MotoGP: Η σεζόν του 2020 σε... fast forward
Λίγες μόλις ημέρες πέρασαν από τον τελευταίο αγώνα του MotoGP για το 2020 στην Πορτογαλία. Το κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσικλετών έκανε τον κύκλο του για φέτος και ομολογουμένως, ήταν μια από τις πιο ξεχωριστές χρονιές που έχουμε ζήσει! Για αρχή, ο κορονοϊός αποσυντόνισε εντελώς το πρόγραμμα. Λίγο πριν την εκκίνηση των αγώνων η πανδημία χτύπησε την πόρτα της Ευρώπης και ο κόκκινος συναγερμός που σήμανε, καθυστέρησε για αρκετούς μήνες το πρώτο Γκραν Πρι. Τελικά οι υπεύθυνοι κατάφεραν να φτιάξουν ένα πρόγραμμα, αν και με λιγότερες διοργανώσεις, ενώ απουσίαζαν τα μακρινά ταξίδια και η δράση του MotoGP περιορίστηκε, κυρίως, σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Έπεσε έξω η Honda
Ξεκινώντας από την αρχή, είδαμε ότι η Honda με τον Μαρκ Μάρκεθ και τον Άλεξ Μάρκεθ στο δυναμικό της, προσπάθησε να υπερασπιστεί τον τίτλο της πρωταθλήτριας της προηγούμενης χρονιάς. Γρήγορα όμως, ο Μαρκ Μάρκεθ είχε μια πτώση που του κόστισε, τελικά, όλη τη σεζόν. Ο πρωταθλητής του 2019 ήθελε να γυρίσει αρκετά νωρίτερα, τα σενάρια έλεγαν ότι ίσως καταφέρει να επιστρέψει στην πίστα ακόμη και μια εβδομάδα μετά, όμως μάλλον έπεσαν έξω σε ο,τι αφορά τη σοβαρότητα της κατάστασής του και έκαναν λάθος προβλέψεις. Όλη η χρονιά πέρασε χωρίς τον Μαρκ στη Repsol Honda, ο Στέφαν Μπραντλ πήρε τη θέση του και ο Άλεξ Μάρκεθ δεν κατάφερε τίποτα περισσότερο από μερικά βάθρα μέσα σε μια μέτρια για αυτόν χρονιά.
Το γεγονός ότι έλειψε ο Μαρκ Μάρκεθ όμως άνοιξε το δρόμο για περισσότερο... ανταγωνισμό. Κακά τα ψέματα, ο Ισπανός δεν αφήνει πολλά περιθώρια στους άλλους αναβάτες μέσα στην πίστα και αποτελεί τον πιο σκληρό αντίπαλο στο grid. Κάπως έτσι λοιπόν το πρωτάθλημα πήγε στον Ζοάν Μιρ. Ο αναβάτης της Suzuki με μόλις μια νίκη, αλλά συνολικά πολύ καλές παρουσίες στους αγώνες κατάφερε να επικρατήσει στο βαθμολογικό πίνακα των οδηγών και να δώσει και στη Suzuki έναν τίτλο μετά από 20 χρόνια. Μάλιστα πήραν και το πρωτάθλημα ομάδων ενώ λίγο έλειψε να φτάσουν στο πολυπόθητο triple crown παίρνοντας και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Στον τελευταίο αγώνα πήγαν ισόβαθμοι με την Ducati αλλά τελικά το ιταλικό εργοστάσιο τους πήρε αυτόν τον τίτλο και έτσι «περιορίστηκαν» στους 2 από τους 3. Ήταν το πρώτο πρώτάθλημα κατασκευαστών για την Ducati από την εποχή του Κέισι Στόουνερ. Την τελευταία φορά, το είχαν πάρει το 2007.
Οι αριθμοί λένε ότι:
- Η Suzuki πήρε τίτλο μετά από 20 ολόκληρα χρόνια
- 9 διαφορετικοί αναβάτες κέρδισαν σε Γκραν Πρι φέτος
- 5 διαφορετικοί αναβάτες πήραν φέτος την παρθενική τους νίκη στο MotoGP
- 3 διαφορετικές ομάδες κέρδισαν τις πρώτες τους νίκες στο MotoGP
- 8 διαφορετικοί αναβάτες κέρδισαν οκτώ συνεχόμενους αγώνες
Για το παραπάνω, τονίζουμε ότι οι Φάμπιο Κουαρταραρό, Μπραντ Μπίντερ, Μιγκέλ Ολιβέιρα, Φράνκο Μορμπιντέλι και Ζοάν Μιρ ήταν οι πέντε αναβάτες που πήραν φέτος την παρθενική τους νίκη στη μεγάλη κατηγορία. Επίσης η Petronas SRT, η KTM Factory Racing και η KTM Tech 3 ήταν οι τρεις ομάδες που για πρώτη φορά είδαν αναβάτη τους να κερδίζει σε Γκραν Πρι του MotoGP.
Πολύ πίσω έμεινε ο Βαλεντίνο Ρόσι
Βέβαια, είχαμε και αρνητικά ρεκόρ και δυστυχώς, αυτά αφορούν τον Βαλεντίνο Ρόσι, έναν θρύλο του MotoGP που φέτος είχε την τελευταία του χρονιά με την εργοστασιακή Yamaha και από του χρόνου, θα συνεχίσει με τη δορυφορική Petronas. Ο «Γιατρός» λοιπόν τερμάτισε στη χειρότερη θέση που έχει βρεθεί ποτέ στην καριέρα του στο πρωτάθλημα οδηγών. Η 15η θέση που πήρε δεν αντικατοπτρίζει ούτε τις ικανότητές του, ούτε το όνομά του, ενώ για πρώτη φορά βρίσκεται εκτός της κορυφαίας επτάδας. Σε αυτό πάντως, έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο το γεγονός ότι νόσησε από κορονοϊό και έχασε κάποιους αγώνες, ενώ από λάθη του μέτρησε και αρκετές πτώσεις μέσα στη χρονιά. Από όλους τους αναβάτες του grid βρέθηκε πρώτος θετικός στον Covid-19 και ακολούθησε μόλις ένας ακόμη, ο Ίκερ Λεκουόνα.
Τελικά, η χρονιά έκλεισε με 14 αγώνες στο σύνολό της, σε εννέα πίστες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!