Τι έχουμε μάθει μέχρι τώρα για την απόδοση των ομάδων στο MotoGP

Γιώργος Βαρίνος
Τι έχουμε μάθει μέχρι τώρα για την απόδοση των ομάδων στο MotoGP
Ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες μέρες οι δοκιμές της κατηγορίας MotoGP στην πίστα του Κατάρ. Ας δούμε τι κατάφερε η κάθε ομάδα και ποια είναι μέχρι τώρα η θεωρητική της δυναμικότητα.

Αναμφισβήτητα ο μεγάλος απών στις πρώτες δοκιμές του Μαρτίου δεν ήταν άλλος από τον Μαρκ Μάρκεθ. Ο ισπανός που τραυματίστηκε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς του 2020, δεν έχει ακόμα ανάκτησει το 100% της φυσικής του κατάστασης και είναι αμφίβολο αν θα ρισκάρει να ξεκινήσει την χρονιά με τη Honda. Μόλις πριν λίγες μέρες κατάφερε κι ανέβηκε σε μια μοτοσυκλέτα mini GP και έκανε μερικούς γύρους ώστε να αξιολογήσει μόνος του πόσο καλά λειτουργεί το χέρι του. Να θυμίσουμε ότι ο Μάρκεθ έσπασε το βραχίονά του και ταλαιπωρήθηκε για πολλούς μήνες με πολλές επιχειρήσεις.

Να σημειώσουμε πως η κυβέρνηση του Κατάρ σε συνεργασία με την οργάνωση της Dorna, που διοικεί εμπορικά το σπορ, έδωσαν την ευκαιρία σε οδηγούς, μηχανικoύς και υπαλλήλους των ομάδων να κάνουν εμβόλιο για τον Covid–19, εφόσον όλοι θα είναι υποχρεωμένοι να μείνουν στο Κατάρ μέχρι τις 5 Απριλίου, που θα ολοκληρωθούν το επόμενο προγραμματισμένο τριήμερο δοκιμών (της Moto2 kai Moto3) και οι δύο πρώτοι αγώνες της σεζόν.

Η πρώτη μέρα των δοκιμών έδειξε σε πόσο καλή κατάσταση βρίσκεται η ομάδα της Ducati με τον Τζακ Μίλερ αλλά και πόσο καλά εγκλιματίστηκε αμέσως ο Πολ Εσπαργκαρό, στη σέλα της Honda. Ο Ζαρκό έδειξε πως βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση ενώ αναμφισβήτητα ήταν μεγάλη έκπληξη, η πολύ δυνατή εμφάνιση του Αλέιξ Εσπαργκαρό με την αναγεννημένη Aprilia. Είναι ξεκάθαρο πως οι Iταλοί έκαναν καταπληκτική δουλειά και πλέον η μοτοσικλέτα της Aprilia, μπορεί να διεκδικήσει βάθρα και υπό προϋποθέσεις νίκες.

Αρνητική έκπληξη η απόδοση του Βαλεντίνο Ρόσι, που τουλάχιστον την πρώτη μέρα δεν βρήκε κάποιες λύσεις. Ενδεικτικό του τρομερού συναγωνισμού είναι γεγονός πως 11 αναβάτες βρίσκονταν στο τέλος, στο ίδιο δευτερόλεπτο.

 

Η 2η και προτελευταία ημέρα δοκιμών έδειξε πως η Yamaha βρήκε πολλές λύσεις με τον Μάβερικ Βινιάλες να κυριαρχεί, πλησιάζοντας το άτυπο ρεκόρ του Τζακ Μίλερ από την προηγούμενη μέρα, δίχως όμως να καταφέρνει να το ξεπεράσει. Πίσω του βρέθηκε με την A-Spec M1 που βασίζεται πάρα πολύ σ’ αυτή του 2019, ο Φράνκο Μορμπιντέλι και στην 3η θέση ανέβηκε την τελευταία στιγμή και ο Φάμπιο Κουαρταραρό κλειδώνοντας για την Yamaha τις 3 πρώτες θέσεις.

Χαμόγελα θα πρέπει να υπάρχουν και στο γκαράζ της Aprilia, αφού για μία ακόμη ημέρα η μοτοσυκλέτα τους δούλεψε απροβλημάτιστα και όχι μόνο αυτό, αλλά κατάφερε να είναι εκεί, κοντά στους πρώτους. Η Suzuki αντιμετώπισε κάποια τεχνικά πρόβλήματα με αποτέλεσμα ο Πρωταθλητής του 2020, Ζοάν Μιρ να κάνει τους λιγότερους γύρους από κάθε άλλον οδηγό της μεγάλης κατηγορίας, μόλις 37 στο σύνολο. Ακόμα κι έτσι όμως, κατάφερε να είναι άνετα μέσα στη δεκάδα, κατακτώντας την 6η θέση με διαφορά μικρότερη από έξι δέκατα από την κορυφή. Ωστόσο είχαμε σημαντική βελτίωση από τον Ρόσι καθώς ανέφερε πως είναι πολύ ευχαριστημένος με τους χρόνους του ενώ είχαμε και ένα ρεκόρ τελικής ταχύτητας με τον Ζαρκό! Συγκεκριμένα η “παγίδα” ταχύτητας της πίστας Losail κατέγραψε 357.6 χλμ/ώρα! Έτσι έχουμε νέο ρεκόρ τελικής και είναι σίγουρο ότι η πραγματική τελική ταχύτητα μπορεί να ξεπερνά τα 360 χλμ/ώρα, καθώς οι μοτοσυκλέτες φρενάρουν τώρα πιο μετά από το σημείο μέτρησης της τελικής, καθώς τα φρένα βελτιώνονται!

Η 3η μέρα των δοκιμών πήγε ουσιαστικά χαμένη καθώς μια αμμοθύελα έπληξε την πίστα, κάνοντας πολύ δύσκολη και επικίνδυνη την προσπάθεια επίτευξης κορυφαίων χρόνων.

Συμπερασματικά βλέπουμε πως η Ducati βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση με τους Tζακ Μίλερ, Πέκο Μπανάια αλλά και Ζουάν Ζαρκό, ενώ πολύ κοντά της βρίσκεται η Yamaha και με τις δύο ομάδες της αλλά και τους 4 οδηγούς της! Σε πολύ καλή κατάσταση είδαμε τον Πολ Εσπαργκαρό με Honda αλλά και τον αδελφό του Αλέιξ με Aprilia.

Ραντεβού λοιπόν στις 28 Μαρτίου με το Barwa Grand Prix of Qatar τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Mέχρι τότε ας δούμε και ας μελετήσουμε τους συνδυασμένους χρόνους όλων των ημερών και όλων των οδηγών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!