Υπό διωγμό τα Tesla σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις της Κίνας
Μια εντολή της στρατιωτικής διοίκησης της αχανούς ασιατικής χώρας βάζει σε σκέψεις για τη δυνατότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων να διατηρούν το απόρρητο των πληροφοριών που συλλέγουν, μέσω καμερών, αισθητήρων και ραντάρ.
Πιο συγκεκριμένα εκδόθηκε προς το στρατιωτικό προσωπικό και υπαλλήλους βασικών κρατικών εταιρειών, να μην σταθμεύουν τα αυτοκίνητα Tesla που κατέχουν εντός στρατιωτικών εγκαταστάσεων, συγκροτήματα στρατιωτικών κατοικιών και άλλων ευαίσθητων κρατικών υποδομών.
Η στρατιωτική διοίκηση της χώρα επικαλείται ανησυχίες ότι τα δεδομένα που συλλέγουν τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή διαρροών εθνικής ασφάλειας, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν το ζήτημα.
Η κίνηση αυτή ακολουθεί μια επισκόπηση της ασφάλειας των προϊόντων των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, την οποία οι Κινέζοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι τους προκαλεί ανησυχία, επειδή οι κάμερες οχημάτων Tesla μπορούν να καταγράφουν συνεχώς εικόνες, να λαμβάνουν και μα μεταδίδουν δεδομένα, όπως πότε, πώς και πού χρησιμοποιούνται τα οχήματα και να συγχρονίζουν τις λίστες επαφών των κινητών τηλεφώνων των ανθρώπων που μετακινούνται με αυτά. Το Πεκίνο ανησυχεί ότι ορισμένα δεδομένα θα μπορούσαν να σταλούν πίσω στις Η.Π.Α.
Ο Κινέζος ηγέτης Xi Jinping έχει απομακρύνει όλο και περισσότερο τη χώρα από την ξένη τεχνολογία καθώς εντείνεται ο τεχνολογικός της αγώνας με τις ΗΠΑ. Η κίνηση φαίνεται να αντικατοπτρίζει τους περιορισμούς των ΗΠΑ στον εξοπλισμό επικοινωνιών που έγιναν από κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Huawei Technologies Co.
Τα οχήματα της Tesla έχουν οκτώ περιμετρικές κάμερες, 12 αισθητήρες υπερήχων και ένα ραντάρ, που όλα υποστηρίζουν τη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και αυτόνομης κίνησης που ονομάζεται Autopilot. Τα οχήματα Model 3 και Model Y διαθέτουν επίσης κάμερα μέσα στην καμπίνα, τοποθετημένη πάνω από τον καθρέφτη.
Οι κάμερες επιτρέπουν μια λειτουργία παρόμοια με ένα σύστημα ασφαλείας στο σπίτι που επιτρέπει στους πελάτες να παρακολουθούν την περιοχή γύρω από το παρκαρισμένο όχημά τους και να κατεβάζουν βίντεο. Τα δεδομένα που συλλέγουν τακτικά τα οχήματα Tesla ενδέχεται να μεταδίδονται onlne στους διακομιστές της εταιρείας, δήλωσε η Tesla, σημειώνοντας όμως ότι αυτό είναι στη διακριτικά ευχέρεια των οδηγών, καθώς πρέπει να επιλέξουν την κοινή χρήση των δεδομένων κάμερας. Η Tesla χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσει τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.
Ο φόβος για τον τρόπο με τον οποίο οι κατασκευαστές τεχνολογίας χειρίζονται δεδομένα υπογραμμίζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο η αυξανόμενη δημοτικότητα των εξαιρετικά ψηφιοποιημένων αυτοκινήτων - φορτωμένων με κάμερες και αισθητήρες και με την ενσωματωμένη συνδεσιμότητα που επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συγκεντρώνουν δεδομένα - ενδέχεται να δημιουργήσουν νέους κινδύνους για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και της εθνικής ασφάλειας.
Να σημειώσουμε ότι η Κίνα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά των αυτοκινήτων της Tesla, καθώς το 2020 απορρόφησε 134.000 περίπου μονάδες από την παγκόσμια παραγωγή των 499.000 αυτοκινήτων. Επίσης, στη χώρα και συγκεκριμένα στη Σαγκάη, βρίσκεται το πρώτο εργοστάσιο εκτός ΗΠΑ της αμερικανικής μάρκας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!