Ιταλία: Τρομακτική η πτώση πωλήσεων των αυτοκινήτων
Δίχως κουλτούρα online αγορών, κλειστά καταστήματα και αδυναμία ταξινόμησης λόγω δυσλειτουργίας του δημόσιου τομέα, η αγορά καινούριων αυτοκινήτων σχεδόν μηδενίστηκε στην Ιταλία το μήνα Απρίλιο. Ο χειρότερος μήνας από την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού, κάνει ακόμα και το Μάρτιο με τις μειωμένες κατά 72,2% ταξινομήσεις, να μοιάζει ένας καλός μήνας.
Παρότι δεν έχει “κλείσει” ο Απρίλιος, η Ένωση Εισαγωγέων Αντιπροσώπων της Ιταλίας (UNRAE) εξέδωσε επείγουσα ανακοίνωση η οποία αναφέρει: “Χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε τα επίσημα στοιχεία στο τέλος του μήνα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι βέβαιο ότι η κατάσταση της αγοράς αυτοκινήτων στην Ιταλία είναι δραματική. Μόλις 2.073 μονάδες έχουν ταξινομηθεί, μέχρι την περασμένη Παρασκευή 24 Απριλίου. Η εκτίμηση της UNRAE για ολόκληρο τον Απρίλιο είναι μείωση στις ταξινομήσεις κατά περίπου 97% -98%: 3 ή 4.000 συνολικά καινούρια αυτοκίνητα αναμένεται να πωληθούν. Η σύγκριση με τις 175.000 μονάδες του ίδιου μήνα του περασμένου έτους μας αφήνει έκπληκτους”.
Μέσα σε αυτό το εξαιρετικά αρνητικό κλίμα, η UNRAE σε συνεργασία με όλες τις Ενώσεις που εμπλέκονται στην αγορά, στην χρήση και στη συντήρηση των αυτοκινήτων, ζητά από την κυβέρνηση της Ιταλίας γενναία κίνητρα για την άμεση τόνωση της ζήτησης, όταν ανοίξουν οι εκθέσεις αυτοκινήτων στις 4 Μαΐου, σύμφωνα με το πλάνο για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Τα αιτήματα των αντιπροσώπων
Πιο συγκεκριμένα, η UNRAE προτείνει τη διατήρηση του Ecobonus, ενός κινήτρου που έδωσε από το Μάιο του 2019 η ιταλική κυβέρνηση για την αγορά αυτοκινήτων χαμηλών ρύπων και προβλέπει:
- Έως 6.000 ευρώ επιδότηση για αγορά νέου αυτοκινήτου με εκπομπές CO2 έως 20 γρ./χλμ.
- Έως 4.000 ευρώ επιδότηση για αγορά νέου αυτοκινήτου με εκπομπές CO2 από 20 - 60 γρ./χλμ.
Ταυτόχρονα, η Ένωση ζητά από την κυβέρνηση μια τρίτη κατηγορία Ecobonus, για αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 60-95 γρ./χλμ, στα οποία η επιδότηση θα είναι περίπου 2.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω μέτρα, η UNRAE ζητά τη διατήρηση του μέτρου του Ecobonus και το 2021, αύξηση των εκπιπτόμενων ποσών από τη φορολογία για τα εταιρικά αυτοκίνητα και έκπτωση του ΦΠΑ έως και 100%, καθώς και μέτρα για την τόνωση της αγοράς νέων φορτηγών και λεωφορείων.
Να σημειώσουμε ότι αντίστοιχα κίνητρα έχουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ πλέον σε κεντρικό επίπεδο Ε.Ε. οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ζητήσει επίσης επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές. Στην Ελλάδα η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει τη θεσμοθέτηση κάποιων κινήτρων για αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων εντός του 2020, ωστόσο πλέον θα πρέπει να εξεταστεί και το ενδεχόμενο της απόσυρσης.
Να υπενθυμίσουμε άλλωστε ότι και η ελληνική αγορά κατακρημνίστηκε το μήνα Μάρτιο, παρότι οι εκθέσεις αυτοκινήτων ήταν τυπικά ανοιχτές, με μείωση στις ταξινομήσεις που έφτασε στο 60,7%. Μάλιστα ο μήνας Απρίλιος αναμένεται κατά πολύ χειρότερος, πιθανότατα κοντά στα ιταλικά δεδομένα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!