αν τον έπνιγε η αδικία. Όπως στην πίστα τα 37 του χρόνια εξασφαλίζουν περίσσια εμπειρία που του έδινε σε πολλές περιπτώσεις πλεονέκτημα έναντι του ταχύτατου αλλά άπειρου από πρωταθλητισμό “Mad Max”, έτσι και εκτός πίστας, έκανε την πιο έξυπνη κίνηση.
Όμως, πανέξυπνη ήταν και η επικοινωνιακή στρατηγική της Mercedes. Μάλλιασε η γλώσσα μου να το λέω, πιάστηκαν τα δάκτυλα να το πληκτρολογώ όλο αυτό το διάστημα: «Δεν υπάρχει περίπτωση να τα παρατήσει ο Χάμιλτον». Μετά από ένα διάστημα φάνταζε φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Η γερμανική ομάδα ήξερε «from day one» πως δεν θα είχε καμία απολύτως τύχη αν επέλεγε να εφεσιβάλλει τις αποφάσεις των αγωνοδικών στο Άμπου Ντάμπι. Διατήρησε όμως την επικοινωνιακή φασαρία μέχρι να έρθει η ανακοίνωση της FIA πως θα υπάρξει έρευνα σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν. Κι έπειτα, για το… καλό του σπορ, έκανε πίσω και έληξε το θέμα εκεί. Σε ομαδικό επίπεδο γιατί σε ατομικό, είχε ένα ακόμα εξαιρετικό διαπραγματευτικό ατού στα χέρια. Την απειλή αποχώρησης του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή ως διαμαρτυρία για τα κακώς κείμενα της FIA.
Έντεχνα, βάσει μόνο μίας δήλωσης του επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes Τότο Βολφ, δημιουργήθηκε ένα αφήγημα που άρχισε να γιγαντώνεται με γεωμετρική πρόοδο από τα αδηφάγα social media. Το κοινό «φαγωνόταν» στα σχόλια κάτω από κάθε post, την ώρα που ο Λούις καθάριζε το μυαλό του και περνούσε χρόνο με οικογένεια και φίλους. Αυτό θα έπρεπε να αποτελεί τροφή για σκέψη, για το πόσο «πιόνι» μπορεί να γίνει εύκολα ο οποιοσδήποτε, να σκάει, να πλακώνεται για… «σώβρακα και φανέλες» την ώρα που αυτοί που θα έπρεπε να σκάνε, έχουν προ πολλού προσπεράσει.
Θεωρώ εξαιρετικά πιθανό, αν ήταν ακόμα στον προεδρικό θώκο ο Ζαν Τοντ, να είχε ενδεχομένως προχωρήσει σε κινήσεις που θα ικανοποιούσαν ακόμα περισσότερο τη Mercedes, η οποία κακά τα ψέματα: προσπάθησε τα πάρει τα μέγιστα από μία ατυχή και άδικη στιγμή. Να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά. Όμως με την προεδρία της FIA να αλλάζει χέρια, θα ήταν ένδειξη αδυναμίας να υποκύψει το νέο «αφεντικό» στην επικοινωνιακή πίεση. Γι’ αυτό ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ ξεκαθάρισε από νωρίς πως θα προχωρήσει σε τομές αλλά δεν θα ανακοινώσει τίποτα πριν ταξιδέψουν όλοι στο Μπαχρέιν. Κοινώς, έδειξε πως δεν εκβιάζεται και με αυτή την κίνηση ματ, απάντησε στη μπλόφα της Mercedes.
Όπως λέγαμε και στην video-ανασκόπηση της σεζόν του 2021 που κάναμε στο Gazzetta, υπήρχαν ξεκάθαροι λόγοι που ο Χάμιλτον θα έδινε κανονικά το «παρών» στην εκκίνηση του Grand Prix του Μπαχρέιν στις 20 του Μάρτη.
#1 Είναι επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ο ανταγωνισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι του DNA του κι όσο το σώμα του μπορεί να ακολουθεί το πνεύμα, δεν υπάρχει περίπτωση να τα παρατήσει. Ειδικά ηττημένος.
#2 Πέρα από τον εγωισμό, στο βάθος του μυαλού του είναι και οι αριθμοί. Έχει ισοπεδώσει σχεδόν όλα τα ρεκόρ εκεί έξω: δεν θέλει να μοιράζεται την κορυφή των τίτλων με τον Μίκαελ Σουμάχερ, διψάει για το 8ο!
#3 Ξέρει πως αν έφευγε τώρα, αυτό που θα έμενε θα ήταν πως το «έσκασε από μία μάχη». Όχι αυτή με τον Φερστάπεν – αναφέρομαι στην εσωτερική μάχη της Mercedes. Με τον επίδοξο διάδοχο του στη γερμανική ομάδα, επίδοξο διάδοχό του στο θρόνο, επίδοξο διάδοχό του στο ρόλο του ήρωα των Βρετανών. Ο Τζορτζ Ράσελ έχει περγαμηνές να πρωταγωνιστήσει, δεν θα είναι ούτε Νίκο Ρόσμπεργκ, ούτε Βάλτερι Μπότας. Ο κόσμος το ξέρει, ο Λούις το ίδιο. Δεν θα το σκάσει λοιπόν από τη μάχη. Κι επειδή ανέφερα τον Γερμανό, εκείνος έκανε το απόλυτο: έφυγε πρωταθλητής. Το ίδιο θέλει να κάνει κι ο Λούις.
Επιπρόσθετα, υπήρχαν και ξεκάθαρες ενδείξεις πως η «απειλή» αποχώρησης δεν είχε την παραμικρή βάση. Το συμβόλαιο του με τη Mercedes που τρέχει για μία ακόμα σεζόν, δεν ήταν μία από αυτές - τα συμβόλαια είναι για να σπάνε, το έχουμε δει πολλάκις.
Όμως ο Χάμιλτον ήταν κανονικά δηλωμένος στις επίσημες συμμετοχές του 2022. Επίσης, λόγω της ιδιαιτερότητας της μεγάλης αλλαγής των κανονισμών, δεν υπήρχαν περιθώρια για να τραβήξει παραπέρα το έργο. Ο 37χρονος πρέπει να είναι στην πίστα στις 23 Φεβρουαρίου που ξεκινούν οι δοκιμές της Βαρκελώνης, εκεί όπου κάθε χιλιόμετρο με το νέο μονοθέσιο θα είναι χρυσός. Αν ερχόταν αλλαγή φρουράς, θα έπρεπε ο διάδοχος να είναι τότε στην πίστα. Και το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου: αν αποχωρούσε ο Χάμιλτον, ποιος θα έπαιρνε τη θέση του έτσι όπως έχει διαμορφωθεί το τοπίο; Ο Νικ ντε Βρις από τη Formula E;
Ο Χάμιλτον λοιπόν δεν… επέστρεψε στη Formula 1. Επέστρεψε από τις διακοπές του. Γιατί από τη Formula 1 δεν έφυγε ποτέ. Είναι εδώ και θα είναι πιο λυσσασμένος από ποτέ όταν ξεχυθεί στην πίστα του Μπαχρέιν. Αδημονώ λοιπόν να τον δω να μάχεται, στα καλύτερά του και σε ένα πρωτάθλημα που υπόσχεται μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Με ή χωρίς τον Μάικλ Μάσι στο ρόλο του διευθυντή αγώνα.
Φωτογραφίες: Mercedes-AMG Petronas
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
ApJim99
Διψαω για 30 δευτερόλεπτα gap ΜΠΡΟΣΤΑ από τους άλλους σε κάθε αγώνα. Θέλω να τον βλέπω να δαμάζει την άσφαλτο. Να οδηγεί μόνος του με Ρυθμό λιονταριού όπως στο abu Dhabi . Η πίστα να είναι παραδομένη στα 4 λάστιχα 18" που τα δαμάζουν το τιμόνι και τα pedals από την w13 eq performance με τα καλύτερα setups. Θέλω τον George να είναι το δεξί του χέρι και να απορροφά εμπειρία που θα τον κάνει αήττητο. Αυτό είναι το όνειρο μου!
AERO
συμφωνώ με τον αρθρογραφο
Κ.Μ
Την ικανότητα του Χάμιλτον σαν οδηγός δεν την αμφισβητεί κανένας, αλλά όχι όμως και την ικανότητα της ομάδας του να επηρεάζει και να εκβιάζει καταστάσεις.
Blue and Green
Ακομη να αποδεχτουν καποιοι την περσινη ηττα τους. 5 χρονια «παρακαλουσαν» για ανταγωνισμο και μια χρονια που τον ειχαν (με χειροτερο μονοθεσιο βεβαια η RB) το εχασαν. Αποδεχτειτε οτι ολα τελειώνουν καποτε και το νεο φαβορι ειναι ο Μαξ λογω ικανοτητων και ομαδας.
Ladislau Kubala Stecz
Απο που προκθπτει το χειροτερο μονοθεσιο? Εβλεπες επιλεκτικα μονο τους αγωνες που κερδζιε η Merc? Γιατι εγω δεν ειδα χειροτερη RBR σε λιγο θα μας πειτε οτι και κοντρα στην FIA το πηρε.
ΓιάννηςL
Συμφωνώ στα παραπάνω, με την υποσημείωση ότι το μέτωπό Mercedes - FIA δεν έχει κλείσει. Και θα ενταθεί ακόμα περισσότερο εάν τελικά δεν απομακρυνθεί ο Μάσι. Νομίζω πως η Mercedes το έχει καταστήσει επικοινωνιακά σαφέστατο ότι αν δεν απομακρυνθεί ο συγκεκριμένος η "αντιπαλότητα" θα συνεχιστεί, και αυτό σίγουρα δεν θα κάνει καλό ούτε στη FIA ούτε στην F1. Απλώς φαντάζομαι ότι ο νέος επικεφαλής της FIA για τους ίδιους λόγους που δεν ανακοίνωσε αλλαγές πριν το Μπαχρέιν, δεν ανακοίνωσε ακόμα και την απομάκρυνση του Μάσι. Πιθανότατα προσπαθεί να κερδίσει όσο περισσότερο χρόνο μπορεί ώστε επικοινωνιακά το θέμα να πέσει και σε περίπου ανύποπτο χρόνο να τον "ξηλώσει". Το σίγουρο είναι ότι με τον Μάσι στη θέση του η διαδικασία θα έχει πολλά προβλήματα, και μάλλον το μεγαλύτερο πρόβλημα της FIA είναι πώς θα τον "ξηλώσει" χωρίς αυτό να φανεί ως "υποχώρηση" απέναντι στη Mercedes. Εκτιμώ πώς θα το κάνει μετά το πόρισμα της σχετικής έρευνας το οποίο δεν νομίζω να μην έχει προκύψει μέχρι το Μπαχρέιν.
Darkboy
Ευελπιστώ να γίνει ένα έντιμο πρωτάθλημα, ναι μεν το περσινό ήταν θεαματικότατο -αλλά υπήρξε και καραμπινάτη κλοπή του τίτλου! Τέσπα, τσίτα τα γκάζια Lewis!
Lorem Ipsum
Εδω δε κωλωσε οταν ο πατερας του εκανε 3 δουλειες για να παλευει εκεινος με τα πλουσιοπαιδα και τα παιδια πρωην οδηγων και θα το κανει τωρα;; Το γραφαμε πως αυτα ειναι παιχνιδια της Μερσεντες για να προσθεσει πιεση. Και καλα κανει η Μερσεντες, γιατι η σημερινη Φ1, ειναι κατα 90% πολιτικη, αρα χρειαζεται να τα εχεις καλα με τους αγωνοδικες, τους αλυταρχες, τους υπευθυνους, τους Σαουδαραβες, τους Αμερικανους κ.ο.κ. Το αν τρεχεις κι αν εισαι 30'' μπροστα απο τον αλλον, το αν κανεις παρανομιες, το πως και ποιον προσπερνας κτλ, ειναι δευτερευουσας σημασιας.
kots.
Το πολιτικό παιχνίδι η Μερσεντές δεν το έπαιξε φέτος πρώτη φορά. Το ξέρει πολύ καλά. Είναι και ένας απ' τους λόγους που είχε σαρώσει τα πρωταθλήματα τα προηγούμενα χρόνια
iceman17
Φιλε παντα η φόρμουλα 1 ηταν πολιτική δυστυχως ...από εποχές Σεννα - Προστ δυστυχως ,μπορει και πιο πίσω απλα δεν ξερω γιατι τοτε δεν είχα γεννηθεί καν