Audi: Με μικρότερη αυτονομία τα ηλεκτρικά του μέλλοντος

Πέτρος Σηφαλάκης
Audi: Με μικρότερη αυτονομία τα ηλεκτρικά του μέλλοντος
Σύμφωνα με τον CEO της Audi οι τεράστιες αυτονομίες από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων απλώς καλύπτουν τις... ανασφάλειες των οδηγών σήμερα. Όταν συνηθίσουμε στην ηλεκτροκίνηση, τα δεδομένα θα αλλάξουν.

Οι περισσότερες έρευνες που γίνονται δείχνουν ότι οι οδηγοί που «αντιστέκονται» στην ηλεκτροκίνηση προβληματίζονται κατά κύριο λόγο από την αυτονομία των συγκεκριμένων μοντέλων και την ταχύτητα φόρτισης. Ένα εξελιγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα μπορεί να κάνει 300-400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση της μπαταρίας, ίσως και λίγα περισσότερα, ανάλογα με τις συνθήκες και τη μπαταρία που εφοδιάζεται. Η Audi όμως λέει ότι στην πραγματικότητα, αυτό είναι μια ανασφάλεια που βιώνουμε επειδή δεν είμαστε εξοικειωμένοι στην ηλεκτροκίνηση.

Οι επιστημονικοί κύκλοι τονίζουν συνεχώς ότι οι μέθοδοι που έχουμε σήμερα για την αποθήκευση της ενέργειας δεν είναι τόσο προηγμένοι τεχνολογικά. Αναφέρουν ότι παρόλο που έχουμε εξελιχθεί πάρα πολύ σε άλλους τομείς, οι μπαταρίες σήμερα ούτε φορτίζουν γρήγορα, ούτε μπορούν να αποθηκεύσουν μεγάλο μέρος ενέργειας και πρέπει να είναι και ογκώδεις, με μεγάλο βάρος για να εξασφαλίσουν ικανή αυτονομία σε ένα αυτοκίνητο.

Η λογική λέει ότι όσο προχωράνε τα χρόνια θα βρίσκονται νέα είδη μπαταρίας που και θα φορτίζουν ταχύτερα, αλλά και θα μπορούν να αποθηκεύσουν μεγάλο όγκο ενέργειας χωρίς να ξεφεύγουν σε βάρος και μέγεθος. Η Audi όμως πιστεύει ότι όλο αυτό δεν χρειάζεται. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον θα έχουν μικρότερη αυτονομία από τα σημερινά. Το δίκτυο φόρτισης θα μεγαλώσει σημαντικά και οι μικρότερες μπαταρίες, σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες θα επιτρέπουν να φορτίζουμε σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και να συνεχίζουμε το ταξίδι μας, όπως γίνεται σήμερα όταν φουλάρουμε βενζίνη ή πετρέλαιο.

 

Τα αυτοκίνητα δεν θα απαιτούν τόσο χώρο για να αποθηκεύσουν τις μπαταρίες τους οπότε θα είναι πιο ευρύχωρα και το βάρος δεν θα ξεφεύγει από τεράστια σετ μπαταριών. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει ο κόσμος να εξοικειωθεί με την ιδέα της ηλεκτροκίνησης και της νέας εποχής που έρχεται. Δεν είναι εύκολο για κάποιον να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει πάνω από 300, 400 χιλιόμετρα αυτονομία. Μόνο όταν η ηλεκτροκίνηση διαδοθεί θα μπορέσει να γίνει κάτι τέτοιο και βέβαια, με την ευρύτερη χρήση της, οι φορτιστές θα πολλαπλασιαστούν σε όλες τις χώρες.

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο που ακόμη οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πεθάνει. Συνεπώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πως θα διαμορφωθεί η ζωή μας αργότερα όταν η ηλεκτροκίνηση θα έχει κατακτήσει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Ίσως αλλάξει όλος ο χάρτης των μετακινήσεων και πλέον η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου γίνει κάτι πιο σπάνιο. Έτσι κι αλλιώς η Google ήδη μας έχει πει ότι μελλοντικά το φαινόμενο ότι κάθε άνθρωπος θα έχει και δικό του αυτοκίνητο, θα εξαφανιστεί.

Το Car Sharing θα γίνει η νέα μόδα, η αυτόνομη οδήγηση θα συμβάλλει πολύ σε αυτό και πλέον όλο και λιγότεροι θα χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για μεγάλα ταξίδια καθώς και τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα θα εξελιχθούν σημαντικά. Η Google είχε δώσει ένα πολύ ενδιαφέρον στατιστικό, ότι κάθε Ι.Χ. αυτοκίνητο μένει παρκαρισμένο για περίπου το 80% του κύκλου ζωής του και για αυτό ο κόσμος αργότερα θα πάψει να αγοράζει, αλλά θα χρησιμοποιεί υπηρεσίες παροχής αυτοκινήτου για όταν χρειάζεται. Φυσικά αυτό είναι ένα μοντέλο που δεν αρέσει στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία προσπαθεί διαρκώς να ανεβάσει τις πωλήσεις της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!