Από 17.100 ευρώ η νέα Toyota Corolla (pics & vid)

Γιώργος Βαρίνος
Από 17.100 ευρώ η νέα Toyota Corolla (pics & vid)
Αν και το όνομα Corolla ποτέ δεν εγκαταλείφθηκε, η εμφάνιση τριών ταυτόχρονα αμαξωμάτων και η εγκατάλειψη του ονόματος Auris, δημιουργεί ένα παγκόσμιο buzz, καθώς η δωδέκατη γενιά της Corolla, είναι ένα πραγματικά πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο.

Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην παρουσίαση της νέας Toyota Corolla στην Μαγιόρκα, το νέο βαρύ πυροβολικό της Ιαπωνικής mega εταιρείας, είναι και πολύ όμορφο εκτός των γνωστών άλλων χαρισμάτων που διαθέτουν τα αυτοκίνητα της Toyota.

Στην έκθεση της Γενεύης του 2018, έγινε γνωστό πως θα υπάρξει από το 2019 η πλήρης επιστροφή του ονόματος της Corolla σε όλη την γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου της Toyota, Αν και υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια στην γκάμα της Toyota μια Corolla, ήταν ένα αυτοκίνητο μόνο σε αμάξωμα sedan, που δεν προσφερόταν σε υβριδικές εκδόσεις και δεν ενδιέφερε έτσι τον πολύ κόσμο. Από την άλλη μεριά το Auris παρουσιάστηκε ως αντικαταστάτης της Corolla hatchback το 2006 στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά για το 2019 η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να εγκαταλείψει το Auris και να επιστρέψουν για το σύνολο των προσφερόμενων αμαξωμάτων την αρχική -πολύ ισχυρή από άποψη marketing- ονομασία του μικρομεσαίου τους μοντέλου στο πολύ δυνατό εμπορικά C Segment.

Η νέα Corolla μοιράζεται την πλατφόρμα της με την τελευταία γενιά Prius και C-HR και διατίθεται σε τρεις τύπους αμαξώματος, hachback, sedan και Touring Sports. Kαι ναι... είναι πολύ όμορφη εμφανισιακά και στα τρια αμαξώματα!

 

Οι Ιάπωνες έκαναν καταπληκτική δουλειά δημιουργώντας ένα σχήμα που κατά γενική ομολογία αρέσει σε όλους. Ο Πρόεδρος Άκιο Τογιόντα, ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota, Κιιχίρο Τογιόντα, αποφάσισε πως πρέπει να σταματήσει η παραγωγή και εξέλιξη βαρετών αυτοκινήτων. «Τέρμα τα βαρετά αυτοκίνητα» είπε και οι executives της μάρκας έλαβαν το μήνυμα. Μέσω της πλατφόρμας «TNGA GA-C» («Toyota New Global Architecture GA-C») που προφέρει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και αυξημένη ακαμψία στο πλαίσιο, εφοδίασαν την Corolla με έναν ολοκαίνουργιο, υβριδικό, δίλιτρο κινητήρα με απόδοση 180 ίππων και πολλαπλά προγράμματα απόδοσης δημιουργώντας έτσι ένα οικολογικό GTi που πολλοί θα εκτιμήσουν καθώς μετατρέπουν το όμορφο hachback στον ήρωα του βιβλίου του Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον, Δόκτωρ Τζέκιλ και κύριος Χάιντ!

Βεβαίως δεν προσφέρεται ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μόνο με έναν δίλιτρο άγριο αλλά και οικονομικό κινητήρα και φυσικά υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες εκδόσεις.

Η νέα Corolla θα διατίθεται με τον 1.2 Turbo βενζινοκινητήρα των 116 PS (που διαθέτει σύστημα VVT-iW στις βαλβίδες εισαγωγής και λειτουργεί σε κύκλο Atkinson σε συνθήκες χαμηλού φορτίου) για τις εκδόσεις hachback και Touring Sports, με έναν βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων απόδοσης 132 ίππων (μόνο για το Sedan), τον γνωστό 1.8 λίτρων Hybrid με απόδοση 122 ίππων και με τον καινούργιο 2.0λιτρο Hybrid που όπως είπαμε αποδίδει 180 άγρια (αν χρειαστεί) άλογα. Και οι δύο υβριδικοί κινητήρες θα εφοδιάζουν τις εκδόσεις hachback και Touring Sports.

Βλέπουμε πως καλύπτονται όλα τα γούστα και φυσικά οι κινητήρες έχουν εξελιχθεί για να είναι ιδιαίτερα οικονομικοί και να εκπέμπουν όσο το δυνατόν λιγότερους ρύπους.

Το σύστημα «Toyota Safety Sense» περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ενώ υπάρχουν συστήματα όπως το Pre-Collision System, το intelligent Adaptive Cruise Control, το Lane Departure Alert, το Lane Trace Assist και πολλά άλλα. Η παθητική ασφάλεια είναι σε υψηλό επίπεδο και όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν και αερόσακο γονάτων οδηγού, πέραν των μετωπικών και πλευρικών.

Στο εσωτερικό επικρατεί πολυτέλεια, η επιλογή των υλικών είναι πέρα από κάθε κριτική αγγίζοντας premium επίπεδα ποιότητας και συναρμογής και η εργονομία βρίσκεται επίσης σε απλησίαστα επίπεδα. Η 8ιντσών οθόνη κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα, αλλά λάμπει με την απουσία της η συνδεσιμότητα με Apple Car Play ή Android Auto. Mια περίεργη απόφαση που μας είπαν πως μπορεί και να άλλαξει στο μέλλον.

Στον δρόμο η νέα Corolla είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνεργασία με τις ριζικά επανασχεδιασμένες αναρτήσεις (η πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους πλέον) περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές, ενώ το τιμόνι δημιουργεί μια οδηγοκεντρική διάθεση καθώς μεταφέρει «αίσθηση» στο πως κινείται το αυτοκίνητο σε σβάλτους ρυθμούς. Ένα χαρακτηριστικό που δεν υπήρχε στα άχρωμα και άνοστα Auris, που αν και εξαιρετικά προϊόντα, δεν είχαν καθόλου οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

Δεν καταφέραμε να οδηγήσουμε τον απλό 1600άρι βενζινοκινητήρα, που δεν ενθουσίασε 2-3 συναδέλφους που το οδήγησαν, οδηγήσαμε όμως τις δύο υβριδικές εκδόσεις με τους 122 και 180 ίππους και το CVT κιβώτιο (που είναι ακόμα θορυβώδες αλλά μας άρεσε αυτό...) και ενθουσιαστήκαμε. Η μικρή 1.2 έκδοση απλώς αναφέρθηκε και δεν υπήρχε διαθέσιμη στην παρουσίαση. Το 1.8 Hybrid με τους 122 ίππους είναι η χρυσή τομή, οικονομίας απόδοσης και ελαστικότητας, ενώ ο 2.0λιτρος με τους 180 ίππους, τα paddles στο τιμόνι και τα πολλαπλά modes απόδοσης απευθύνεται σε ανήσυχους οικογενειάρχες. Στην δίλιτρη έκδοση θα θέλαμε καθίσματα με πιο καλή πλευρική στήριξη -αλλά υπάρχουν ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Συμπερασματικά η νέα Corolla είναι όμορφη, δυναμική, ποιοτική, οδηγοκεντρική (ειδικά στην 2λιτρη έκδοση) και φυσικά διαθέτει τις γνωστές αξίες της μάρκας, που είναι η εξωπραγματική αντοχή στο χρόνο, η απουσία βλαβών και η πολύ υψηλή τιμή μεταπώλησης ως «μεταχειρισμένο», αξίες που την καθιστούν, ακαταμάχητη όπως δείχνουν και οι πωλήσεις...

Οι βασικές εκδόσεις θα έχουν πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, με στάνταρ το Toyota Sense II, Full LED προβολείς, διζωνικό κλιματισμό (μόνο για τις υβριδικές εκδόσεις), πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών TFT, eCall & Connected Service. Έξτρα θα διατίθενται πολλά στοιχεία όπως η οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη οργάνων 7 ιντσών ΤFT. Στις πιο ακριβές εκδόσεις θα διατίθενται πρόσθετος προαιρετικός εξοπλισμός, όπως ζάντες 17 και 18 ιντσών, ηλιοροφή, μπάκετ καθίσματα και πολλά ακόμα.

Οι τιμές ξεκινούν από την βασική έκδοση sedan με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και τα 17.100 ευρώ.
Η έκδοση hatchback των 1.2 λίτρων θα ξεκινά από τα 17.430 ευρώ. Η Hybrid των 1,8 λίτρων από τα 20.800 ευρώ και η δίλιτρη υβριδική από τα 25.490 ευρώ. Η Touring Sports 1.8 Hybrid θα ξεκινά από τα 22.500 ευρώ. Tα αυτοκίνητα είναι ήδη διαθέσιμα στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!